PDA

View Full Version : Medicijnflesje bottleneck voor slide gitaar?



HipHoppinTim
2 februari 2011, 02:12
weet iemand waar ik deze kan kopen in Nederland? Dus echt zon flesje en niet een buisje. Ze zijn er wel van Dunlop en andere merken maar ik kan echt geen een winkel vinden

Duhsjaak
2 februari 2011, 07:59
Hi

Mijn beste slide heb ik bij de apotheek vandaan.
Gewoon op een rustig moment binnen lopen en vertellen wat je wilt en waarvoor je het nodig hebt.

Die mensen staan zich te vervelen of krijgen normaal alleen zieke en zeiekende mensen langs. Als je prettig en vriendelijk je verhaal doet, krijg je m misschien zo mee.

Succes.
Vriendelijke groet, Gus

barno
2 februari 2011, 08:26
ik maak mijn slides zelf : goede fles uitzoeken (vaak wijn). voordeel is dat je dan ook kan zoeken naar iets dat goed om je pink past.

Bert Gitaar
2 februari 2011, 08:51
Kijk eens bij een slijterij. Serieus.
Daar staan altijd complete collecties van kleine glazen flesjes drank in allerlei maten en afmetingen.
Sommige zeer geschikt voor je vinger of om goed vast te houden. Ik heb zo'n hele verzameling en elk flesje heeft ze eigen geluid of een ander ergonomische grip. Probeer maar eens.

HipHoppinTim
2 februari 2011, 16:09
misschien moet ik wat duidelijker zijn.
Ik zoek zon een:
http://www.drumza.com/images/BigHeartMojoMedicineBottleGuitarSlideStandard.jpg

zoals duane allman ook gebruikte. zelf heb ik al een van chroom en een van glas.

Ik wil dus niet een afgezaagde wijnfles of dergelijke hebben, maar echt zon medicijn flesje.

Ik wil weten waar je deze kan kopen . Als ik op google zoek krijg ik alleen maar buitenlandse sites, waarvoor je dus veel verzendskosten moet betalen

Bert Gitaar
2 februari 2011, 16:19
Al zou je 3 van deze flesjes kopen uit dezelfde productielijn, dan nog klinken ze alle 3 anders. Maar het gaat om het idee van precies zo'n flesje waarschijnlijk. En dus iets minder om ook een goed geluid maar gewoon zo'n flesje. gitaar mythes nastreven dus.

HipHoppinTim
2 februari 2011, 20:06
OF gewoon wat anders willen proberen, omdat ik al 2 "normale" slides heb. Ik heb gelezen dat ze voro goede sustain zorgen, maar hierom wil ik niet een kopen. De echte eerste flesjes die door Duane werden gebruikt waren Coridicin medicijnbottles. Die zijn niet meer in de productie dus die zijn ook flink wat waard.

Ik denk trouwens ook niet dat een andere slide heel veel verschil in toon maakt. Natuurlijk wel een beetje, maar de toon van de een kan niet slechter dan de ander zijn, omdat het niet veel verschilt.

3 flesjes uit dezelfde productielijn vind ik nou weer wat overdreven. Het gaat om grootte en dikte. Als ze gelijk zijn, is er voor de menselijke oren geen verschil te horen.

Als een paar euro voor mij het sliden wat gemakkelijker maakt, heb ik het er graag voor over.

Ik wil het liefst ook een waarbij je je vinger nog kunt buigen, zodat je wat meer bewegingsvrijheid hebt.

Zjef
2 februari 2011, 20:58
Ik heb een Dunlop Blues Bottle (zie google) en ik ben er zeer tevreden over...

fuchs
2 februari 2011, 21:18
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Dunlop-Blues-Bottleneck-278-Blue-Large-Regular-Wall/art-GIT0013489-000

Deze?

Zjef
2 februari 2011, 21:22
Deze: http://www.thomann.de/be/dunlop_blues_bottle_slide_medium_272.htm Bestaat in verschillende maten en gewichten.

Ace 1.15.19
3 februari 2011, 00:53
Hier in Deurne hebben ze hem in de zaak. Wellicht minder verzendkosten, ze staan alleen niet op de site.

www.muziekberkers.nl

The Bertman
3 februari 2011, 10:52
Toch naar de apotheek. De meeste apotheken hebben een enorme voorraad medicijnflesjes in de kelder, vaak ook ouwe troep, en als je geluk hebt vind je precies de goeie. Moet je dus wel effe vriendjes worden met de apotheker, maar zoals gezegd, als je vriendelijk uitlegt waar het om gaat, dan helpen ze je vast wel.

tostiapparaat
3 februari 2011, 20:18
bij de toko hier vlakbij heb ik wel eens dergelijke flesjes zien staan, gewoon zo'n ding kopen, en de rotzooi die erin zit niet opeten, ze weet nooit wat daar in zit.
ik weet natuurlijk niet of ze dat bij de topicstarter in de buurt hebben.

en anders:

http://www.saveur-biere.com/images/corona-extra-33.jpg:ok:

Enra
4 februari 2011, 11:02
zoals duane allman ook gebruikte. Ik wil dus niet een afgezaagde wijnfles of dergelijke hebben, maar echt zon medicijn flesje.

