PDA

View Full Version : Aankoop nieuwe gitaar...Guild?



Mad mind
2 februari 2011, 15:23
Ik ben vandaag met een vriend eens naar een gitaarwinkel gereden.
Ik was niet van plan iets te kopen, maar ging gewoon mee als 'adviseur' en om op wat gitaren te spelen.
Nu pakte ik daar een gitaar vast, en god wat speelde die lekker.
Het gaat over een Guild GAD 50 PCE. Ik ben persoonlijk niet zo bekend met
Guild en met deze 'budgetreeks', want ze is in China gemaakt.

Nu is mijn vraag of er mensen op dit forum al in aanraking zijn gekomen met deze gitaar, ze hebben of gewoon iets meer erover weten dan ik.
Is het een goede investering, zijn er betere alternatieven, prijs/kwaliteit verhouden etc.

Alvast bedankt!

beruk
2 februari 2011, 15:48
Nou, investering... Ik zie die gitaar niet zo 1,2,3 veel geld waard worden.
Het exemplaar wat ik in mijn handen heb gehad was een uitstekende gitaar vorzover ik dat kan beoordelen. Qua klank erg mooi en lekker bespeelbaar. Allemaal subjectief... Er zijn veel andere gitaren in die prijsklasse,maar simpel gezegd, als die Guild je bevalt.. kopen. Het is zeker geen goedkope nep amerikaan maar een volwaardige gitaar.

Mad mind
2 februari 2011, 15:54
Met investering bedoel ik ook niet dat ze geld moet opbrengen hoor. Dat was mss gewoon een slechte woordkeuze van mij.

Ze beviel mij zeker goed, en het is wel een in china gemaakte gitaar, maar daar worden er ook goeie gemaakt.

Ik weet wel niet of de prijs goed is, ik kan ze voor €799 krijgen. Daar is dan wel een Hardshell case bij.

beruk
2 februari 2011, 15:59
Lijkt me een alleszins redelijke prijs!

Triffid
2 februari 2011, 19:20
Wij hebben hier (regio Mol, niet onbekend voor iemand uit Herentals ;-)) ook een Guild GAD nog wat (zou ik eens moeten nakijken, weet het niet van buiten).

Prima gitaar in ieder geval, en de prijs lag in die buurt (wij hebben wel behoorlijke korting gekregen omdat we toen 2 gitaren gekocht hebben).

Ze is van de dochter, die er helaas niet veel meer op speelt (zonde).

Mad mind
2 februari 2011, 19:49
En waar heb je die toen gekocht? Want in de kempen ben ik nog niet veel winkels tegengekomen die Guild verkopen. Ik ben deze namelijk in Antwerpen tegengekomen.

Triffid
2 februari 2011, 20:38
En waar heb je die toen gekocht? Want in de kempen ben ik nog niet veel winkels tegengekomen die Guild verkopen. Ik ben deze namelijk in Antwerpen tegengekomen.

Musicstore Keulen had die. Ik ben erheen gegaan voor een Blueridge (hadden een heel uitgebreid arsenaal in voorraad), die ik in de kempen ook niet kon vinden (ook een prima gitaar trouwens).

Mijn dochter was er ook bij, en die koos voor de Guild.

BobvanKempen
2 februari 2011, 21:10
Ik ben de trotse bezitter van een GAD 30pce in Ice Tea Burst (wat ze nu Antique Burst noemen) en ik ben er heel erg tevreden over. Ik zeg doen!!

jplm
2 februari 2011, 21:27
Ze beviel mij zeker goed, en het is wel een in china gemaakte gitaar, maar daar worden er ook goeie gemaakt.

Ja, inderdaad, je moet nog goed uitkijken dat je jezelf geen waas voor de ogen draait naar aanleiding van dat "made in China". Ik heb zelf een Epiphone Masterbilt (EF500M), ook uit China, prima ding met alles erop en eraan wat ook op een jaren '30-model zat. Het stickertje "made in China" heb ik er dan ook gewoon op laten zitten, hout is hout, en als het vakkundig in elkaar is gezet dan maakt het me niet uit of het door een Chinees in China of door een Chinees of Mexicaan in Amerika is gedaan.
Over die GAD's hoor/lees ik eigenlijk niets dan positieve dingen.

Groet, Jan.

Mr.Bluesbreaker
3 februari 2011, 12:49
Een vriendin van me heeft een GAD50 waar ik regelmatig op speel. Een van de beste modellen in die prijsklasse als je het mij vraagt. Stuk meer karakter dan bijvoorbeeld een compass 5- of 8 serie van Yamaha. Versterkt ook heel goed te doen.