PDA

View Full Version : Herdim plectrum/plectra



Greenhobbit
1 februari 2011, 18:47
Ben weer een beetje bezig met u2 muziek, en kwam erachter dat hij een bepaald plectrum gebruikt (een herdim dus).
Maar waar kan je die kopen als je geen pay-pal hebt?
(of heeft iemand er toevallig 1/2/meer over die ik kan overkopen?):soinnocent:
Oh en weten jullie toevallig een goed delay pedaal om zijn geluid te imiteren?
Alvast bedankt!

aaronstonebeat
1 februari 2011, 18:55
Voordat ik voor mijn gevoel echt kon spelen, gebruikte ik altijd sharkfins; daar zit ook een gekarteld randje aan en die zijn volgens mij nog steeds bij elke muziekboer verkrijgbaar.

http://www.hotroxuk.com/images/accessories_images/picks/sharkfin/Sharkfin_picture.jpg

Greenhobbit
1 februari 2011, 19:39
Daar krijg je naar mijn idee toch niet het goede geluid mee.
Toch bedankt

lollol
1 februari 2011, 19:42
En een Eventide Timefactor (Wel heeeeeeeeel duur)

En waarom paypal je niet gewoon?

Greenhobbit
1 februari 2011, 19:52
Heb het een tijd geleden geprobeert maar is toen njet gelukt, maar misschien
Lukt het nu wel, zal het straks is proberen

ruezzz
2 februari 2011, 01:00
http://www.tone-toys.com/shop/Herdim-Normalform

Je krijgt hier gewoon een factuur meegestuurd, die je over moet maken.
(Was tot nu toe altijd het geval iig, sommige mensen hebben nog vertrouwen in de mensheid...)

Boss DD20 delay is prima voor U2-stuff.
Een Line 6 M9 of M13 is ook leuk voor dat werk.

Greenhobbit
2 februari 2011, 17:00
op welke betaalwijze moet je dan klikken, die andere dan pay-pal?

Harry
2 februari 2011, 17:10
ik denk niet dat het helpt om precies dit plectrum te kopen. Moet ook met een gewoon plectrum kunnen. En de rest....

Greenhobbit
2 februari 2011, 17:35
heb ze net besteld, ben benieuwd:soinnocent:

ruezzz
2 februari 2011, 19:41
ik denk niet dat het helpt om precies dit plectrum te kopen. Moet ook met een gewoon plectrum kunnen. En de rest....

Dat denk je niet helemaal goed Harry, natuurlijk is 'de rest' een behoorlijk aandeel, maar die plectrum - en dan met name de manier waarop ie gebruikt wordt - is een belangrijk onderdeel van de sound van the Edge. Hij houdt de/het plectrum ondersteboven vast, met de punt omhoog en met het deel met het gripprofiel naar beneden. Daarmee schuur je als het ware over de snaren, waardoor je meer volume krijgt, en meer (schrapend) hoog.

Heel herkenbaar is de hoge repeterende e-noot in 'Bad'. Daar krijg je met een normale plectrum niet die 'ching' in. Klinkt vaag allemaal, maar het werkt echt.
Sinds wij regelmatig U2-tributes doen speel ik alle gigs (ook de niet-U2-tributes) met deze techniek, helemaal aangewend... zelfs acoustische gigs...

Verder helpt het natuurlijk over de juiste delay-settings en een lekkere VOX AC30 + bijbehorende pedalen te beschikken.

Harry
3 februari 2011, 12:12
apart, geen idee dat dat zo werkte..... ik zal eens luisteren of ik het hoor. :ok: