PDA

View Full Version : Akkoorden aanslaan: dof, gedempt geluid.



E.Timmerman
2 februari 2011, 17:12
Ik ben gisteren voor het eerst begonnen aan mijn wekelijkse online lessen elektrische gitaar (door Kris Worm). Nauwelijks begonnen aan Powerchord F/bes loop ik al meteen tegen een vraag op.

Als ik de tab goed begrijp, dan speel ik F met mijn wijsvinger van mijn linkerhand OP de bovenste, dikste snaar, en met mijn ringvinger op de snaar daar onder. Ik druk dus op deze snaren, en sla vervolgens met mijn rechterhand de snaar aan waar mijn wijsvinger op rust; de bovenste. (in de begeleidende video van de cursus meen ik dit ook te zien)

het pakken van de akoorden is geen probleem, maar op het moment dat ik de snaren waar ik druk op uitoefen aansla, levert dit alleen een dof, gedempt geluid op, en niet de 'galmende' klank die ik zou verwachten (en hoor op de video). De gitaar is aangesloten op de versterker. Ik heb al geprobeerd wat aan de knoppen te draaien, maar zonder succes.

Dit is wat ik gebruik: http://www.muziekshop24.nl/gitaren-toebehoren/e-gitaren-sets/rocktile-banger-s-pack-e-gitarren-set-set-of-7-black.html

Wat zit ik hier nu fundamenteel fout te doen?

(gooi deze discussie gerust in een ander board als dit niet de plek is om deze vraag te stellen)

ghost-rider2006
2 februari 2011, 17:28
heb je niet stiekem je hand op de snaren rusten ??

of je vinger niet goed bij de fret

driftkop
2 februari 2011, 20:10
(gooi deze discussie gerust in een ander board als dit niet de plek is om deze vraag te stellen)

Ik zou in ieder geval de titel aanpassen :ok:

E.Timmerman
2 februari 2011, 23:53
heb je niet stiekem je hand op de snaren rusten ??

of je vinger niet goed bij de fret

De enige vingers die op de snaren rusten zijn de wijs- en ringvinger van mijn linkerhand. Het is toch juist de bedoeling dat deze op de snaren rusten? dat is in ieder geval wat ik begrijp als ik bijgaande tab en video zie. Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

E.Timmerman
3 februari 2011, 00:04
Juist! Vinger niet goed op de fret...
Klinkt opeens als een klok!

Thanks!

ghost-rider2006
3 februari 2011, 10:10
Zet je vinger net voor de fret en niet erop dus, en niet te veel in de midden

pimmetje
3 februari 2011, 12:33
Ik zou in ieder geval de titel aanpassen :ok:Idd ff aangepast... een béétje een hint naar de inhoud van de vraag kan geen kwaad.