PDA

View Full Version : Versterker in ander Stopcontact



den titten
1 februari 2011, 11:07
Hoihoi,

Gisteren mijn kamer wat opgeruimd. Had ik een nieuw plekje gevonden voor mijn Vox VT15 versterker. Plugde hem in in ander stopcontact en de versterker gromde/ruisde (weet niet hoe ik dit moet beschrijven) veel meer dan in het vorige. Wanneer ik de snaren of elementen van mijn gitaar aanraak verzacht dit geluid weer. Enig idee hoe dit kan komen.

Hoewel het niet echt volledig schadelijk klinkt, klinkt het ook weer niet echt gezond...

SEAL
1 februari 2011, 11:09
Hoihoi,

Gisteren mijn kamer wat opgeruimd. Had ik een nieuw plekje gevonden voor mijn Vox VT15 versterker. Plugde hem in in ander stopcontact en de versterker gromde/ruisde (weet niet hoe ik dit moet beschrijven) veel meer dan in het vorige. Wanneer ik de snaren of elementen van mijn gitaar aanraak verzacht dit geluid weer. Enig idee hoe dit kan komen.

Hoewel het niet echt volledig schadelijk klinkt, klinkt het ook weer niet echt gezond...

ongeaard stopcontact

den titten
1 februari 2011, 11:12
Snel en kort antwoord. Je doet me als een dommerik klinken !!
Dankuwel (gemeend) :p
En even om zeker te zijn: is dit schadelijk voor de versterker?

PS: Gelijk heb je

Buzzel
1 februari 2011, 17:33
Geloof van niet, maar als er kortsluiting is kan het wel schadelijk zijn voor jou...

StevenStrat
1 februari 2011, 19:43
maakt niet uit voor je versterker, is natuurlijk niet leuk om altijd een brom te hebben. toch maar het andere gebruiken ;)

SEAL
1 februari 2011, 21:39
of je doet heel moeilijk, en maakt zelf een aarde, door bijvoorbeeld een draadje van je aardecontacten op de stekker naar een schoongekrabde radiator te maken ;)

ik zou ' m gewoon terugstoppen in het oude stopcontact.
niet schadelijk voor je versterker, wel voor jou, als je heel veel pech hebt