PDA

View Full Version : Twee FX-processors parallel mixen in parallelle FX-loop



dml
1 februari 2011, 15:26
Ik heb het volgende:
1. Mesa met parallelle FX-loop
2. FX-processor 1 (100% wet)
3. FX-processor 2 (100% wet)
Om van beide FX-processors afzonderlijk het FX-signaal te krijgen, kan ik ze niet in serie zetten. M.a.w. ik heb een simpele mixer nodig met een dubbele send en return, bijv. de Nobels SPX-31. Het ding is reuze betaalbaar en doet wat 'ie moet doen. Maar zijn er nog andere, vergelijkbare (en betaalbare) oplossingen?

peter_heijnen
1 februari 2011, 16:39
http://www.behringer.com/EN/Products/MX882.aspx

Al staat er behringer op, het is goed genoeg voor oa het gitaarrack van alex lifeson van rush.

Ik heb er een liggen... ;)

dml
1 februari 2011, 16:45
Thanks, had ik ook al naar zitten kijken maar heb niet duidelijk hoe ik dan de boel moet aansluiten. Kun je dat op een Jip & Janneke manier uitleggen?
Alvast bedankt.

PS. wat wil je voor de jouwe hebben?

peter_heijnen
1 februari 2011, 16:59
Thanks, had ik ook al naar zitten kijken maar heb niet duidelijk hoe ik dan de boel moet aansluiten. Kun je dat op een Jip & Janneke manier uitleggen?
Alvast bedankt.

PS. wat wil je voor de jouwe hebben?
mesa send > 'main in' (l of r)
-als je ch5 en ch6 dan in split mode zet dan komt het 'main in' signaal uit de ch5 en ch6 outs.
-'main link' NIET ingedrukt!

Dus:
ch5 out > fx1 in
ch6 out > fx2 in

Dan:
fx1 out > ch1&2 in
fx2 out > ch3&4 in
-kanaal 1,2,3,4 vanzelfsprekend in mix mode

En:
main out l/r > eindtrap

Wel moet je je bedenken dat de mains en 1tm4 alleen xlr slikken, dat wordt dus verloopjes maken.

PS: minder dan die nobels nieuw, maar ik zal je PM'en anders krijg ik last met de politie. :)

Mooi apparaatje btw he! Ik zal je vertellen dat ik hem ooit kocht voor deze opstelling maar daar is het helemaal nooit meer van gekomen omdat ik mijn rack opeens zat was. Maw, helemaal never nooit gebruikt....

dml
1 februari 2011, 18:08
Wederom dank. Wat mij betreft hebben we een deal. U hebt PM.