PDA

View Full Version : tremelo brug vervangen



Tooon
2 februari 2011, 09:06
Hello

ben momenteel met een projectje bezig. Ik heb een Vintage VKS 100 AW, goedkoop gitaartje, helemaal niet hi-end, maar mits vervangen elementen (pack EMG 81-85, voor het stevigere werk) ben ik hier vrij tevreden over...

esthetisch gezien is dit wel een draak van een gitaar (arctic white met gouden hardware...) maar heb ze ondertussen een goede schuurbeurt gegeven en in donkere vernis gezet, topkam en tuners vervangen...

mijn vraag is nu hoe ik weet welke tremelobrug ik moet bestellen om deze dan te vervangen door een zwarte, betere versie... Volgens de Wilkinson Vintage sites is de brug die er nu in zit een Wilkinson VWR, maar verdere specificaties worden niet gegeven. Op het net zie dat ik een 'ST' of een 'PR' brug kan aanschaffen, maar ik vind ook nergens uitleg over wat het verschil is, ik zie op de afbeeldingen ook geen duidelijk verschil...

Heeft hier iemand ervaring mee? kan ik gewoon eender welke brug hier in plaatsen? Zijn er standaard afmetingen waar ik rekening mee moet houden? Welk merk produceert de meest betrouwbare bruggen?

Groetjes uit Vlaanderen
Toon