Kijk eens in een zaak voor kunsternaarsbenodigdheden. Daar hebben ze vaak allerlei flesjes voor uiteenlopende typen verf en andere produkten. Misschien heb je daar succes.

Bert Gitaar
4 februari 2011, 11:30
HipHoppinTim komt het zo waarschijnlijk nog 1 keer opnieuw uitleggen.
Hij wil ALLEEN precies dezelfde als duane allman. EN NIET EEN ANDERE.:sssh:

Enra
4 februari 2011, 11:56
HipHoppinTim komt het zo waarschijnlijk nog 1 keer opnieuw uitleggen.
Hij wil ALLEEN precies dezelfde als duane allman. EN NIET EEN ANDERE.:sssh:

Zo nu en dan zoek ik ook met metaaldetector. Ik weet nog een veld waar die dingen bij duizenden liggen, gewoon in 't zicht.

Maar ik raad in dit geval HipHoppinTim aan naar de apotheek te gaan.

The Bertman
4 februari 2011, 12:26
Dat is een heel bijzondere metaaldetector! :D

Enra
4 februari 2011, 12:50
Gewoon in 't zicht duidt op de term 'oogvondst'. Maar over die term kun ook leuke dingen zeggen...:)

HipHoppinTim
5 februari 2011, 15:32
hahaha, ik zal het nog een keer uitleggen.

ik zoek een flesje ALS Duane gebruikte. Vroeger was Duane een keer ziek. Zijn broer, Gregg Allman, bracht hem een potje Coridicin pillen voor zijn koorts en een plaat van Taj Mahal. Even later belt Duane Greg op dat hij snel moet komen. Wat heeft Duane gedaan? hij heeft de pillen eruit gegooid en het label eraf gehaald, en hij ging er dus mee sliden. Dat moment was belangrijk, omdat sliden een belangrijk onderdeel was van de sound van de Allman Brothers.

Duan begon dus steeds die flesjes weer te kopen en leeg te "gieten". Op een gegeven moment gingen ze zelfs naar de fabriek zelf die die flesjes maakte en kregen ze een heel krat mee en mochten ze zo vaak komen als ze maar wilden om flesjes te halen.

Een paar jaar later: de flesjes worden veranderd, de vorm dus ook. Daarmee ging de vette sound ook weg. Daarna kwamen er weer nieuwe coridicin vormen, want die medicijndudes houden natuurlijk geen rekenen met duane of andere bluesspelers.

De eerste oude coridicin flesjes die Duane gebruikte waren in die tijd spot goedkoop, maar omdat ze nu dus niet meer te krijgen zijn ( de echte originele zijn uit de productie), zijn ze nu collector's items en je zult HEEEL veel moeten betalen wil je zon ding in je bezit krijgen. En ze zijn nog erg breekbaar ook.

Toen besloten andere bedrijven dus die flesjes een beetje na te gaan maken. Dunlop, BigHeart, etc.

Nu wil ik weten waar ik zon officiele medicijnflesbottleneckslidegevalding , ( dus een beetje gelijk aan die van Duane Allman) met als merk dunlop of bigheart of iets anders op de verpakking verplakt, en dit van een bedrijf in NEDERLAND. Dit zodat ik niet 30 euro hoef te betalen voor een flesje van 13 euro.

voor alle duidelijkheid: ik hoef geen wijnfles, bierfles, cola glas, coronas, waterflesjes, pepsikokers, scotch flessen, whiskey glazen of andere gelijke dingen. Ik wil officiele mediciijnflesjes gemaakt door guitarcompaniesss.

Nu zijn hier al wat posts gedaan over die flesjes, maar daan moet ik alsnnog boven de 20 euro gaan betalen. Dus ik wacht nog even tot er mensen zijn die weten waar ik ze goedkoper kan halen.

En nee, ook geen apotheek, ik wil gewoon een officiele.

Muzieknono
5 februari 2011, 16:00
Guus Arons in Heerlen heeft ze van dunlop, ik heb er toevallig twee weken geleden eentje gekocht, ze zijn blauw.
Mvgr. Dirk Jan :B