PDA

View Full Version : Het is mij :)



pewpewlazerz
2 februari 2011, 13:37
Hallo allemaal !

Ook ik dacht, laat ik me eens even voorstellen.
( Ik lees het forum al een aantal jaar maar goed, niemand kent me :P )

Mijn naam is Erik, ben 26 en heb al veel te lang de ambitie om gitaar te leren spelen. Helaas ging het een hele lange tijd niet vanwege wat reumatische klachten. Nu het eindelijk weer een beetje gaat heb ik de stoute schoenen aangetrokken :rockon:

Het is een beetje late start geworden, maar dat maakt de fun er niet minder om.

Hier alvast een kleine foto van mijn net aangeschafte gitaar. ( Les paul Studio uit 2010 - Fireburst )

http://img546.imageshack.us/img546/4580/resizernlf64df596773d0b.jpg

( veel te duur starter spul, maar op de een of andere manier krijg ik geen last van mijn handen met zo'n dikke hals. )



Nu is het alleen nog even afwachten tot mijn versterker ( Blackstar ht-5 ) binnenkomt... en dan gaan we los :)

Groetjes!

- Erik

Triggy
2 februari 2011, 13:54
Welkom en succes met het spelen.
Ben benieuwd: Was het een bewuste keuze om electrisch te beginnen
en niet met een acoustische gitaar?

pewpewlazerz
2 februari 2011, 14:21
Ben benieuwd: Was het een bewuste keuze om electrisch te beginnen
en niet met een acoustische gitaar?

Het was inderdaad een bewuste keuze.
Akoestisch klinkt geweldig, Elektrisch klinkt geweldig , dat is het punt gelukkig niet :)

Maar uiteindelijk leek elektrisch me beter aansluiten bij mijn muzieksmaak.
( Blues, Hardrock, Funk, en hier en daar een heel klein beetje Metal ).

Uiteindelijk ben ik wel van plan ooit een keer een goede steelstring te kopen.
Maar eerst maar eens leren spelen :hippie:

Exi
2 februari 2011, 14:50
Welkom en succes met het spelen.
Ben benieuwd: Was het een bewuste keuze om electrisch te beginnen
en niet met een acoustische gitaar?
Akoestisch beginnen is zó 1940!
Als je wilt rocken dan koop je een elektrische gitaar. Punt.

Enne, welkom! Ik vind het een prima keuze om met een Gibson te beginnen. why not!:)

Triggy
2 februari 2011, 19:47
Akoestisch beginnen is zó 1940!
Als je wilt rocken dan koop je een elektrische gitaar. Punt.

Enne, welkom! Ik vind het een prima keuze om met een Gibson te beginnen. why not!:)

O,:???:
Stukken lekker uitzoeken, nummers ontwerpen en lekker pielen doe ik toch echt veel liever op mijn Simon & Patrick dan op 1 van mijn electrics....
Maar goed ik ben ook al 48, zal dan wel ouwe stamp zijn...:soinnocent:

tokkeltrut
2 februari 2011, 22:17
Heej Erik, welkom hier! en ja, je kunt op slechter spul beginnen! :sssh:

Exi
2 februari 2011, 23:07
@ Triggy: Ik doelde ook wat meer op de muzieksmaak van de TS. Dat gaat nu eenmaal beter op een elektrische gitaar. Dan vind ik het raar om eerst akoestisch te gaan spelen wat nog wel eens aangeraden wordt.
Niets ten nadele van de akoestische gitaar die hebben ook hun geweldige kwaliteiten.

Duhsjaak
3 februari 2011, 09:10
Hi Erik

Reumatische klachten. Da's ehh..... ja, met peren.

Ik weet niet of je erg vast zit in de voorkeuren voor wat je eet, maar reumatsche klachten zijn soms te verminderen met een handig dieet. Veel balletmensen en musici laten rood vlees staan als ze last van gewrichten krijgen. En bij een flink aantal helpt dat inderdaad.

Garanties zijn er niet omdat reuma een verzamelnaam is voor heel veel verschillende aandoeningen, maar dat zul je zeker weten. En je bent ook zeker niet alleen op dit forum die om die reden een wat dikkere hals prettig vindt.

Let ook op je houding.

Ik zou ook aandacht aan de actie geven (de afstand tussen je snaren en je hals). Stel die een beetje laag af en neem niet te dikke snaren, dan kun je nog jaaaaaren mee.

Welkom op dit forum en have fun!

Vriendelijke groet, Gus

pewpewlazerz
3 februari 2011, 15:13
Bedankt voor de leuke reacties zover !

Gisteren avond ben ik nog even langs Ad Vermeer in Rotterdam gegaan.
Heeft 'ie zijn onderhoud en afstelbeurtje ook weer gehad :ok:

Vanavond staat mijn eerste les op de planning, gaat allemaal helemaal goed komen :)

Ik kom jullie wel weer tegen in de overige sub-fora om verder te babbelen :hippie:

Cheers,

- Erik