PDA

View Full Version : Novation UltraNova & gitaargeluid modelleren...



muziekschuur
2 februari 2011, 14:59
Vandaag zat ik te kijken naar de nieuwe Novation UltraNova. Deze synth kan de geluidjes boetseren terwijl je speelt. Ook kan die vocoden (je stem laten klinken als een robot) en externe inputs door de filters halen....


Wachte even.... Ja, je las het goed. Een extern geluid door zijn filters halen. Zou dat dus ook kunnen met een gitaargeluid? En zoja, hoe klinkt dat? Heeft iemand dat al eens gedaan?

jasses
2 februari 2011, 15:26
Grappig, ik ben ook op zoek naar een synth en had me ook reeds afgevraagd of het een bruikbaar geluid zou opleveren door een gitaar aan de audio-in te hangen en door de filter te halen (in mijn geval was de synth in kwestie een dsi mopho). Ik wacht geboeid een antwoord af.

kleine edit: ik vroeg het me eerst af bij een korg monotron. dat ding is spotgoedkoop en zo klein dat het nog makkelijk op het pedalboard kan, hoewel aan en uit trappen wel een issue zou zijn.

dml
2 februari 2011, 15:26
Wachte even.... Ja, je las het goed. Een extern geluid door zijn filters halen. Zou dat dus ook kunnen met een gitaargeluid?

Ja, dat kan ook met een gitaargeluid. Hoe het klinkt? Da's helemaal afhankelijk van de filters en eventueel effecten die je er overheen gooit.
Op zich is dit fenomeen niets bijzonders, in de jaren '90 zijn er een aantal merken/ modellen geweest die deze feature ook hadden.