PDA

View Full Version : Volumedip bij gebruik drives



Chroxy
1 februari 2011, 22:34
Ik zit met een probleem!
Wanneer mijn Fulltone ultimate octave of OCD zelfbouw aanstaat en ik mijn loop met modulatie etc. pedalen aanzet, krijg ik een enorme volumedip.

Beter hoorbaar op een relatief cleane vox dan een oversturende Marshall
Opvallend is mijn tubescreamer zelfbouw, tussen de Ultimate Octave en OCD hier geen last van heeft.

Waar ligt dit aan en belangrijker, hoe los ik dit op?

Ter info; Pedalboard schakeling:
Korg DT10 - Whammy - Fulltone Ultimate Octave - Burbia (OCD/Screamer) - loop - amp

In de loop zitten; gonkulator - fuzz factory - empress tremolo - boss ph2 - phase 90 - ibanez ad9 - boss dd20

Chroxy
5 februari 2011, 00:13
niemand?....

e!
5 februari 2011, 01:03
Geen idee zo direct. Het ligt niet aan de pedalen in serie. Haal die dus gewoon eens uit je schakeling.

Het zit dus

a) In je loop pedaal, of
b) in een pedaal in de loop, of
c) in een patchkabeltje

- Heb je het ook als je alle pedalen uit je loop haalt en gewoon de send
met een kabel rechtstreeks op de return aansluit? Dan ligt t aan je loop pedaal. Zo niet, dan ligt t aan een pedaal in je loop of een patchkabel.
- Om je pedalen uit te sluiten gewoon 1 voor 1 een enkel pedaal tussen je gitaar en je amp en kijken of je bij een van je pedalen die volumedip ervaart.

In het geval dat je met geen enkel pedaal (solo) een issue hebt, dan zou het een patchkabeltje kunnen zijn. Als dat allemaal niets oplevert zou het geloof ik nog aan een combinatie van pedalen kunnen liggen. Iets met true bypass/gebufferd geloof ik, maar daar weet ik niet genoeg vanaf.