PDA

View Full Version : Herder = harder !!!



yhcmarc
1 februari 2011, 10:42
Even mijn nieuwe band promoten hier hoor :) Ik speel sinds kort gitaar in een nieuwe stoner band genaamd Herder (voor de friezen onder ons, ja, de band is vernoemd naar de Friedrich Herder messen ;)). Anyway, op myspace staan nu drie nummers welke als gelimiteerde demo tape (van records) en supergelimiteerde 7" (doner kebab records) uitkomt. Demo release show is 5 maart in de Vera kelderbar te Groningen.

http://www.myspace.com/stonerherder

shows:
5 maart: Vera Kelderbar, Groningen w/ the coco's
7 maart (TBC): Muziek centrum TRIX, Antwerpen w/ Electric wizard
21 mei (TBC): Het podium, Hoogeveen w/ Urfaust



HERDER IS HARDER

FUCK YESSS!!!

HERDER was conceived from the murky swamps by JB to praise the holy crushing scepter of doom and release the low filthy sludge in a revelation of deep rumbling decibelquakes in the hellish underbelly of a world gone mad! Coming in a stabhappy frenzy from the Westereen, the devotion to the HERDER knives was only natural and instinctive and so was the passion for heavy as fuck drinking! Relentless pounding Stoner Doom with a Sludgy vibe was created to wreak havoc upon mankind's feeble outcasts and Lotharios: With past / present sexoffenders of DR DOOM, RUSH N ATTACK, ABORTED, OMISSION, URFAUST and THE DEVIL'S BLOOD, you know you are into something furious and fucked up beyond recognition: HERDER IS HARDER, FUCK YOU TILL DEATH!!!!


HERDER IS:
NICO : Vocals & Smokes
JB : Guitar & Sunn
MARC: Guitar & Doom
BLITZER: Bass & Booze
TOM : Drums & Fashion


Vanaf 5 maart te verkrijgen in verschillende kleuren:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1373.snc4/164594_157494670968533_138374909547176_344274_7345 21_n.jpg

marc_o
1 februari 2011, 10:52
Te gekke muziek! Net wat op je Myspace geluisterd....ik zou niet met de zanger willen ruilen, ik denk dat ik een week niet meer kan spreken wanneer ik een optreden zo zou zingen, hehehehe.

Sound is zeer vet en je T-Shirt ook!

interessander
1 februari 2011, 10:54
Erg lekker! alsof ik naar Iron monkey, Bongzilla en Down tegelijk luister...
Kom zeker even kijken in HGV als dat doorgaat!

rudolf
1 februari 2011, 12:28
wtf dit is vet!

yhcmarc
1 februari 2011, 22:22
thnx.

@interessander: die hoogeveen show gaat niet door, ik was even vergeten dat ik die datum al een show met mijn andere band speel in Haarlem, samen met Entombed.

onrust nv
1 februari 2011, 23:21
ik ken ook een rotterdamse punkrock band die herder heet. Heb ze in 1999 voor't eerst gezien.

interessander
2 februari 2011, 15:09
thnx.

@interessander: die hoogeveen show gaat niet door, ik was even vergeten dat ik die datum al een show met mijn andere band speel in Haarlem, samen met Entombed.

Da's ook niet verkeerd natuurlijk!

Maarreh, heb je nog wat info over de opnames voor de gear-nerds onder ons?

yhcmarc
2 februari 2011, 23:17
Nee, eigenlijk niet want ik heb de demo niet ingespeeld, beetje een probleem met timing, en afstand dus JB heeft uiteindelijk alles ingespeeld. Maar ik gok op een sunn beta lead, een soundcity MK III of IV, 2 V30 4x12 cabs en een bluebeard fuzz.

Buzzel
4 februari 2011, 14:52
Ik vind de zang wat minder (je moet er van houden), maar het gitaar werk klinkt lekker vet :blast:

Solidkick
10 februari 2011, 21:06
Tjustere klanken ut e wâlden :ok:

yhcmarc
4 april 2011, 18:50
Twee nieuwe tracks: Come now fire (met guest solos van Eran van Aborted) en We all shall suffer ... op de myspace. Deze tracks komen op de nieuwe plaat die eind mei via Reflections uitgebracht zal worden.

http://www.myspace.com/stonerherder

allochthomas
4 april 2011, 18:54
Vette shit kerel!

UnDefined
4 april 2011, 19:59
We all shall suffer... :lovelove:
Prachtig gewoon, meesterlijke song!

Als je eens in België (West-Vlaanderen) speelt laat het me aub weten!

Liquid_Metal
4 april 2011, 20:54
Lekker apart, daar hou ik wel van. Ik vind vooral het gitaargeluid wel een stukje te rauw en ongedefinieerd, maar dat kan aan mij liggen. Het klinkt als een typische oldschool hardrock sound en niet als metal.
Steen is ruw, metaal is glad zullen we maar zeggen:
http://www.bosscorp.co.jp/products/en/DS-1/images/intro_R_L.jpg

yhcmarc
4 april 2011, 21:04
we zijn ook helemaal geen metalband en glad klinken is wel het laatste wat we willen, het moet rauw, vies en hard zijn.

pasqual
4 april 2011, 23:14
we zijn ook helemaal geen metalband en glad klinken is wel het laatste wat we willen, het moet rauw, vies en hard zijn.

en dat is het! klinkt vet hoor!
ik heb momenteel "we all shall suffer..." opstaan: te gek!

yhcmarc
9 april 2011, 11:07
thnx :) ..... (+10 enzo)