PDA

View Full Version : ibanez jem 777 FP



schizo910
1 februari 2011, 13:15
Een vriend van mij gaat zijn Ibanez Jem 777 FP, Incl. koffer en div. accesoires uit 1991 verkopen. Ding ziet er prima uit, maar je komt ze nagenoeg niet tegen en achterhalen wat een redelijke vraagprijs is is lastig. Iemand enig idee?

Nee geen spam, want het is niet voor mezelf en ik plaats geen linkjes naar e.o.a. advertentie...

caliban
1 februari 2011, 13:34
http://www.jemsite.com/forums/index.php

Zou kijken of ze daar te koop gestaan hebben de laatste jaren, en anders daar vragen.

interessander
1 februari 2011, 14:01
Ik denk dat de vraagprijs sowieso wel boven de 1000 ligt voor een floral.
Anders JEMsite inderdaad en even de "beendete angebote" checken op ebay.de!

ME.
1 februari 2011, 16:32
Als het die van MP is en hij is echt in perfecte staat en nauwelijks gebruikt zoals de verkoper zegt dan is de kans groot dat de vraagprijs ook wel boven de €1500 ligt.

schizo910
1 februari 2011, 22:14
Ok thnx, ik zal het doorgeven, ding is echt zo goed als nieuw...

Bram+
2 februari 2011, 09:15
Als je kijkt naar andere advertenties, kijk dan ook even naar bouwjaar. 1991 wil zeggen dat het een 'hele oude' is, de FP was tot voor kort de JEM met de langste productieperiode, het kan schelen in prijs of je een (goede) 1991 aanbiedt of eentje uit 2003. Bij Jemsite moet je ook kijken naar Europese adverteerders, in Amerika zijn Ibanezzen soms veel goedkoper.

Het is de JEM77 FP trouwens (met twee zevens), voor het geval dat je vriend 'm zo zou willen adverteren.

mesaman
3 februari 2011, 00:01
ik denk dat het je tegen gaat vallen.de flowers zijn volgens mij niet heel populair.....wie vind hem leuk?niet allemaal tegelijk!
zo rond de 1000€is inderdaad reëel.tis geen swirl of lng die gaan voor veul meer weg.en deze is het langs en het meest gemaakt je kan er veel voor vragen maar op ebay de gaan ze voor de 1k en soms er iets onder.de gitaren spelen wel heel fijn!ik kan niet veel noemen die beter spelen (ja echt! probeer maar eens zonder vooroordeel!ze zijn lelijk en je bent mr vai niet he ;) )
ik zet mn jem maar evenjes in het rek,damn wat is ze lekker soepel en glad!








ts......kan je zelf de gitaar niet even aftroggelen?

ME.
3 februari 2011, 00:05
Als het echt een vroege is. Eén met echte stof en in bijna perfecte staat dan is €1000 echt weinig hoor. Maar als je hem voor dat geld kan krijgen, zeker doen!!

schizo910
3 februari 2011, 09:34
ts......kan je zelf de gitaar niet even aftroggelen?


gheghe, ik heb echt niet nóg een gitaar nodig...

mesaman
4 februari 2011, 00:33
Als het echt een vroege is. Eén met echte stof en in bijna perfecte staat dan is €1000 echt weinig hoor. Maar als je hem voor dat geld kan krijgen, zeker doen!!

een met echte stof?wow dat zou gaaf zijn zeg....zeker als het uit vai zn oma dr huis zou komen.......

die bestaat niet,een heerlijk hardnekkige misvatting omtrent de flower print.

print?zou dat niet iets zeggen over een plastic laagje dat is uitgeprint en geplakt op een jem body?Niet dat nadelig zou zijn voor de kwaliteit van de gitaar. maar het is wat de gek er voor geeft op het moment van de verkoop.wie weet willen er wel heel veel mensen die gitaar en zijn berijd er veel voor te betalen! een rg550 koop je voor de helft. maar ja een jem is veel gaver natuurlijk ;)

munkie
4 februari 2011, 10:55
Dat verbaast me idd ook wel eens, de prijsverschillen tussen die F serie Ibanezzen. Een RG550/570 heb je voor 350 hooguit 400. Een 540S heb je ook wel voor dat geld, soms nog minder. Zelfde neck, zelfde tremolo, zelfde fabriek, zelfde kwaliteit, IBZ USA (=DiMarzio) pickups.

universe777
4 februari 2011, 13:03
een met echte stof?wow dat zou gaaf zijn zeg....zeker als het uit vai zn oma dr huis zou komen.......

die bestaat niet,een heerlijk hardnekkige misvatting omtrent de flower print.

print?zou dat niet iets zeggen over een plastic laagje dat is uitgeprint en geplakt op een jem body?Niet dat nadelig zou zijn voor de kwaliteit van de gitaar. maar het is wat de gek er voor geeft op het moment van de verkoop.wie weet willen er wel heel veel mensen die gitaar en zijn berijd er veel voor te betalen! een rg550 koop je voor de helft. maar ja een jem is veel gaver natuurlijk ;)
Dus dit is niet waar?

