PDA

View Full Version : Glamrock



moretel
15 mei 2003, 11:42
Zo mijn nieuwe tweede band is een feit, veertigers die lekker oude rock nummers gaan spelen, vernieuwing vergeet het maar, jaren 70 en 80 herleven, zolang we ook maar wat kunnen improviseeren.
Nu willen we een klein Glamrock blokje maken, we spelen al wat van Bowie maar die hele foute Glamrock van bv, de Sweet lijkt me wel grappig om eens onder handen te nemen.

Weten jullie nog wat voorbeelden ?

andy
15 mei 2003, 11:59
Gary Glitter, Kiss, Mud.

fenderfreak
15 mei 2003, 12:00
Slade, Alice Cooper, New York Dolls, T-Rex,
Gary Glitter, Kiss, Bay City Rollers...

Neals
15 mei 2003, 19:46
WASP
Motley Crue

andy
15 mei 2003, 22:54
Op 2003-05-15 19:46, schreef Neals:
WASP
Motley Crue

Dat is toch meer de 80"s hard rock uit Amerika. Je had nog ergere bands zoals Cinderella, Ratt en Bon Goofy. Werd ook wel glam genoemd, maar ik denk niet dat de topicstarter dit soort orkesten bedoeld. Je had toen ook zo"n credo: "Tired of looking at bands who are looking better than your girlfriend???" Natte kruisjes metal noemden wij "echte" metalheads dat. :lol:

hoofd
15 mei 2003, 23:07
Vergeet je overigens niet de make-up en haarlak als je gaat optreden Moretel? En natuurlijk de spandex, maar dat spreekt voor zich...

moretel
16 mei 2003, 01:38
Spandex ??

We spelen nu met een stel veertigers en willen gewoon gaan optreden dat oefenhok uit, bedrijfsfeestjes enzo met gewoon ouwerwetse rock, The Free, Bad Company, Black Sabbath, AC/DC, lekkere riffs en solo's, nu lijkt het ons wel leuk om 3-4 nummers te spelen van die foute muziek waarop iedereen gelijk gaat dansen omdat ze het kennen en waar je zelf ook lekker in kan improviseren.

zenabi
16 mei 2003, 07:54
wat dacht je van VAN-HALEN --hot for teachers
// Jump en nog meer van DAVID LHEE RHOT

Motley grue met Girls girls girls is toch ook echt wel poedelrock

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zenabi op 2003-05-16 07:55 ]</font>

marc_o
16 mei 2003, 17:18
The Sweet

Pete Townshend
18 mei 2003, 17:36
Twisted Sister :grin:

Super Slinky
21 juni 2003, 11:38
Lijkt me leuk zo'n band!!

Heb je de nieuwe DVD Ziggy Stardust van David Bowie gezien?
Hij heeft die glamrock volgens mij uitgevonden, samen met T-Rex.

the Sweet was echt gaaf. Ballroom Blitz, Blockbuster enz.

Waar treden jullie op?

denniseindhoven
21 juni 2003, 12:38
Poison :D

moretel
22 juni 2003, 10:51
Lijkt me leuk zo'n band!!

Heb je de nieuwe DVD Ziggy Stardust van David Bowie gezien?
Hij heeft die glamrock volgens mij uitgevonden, samen met T-Rex.

the Sweet was echt gaaf. Ballroom Blitz, Blockbuster enz.

Waar treden jullie op?

T-rex ken ik niet zo,
optreden doen we nog niet, zijn nog niet zo lang bezig, we zoeken momenteel en goede zanger/zangeres en als we die vinden gaat het wel lopen,
we proberen op wat bedrijffeestjes etc. te gaan spelen, de wat oudere jongere zeg maar.