PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: PRS Mccarthy



Wicked Willy
1 februari 2011, 12:20
Leuke deal gedaan via gitaarnet. Heb mijn PRS Custum 22 geruild voor een Mccarthy (want meer mijn 'ding').

https://lh6.googleusercontent.com/_JqnuH8ZIN5g/TUfIOYL9aBI/AAAAAAAAHa8/P6VjWzguQao/Afbeelding044.jpg

Mr.Bluesbreaker
1 februari 2011, 12:22
Hoe verschilt ie eigenlijk van een custom? (in sound) Mooi!

Wicked Willy
1 februari 2011, 12:26
Geluid is wolliger, meer vintage LP-achtig. De gitaar is ook een stuk zwaarder en ook de hals voelt heel anders aan. Minder allround....maar wat een heerlijke gitaar. Heb ook nog een PRS Singlecut.....denk dat de twee gitaren elkaar prima aan gaan vullen....

den titten
1 februari 2011, 12:32
Het is een beauty ook ! Veel plezier ermee

wytz
1 februari 2011, 14:23
Prachtig apparaat!

jze
1 februari 2011, 20:12
Mooi!!

Wat vind je anders aan de hals? Had je op je custom de wide fat of wide thin neck zitten?

ieme
1 februari 2011, 20:14
Moooooooi!!!

Sinner1980
1 februari 2011, 20:17
Pfff...ik heb niks met PRS...

Behalve dan dat ik ze errug mooi vind stiekem:supercool:

Congrats man!

telecastermaster
1 februari 2011, 21:49
Pfff...ik heb ook niks met PRS...

Behalve dan dat ik ze ook nog eens errug lelijk en over-de-top vind :supercool:

Maar ieder zijn ding, he!?

Congratz dus maar! :cheerup:

jze
1 februari 2011, 21:53
Pfff...ik heb ook niks met PRS...

Behalve dan dat ik ze ook nog eens errug lelijk en over-de-top vind :supercool:

Maar ieder zijn ding, he!?

Congratz dus maar! :cheerup:

Laat ik deze dan weer juist niet over-the-top vinden, erg smaakvol zelfs..

maar inderdaad ieder zijn ding!

sideburns
1 februari 2011, 21:57
Veel plezier ermee, erg mooie top:ok:

Wiellem
2 februari 2011, 09:20
Ik wil ook een prs wat een mooie gitaren :)

Wicked Willy
2 februari 2011, 09:56
@JZE inderdaad op de Custom zat een Wide Thin neck....een behoorlijk verschil. Vind de sunburst op deze gitaar ook mooier (niet dat dat er verder iets toe doet)....maar het is een mooie bijkomstigheid.

Rinze
2 februari 2011, 10:37
Prachtige gitaar.

Schedel
2 februari 2011, 14:46
PRS Altijd:blast::blast::blast:

Wicked Willy
9 februari 2011, 11:25
En de eerste bevindingen vanuit het repetitiekot......wat een heerlijke gitaar, simpele setup (McCarthy uit 1994 heeft geen push-pull opties etc), dijk van een geluid. Romig, maar ook met een heerlijk heldere punch. Prikt heel goed door de mix heen (bandbezetting: 2x gitaar, drums, bas en toetsen). Zeer comfortabele hals, al is het wel weer even wennen in vergelijking met mijn PRS Singlecut. Ik speel pop/rock (eigen werk) en deze gitaar is daar zeer geschikt voor. Ben blij met de ruil, mijn Custom 22 had toch iets te veel toeters en bellen. Met deze gitaar is het back-to-basics en in combinatie met mijn Singlecut heb ik nu een heerlijk gitaarduo in huis.....

rupke
11 februari 2011, 08:02
Hoi,

Wat een mooie gitaar zeg. Gefeliciteerd man.

Ik ben wel even benieuwd naar de verschillen in sound tussen de SC en deze Mccarty.

Gr. Rupke

Midwolda
11 februari 2011, 08:08
Mooi ding hoor... krijg er bijna GAS van.

Bijna.

Wicked Willy
11 februari 2011, 11:19
Hoi,

Wat een mooie gitaar zeg. Gefeliciteerd man.

Ik ben wel even benieuwd naar de verschillen in sound tussen de SC en deze Mccarty.

Gr. Rupke

De Mccarthy klinkt donkerder....lastig uit te leggen, maar het is echt weer een hele andere gitaar dan de SC. Ook de halzen verschillen behoorlijk. Ik heb het idee dat de Mccarthy ook stukken meer output heeft....

Ijselrobo 07
11 februari 2011, 13:17
Mooie gitaar, vooral de combinatie knoppen en body :ok:

JohnLord
11 februari 2011, 13:20
De Mccarthy klinkt donkerder....lastig uit te leggen, maar het is echt weer een hele andere gitaar dan de SC. Ook de halzen verschillen behoorlijk. Ik heb het idee dat de Mccarthy ook stukken meer output heeft....

Komt ie daarmee qua sound in de buurt van een Gibson Les paul?

dezperado
11 februari 2011, 15:05
prachtige gitaar, jammer dat ze zo ontiegelijk kostbaar zijn.

Liquid_Metal
11 februari 2011, 15:40
Supervet man!!

Wicked Willy
15 februari 2011, 10:25
Komt ie daarmee qua sound in de buurt van een Gibson Les paul?

Ja en nee.......veel meer Les Paul-achtig dan de Singlecut. Heb zelf jarenlang een Les Paul gehad, maar het is toch echt een hele andere gitaar. Qua geluid zit ie wel in dezelfde 'range'....enige manier om erachter te komen is een op een vergelijken. Geluid omschrijven is altijd zo'n vage bezigheid.

LucasDym
15 februari 2011, 19:00
Supervet! Vind de kleur wat minder maar veel mensen vinden sunburst mooi dus veel plezier ermee :)!