JEM77FP Note - Every JEM77FP Floral Pattern made features an actual floral pattern cloth on the body front, body rear and headstock. The fabric used for the pattern is bonded to the body, painted over black on the edges and then fully clear coated. It comes in several varieties: three body, three headstock and three rear-body floral patterns exist for 27 possible combos. The actual Floral "Pattern" cloth was modeled after the actual curtains from Vai's parents home in LI, NY. His first few (pre-production prototype) Florals were said to be made with the actual curtains.
To dispel a few myths

None of the JEM77FPs sold were made with Vai's actual curtains.
I REPEAT... every JEM77FP ever made has actual cloth. This writeup here on Vai.com (http://www.vai.com/Machines/guitarpages/guitar104.html) is WRONG and the source of confusion. Kindly fix it guys :D
The Floral pattern. Well the fabric first came from a place in the USA that we tracked down from Steve's samples from his house. We purchased it in sheets that were a little bigger than a guitar body pre cut. There are three body patterns and three headstock patterns and each could be on any guitar. Then that company went out of business so we reproduced the same fabric patterns in Japan but we needed to purchase a life time supply, so they still have it and still make the FP's made for other counties, I wish they sold here (USA) but they aren't. So the answer is there are three patterns that could be on any guitar so some out there are identical - courtesy of Ibanez sources 2002

Bram+
4 februari 2011, 13:31
Mesaman zegt van niet, maar waar hij dat op baseert weet niemand :D
De BFP's hebben wel prints.

mesaman
6 februari 2011, 08:58
waar ik dat op baseer? ik heb er een aantal in handen gehad en heb het viel me op dat de print precies van het zelfde materiaal is als de jem bfp en de usa custom metal serie.ik had een gebarsten fp gezien en die had dus een plastic laagje onder de 3 mm dikke blanke lak.maar misschien heb ik het wel helemaal fout,
en ik ben helemaal niet te beroerd om dat meteen toe te geven.maar ik geef mn eigen ervaringen eventjes aan,geef me aub een foto waar de 'stof' goed zichtbaar is.ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
:rockon:

Terminus
6 februari 2011, 10:23
waar ik dat op baseer? ik heb er een aantal in handen gehad en heb het viel me op dat de print precies van het zelfde materiaal is als de jem bfp en de usa custom metal serie.ik had een gebarsten fp gezien en die had dus een plastic laagje onder de 3 mm dikke blanke lak.maar misschien heb ik het wel helemaal fout,
en ik ben helemaal niet te beroerd om dat meteen toe te geven.maar ik geef mn eigen ervaringen eventjes aan,geef me aub een foto waar de 'stof' goed zichtbaar is.ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
:rockon:

Het lijkt me persoonlijk een beetje sterk dat Ibanez, Steve Vai, alle winkels, iedereen die aan die gitaar gewerkt heeft en JEM verzamelaars al die jaren systematisch gelogen hebben over hoe de FP in elkaar zit. Maar goed, ik heb deze foto kunnen vinden:
http://www.jemsite.com/gallery/files/1/7/1/2/8/jem02.jpg
Dat ziet er naar mijn mening toch behoorlijk uit als stof.

Bram+
6 februari 2011, 16:29
waar ik dat op baseer? ik heb er een aantal in handen gehad en heb het viel me op dat de print precies van het zelfde materiaal is als de jem bfp en de usa custom metal serie.ik had een gebarsten fp gezien en die had dus een plastic laagje onder de 3 mm dikke blanke lak.maar misschien heb ik het wel helemaal fout,
en ik ben helemaal niet te beroerd om dat meteen toe te geven.maar ik geef mn eigen ervaringen eventjes aan,geef me aub een foto waar de 'stof' goed zichtbaar is.ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
:rockon:
Vreemd, ik zie bij die 77FP's juist meer diepte in het patroon, waardoor ik aanneem dat het inderdaad van stof is i.p.v. een vlakke print zoals bij de 77BFP's.

mesaman
6 februari 2011, 19:03
ik geloof het wel,maar ook op deze foto lijkt het op een print,kopie van de gordijnen.ik baal er echt van dat ik geen foto meer heb van de gebarsten body anders had ik de geplaatst. op deze foto's kon ik me geen weefsel/breisel herinneren.


...mischien koop ik eens een misbruikte flowerprint en ga ik er wel op een hoekje onder de lak punniken....wie bied er een jem aan?dikke foto reportage zal dan volgen.