PDA

View Full Version : HNGD: Gibson les paul jr.



stratie
1 februari 2011, 18:13
http://img132.imageshack.us/img132/8017/01022011282.jpg (http://img132.imageshack.us/i/01022011282.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


Zo, gister avond deze schoonheid uit 89' opgehaald! Hij ziet er werkenlijk uit als een nieuwe. Ongelofelijk !

En uiteraard scheurt die de pan uit!

Uiteraard een mooie toevoeging op de huidige collectie!:D

(voor nu even een crappy tel pic. Komen beter foto's!):rockon:

Hendriks
1 februari 2011, 18:17
Heel mooi, ik hou wel van die eenvoud .

jutter
1 februari 2011, 18:18
Gefeliciteerd man! De Junior heb ik zelf ook gehad en denk nog bijna dagelijks aan dat lekkere gele snoepje...Veel plezier ermee, dat gaat vast en zeker lukken!

stratie
1 februari 2011, 18:22
Thanks! Ja het is zooooo simpel en toch rockt het alle kanten op! erg gaaf :)

Exi
1 februari 2011, 18:29
Juniors zijn gaaf! En die van jou is wel een hele mooie!:cooler:
Rock 'n Roll!

macwilliams
1 februari 2011, 18:40
Leuk zo'n junior :ok:

nou niet direkt inruilen voor een framus hè! :D

Riky
1 februari 2011, 18:42
Zeer gaaf! (op de potmeter knoppen na:))

nog uit mn geboorte jaar ook!

stratie
1 februari 2011, 18:43
Frames? who the fuck is justin bieber? ehmmm, Framus?!


Hahaha...nee dit is denk ik een blijvertje:D

Morio66
1 februari 2011, 18:44
Hele mooie! Vorig jaar eentje laten schieten, nog spijt van!

stikel
1 februari 2011, 18:44
nou niet direkt inruilen voor een framus hè! :D

Nee, die neem je er gewoon bij ;)

Edit: Sorry TS maar de junior is top hoor. Een van de weinige Gibby's die ik ook nog wel pruim.

Mitch
1 februari 2011, 19:20
Laat ´80er jaren met TOM brug in plaats van wraparound. Mooie kleur, dat rood. Hoe is de P90? Meer middy en pittig of wat opener? Kan alle kanten op met Gibson...

stratie
1 februari 2011, 19:27
Laat ´80er jaren met TOM brug in plaats van wraparound. Mooie kleur, dat rood. Hoe is de P90? Meer middy en pittig of wat opener? Kan alle kanten op met Gibson...



Thanks @ all!:)

De P90 klinkt erg heet, maar toch ook open? hij kan brullen als een beest, maar kan clean ook erg twangy en bijna strat like klinken.

Je lukt het misschien niet zeggen, maar het is volgens mij een enorm veelzijdige gitaar als je een beetje met de tone knop speelt.:)

Mitch
1 februari 2011, 19:47
Ja, misschien niet veelzijdig voor de dubbele-humbucker-met-split-fase-en-parallel-optie jongens maar met de juiste pickup en controls kun je best wat verschillende sounds eruit halen. Ben gek op de mijne en wens je veel plezier met die van jou!

De V
1 februari 2011, 19:55
Leuke plank!
Mooi kleur vooral.
Nu nog 2 zwarte potmeter knoppen en hij is af:soinnocent:

DaveItUp
2 februari 2011, 07:00
Mooi ding! Ik hou van junior's. Zowel de sg als lp zijn de gaafste gibsons voor mij. Helaas wel een TOM en geen wraparound, hoort eigenlijk niet op een jr.

stratie
2 februari 2011, 08:33
Heren,

Bedankt allemaal voor deze leuke reacties.

Iedereen weet dat deze reactie het GAS-schuldgevoel een stuk verminderen/wegnemen. Je kent het wel, je koopt een gitaar, de volgende dag kijk je ernaar en denk je; ''Waarom koop ik nou in godsnaam WEER een gitaar?!'' Iedereen weet dat het GAS is wat ons tot dergelijke acties doet komen.

Bedankt! No guild, just joy.

Fender75
2 februari 2011, 10:01
Mooi ding, ik hou er wel van. Recht toe, recht aan gitaar.

sideburns
2 februari 2011, 11:12
gefeliciteerd met deze mooie gas aankoop:)

zoon van Piet
2 februari 2011, 12:57
Mooi!
Maar al dat gemekker over dat er andere knoppen op moeten..
Okee, ik weet dat de originele 50's JR's tophat knoppen hadden. Maar de 80's heruitgave was in de regel ( of altijd?) uitgerust met speedknobs - en de TOM. das misschien zonde, maar het is niet anders. Moeten we ( ik heb een 87ér) dan niet origineel maken?
Ik speel nog steeds met mn speedknoppies, ze doen het keigoed ;)
( en als je de tone naar 6/7 draait.. daar zit bij Juniors een interessant soundje..wie zegt dat het een onesound guitar is? )

Exi
2 februari 2011, 13:11
Precies. Niet lullen, maar spelen.
Tom brug is uiteraard wat makkelijker in de afstelling, maar zit er nu ook een groot verschil in geluid/karakter tussen de TOM-brug en een Wraparound?

vulvasonic
2 februari 2011, 13:17
Endatteme...... :cheerup:

Ik hou van dit soort gitaren. Lekker! :blast:

JeroenP
2 februari 2011, 13:52
Gaaf!
Staat ook nog op mijn verlanglijstje:crazyhappy:

iWishmaster
2 februari 2011, 15:07
Erg mooie gitaartjes, wil ik ook nog eens één. Ook één van de weinige Gibsons die ik kan waarderen qua sound.

kblanken
2 februari 2011, 20:01
Hee, dat is een bekende!

Ik heb hem vorige week ingeruild op een '71 Jaguar. Waanzinnig gitaartje, één van de best klinkende p90 gitaren die ik ooit heb gehad. Gebruikte hout is van zeer hoge kwaliteit en probeer de naad maar eens te vinden in de body...
Grappig dat ook hier het commentaar op de speedknobs en TOM combo. Qua klank maakt het niets uit. Op een SG met zijn dunne body is het een heel ander verhaal...
Deze gitaar heeft bakken sustain en is veel veelzijdiger dan je zou verwachten: de toon- en volumeregelaar op deze gitaar werken echt!
Kijk ook eens op het Gibson forum, momenteel worden Gibsons uit '88 en '89 nogal gewaardeerd om hun (vermeende?) hoge kwaliteit t.o.v. voorgaande én volgende jaren!

Waarom heb ik hem dan weggedaan? Tja, ik heb ook een Pete Townshend SG én een ES-135 met p90's. En een heftige GAS aanval... Die Jaguar is altijd een favoriet van me geweest en kon ik anders niet bekostigen!

stratie
2 februari 2011, 22:57
Hee, dat is een bekende!

Ik heb hem vorige week ingeruild op een '71 Jaguar. Waanzinnig gitaartje, één van de best klinkende p90 gitaren die ik ooit heb gehad. Gebruikte hout is van zeer hoge kwaliteit en probeer de naad maar eens te vinden in de body...
Grappig dat ook hier het commentaar op de speedknobs en TOM combo. Qua klank maakt het niets uit. Op een SG met zijn dunne body is het een heel ander verhaal...
Deze gitaar heeft bakken sustain en is veel veelzijdiger dan je zou verwachten: de toon- en volumeregelaar op deze gitaar werken echt!
Kijk ook eens op het Gibson forum, momenteel worden Gibsons uit '88 en '89 nogal gewaardeerd om hun (vermeende?) hoge kwaliteit t.o.v. voorgaande én volgende jaren!

Waarom heb ik hem dan weggedaan? Tja, ik heb ook een Pete Townshend SG én een ES-135 met p90's. En een heftige GAS aanval... Die Jaguar is altijd een favoriet van me geweest en kon ik anders niet bekostigen!



Hey daar!

Hahah, ik heb het verhaal met de jag gehoord idd! ;) Het is idd een erg goed gebouwde gitaar. Hij is loeizwaar en heeft ook een prima sustain. Hoelang heb jij deze gitaar gehad?:)

kblanken
4 februari 2011, 20:32
Ik heb hem volgens mij in '99 gekocht, voor 1600 gulden. Veel te duur toen, maar ik was helemaal gek van Juniors/specials en moest en zou hem hebben. Ik ben er helemaal voor naar Zwolle geweest, volgens mij heette die man Zoetewei, een verzamelaar. De gitaar heeft volgens mij een maand lang naast mijn bed gestaan... :)

Chocola
4 februari 2011, 21:00
Nice! Kan de junior zéér waarderen.

BamBuFan1
4 februari 2011, 22:00
Als ze nou de moeite hadden genomen om hem dubbelc*t te maken dan had hij hier al in het rek gestaan...

Chocola
4 februari 2011, 23:21
Als ze nou de moeite hadden genomen om hem dubbelc*t te maken dan had hij hier al in het rek gestaan...

Als je twee pickups voor lief neemt dan is de Gibson Les Paul Special prima lijkt me. Overigens zijn er ook nieuwe Jr.'s RI's met double cut, ik ben alleen bang dat je dan moet sparen :D. Vind ze asociaal geprijst vergeleken met de goed betaalbare Junior. Kan inmiddels veranderd zijn trouwens.

stratie
5 februari 2011, 12:44
nice, leuk om wat van de history te weten van deze gitaar :)


Ik heb ook een Gibson les paul special DC. Dus hij staat mooi naast zn broertje ;) Heb de gitaar gister live geprobeert met een gig. Sneed mooi door de mix, en een lekkere sound! prima dus!:D


Hier trouwens een sound clipje van het monster:

http://www.youtube.com/watch?v=FU6sN8Kie4M

kblanken
8 februari 2011, 10:12
Is ie toch nog goed terecht gekomen...

marter544
8 februari 2011, 12:01
nice, leuk om wat van de history te weten van deze gitaar :)


Ik heb ook een Gibson les paul special DC. Dus hij staat mooi naast zn broertje ;) Heb de gitaar gister live geprobeert met een gig. Sneed mooi door de mix, en een lekkere sound! prima dus!:D


Hier trouwens een sound clipje van het monster:

http://www.youtube.com/watch?v=FU6sN8Kie4M

Vette gitaar, vet geluid, vet gespeeld!! :crazyhappy:

stratie
9 februari 2011, 09:31
Danku danku:D