PDA

View Full Version : HNGD: Fender Stratocaster XII



guitarkid
1 februari 2011, 09:25
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Fender12-string.jpg

Lang overwogen, toch maar gedaan!
Een Fender Stratocaster XII. Wilde eigenlijk een echt oude Fender 12-string, maar deze is ook wel erg fijn en een tikkie betaalbaarder!
Eind van de week is hij hier en ik zal dan zeker de bevindingen even delen.
Ik heb al een Danelectro Dano 59 12-string, maar die moet nu toch het veld ruimen, ben ik bang!

Gr. C.

Hendriks
1 februari 2011, 09:32
Helemaal te gek, in de jaren 70 was ik fan van "Caravan" die gitarist had er ook 1.

macwilliams
1 februari 2011, 09:35
Dat is wel een apart ding Coos.
Vooral die headstock.... Damn.

Ik heb nog steeds ruzie met een 6string laat staan dat ik het ooit op een 12string zou kunnen. :)

guitarkid
1 februari 2011, 09:45
Dat is wel een apart ding Coos.
Vooral die headstock.... Damn.


Apart inderdaad. De headstock is niet zo mooi als de "hockeystick" van de oude, maar ik doe het er voor!
Even OT: hoe is het met je hand?

Gr. C.

macwilliams
1 februari 2011, 11:03
Ik heb je een PM gestuurd :ok:

geert1976
1 februari 2011, 12:53
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Fender12-string.jpg

Lang overwogen, toch maar gedaan!
Een Fender Stratocaster XII. Wilde eigenlijk een echt oude Fender 12-string, maar deze is ook wel erg fijn en een tikkie betaalbaarder!
Eind van de week is hij hier en ik zal dan zeker de bevindingen even delen.
Ik heb al een Danelectro Dano 59 12-string, maar die moet nu toch het veld ruimen, ben ik bang!

Gr. C.

Gefeliciteerd:cheerup:

Ik heb deze ook zien staan op MP en had er ook wel belangstelling voor, maar je was mij voor Coos:ok:

guitarkid
1 februari 2011, 13:07
Gefeliciteerd:cheerup:

Ik heb deze ook zien staan op MP en had er ook wel belangstelling voor, maar je was mij voor Coos:ok:

EINDELIJK!!!!!!!!! ;)
Hij is er nog niet, maar alles is wel geregeld.
Enne, als je nog een 12 string zoekt......

Ik heb 'm dus niet bespeeld heb, maar louter ben afgegaan op de advertentie en een hoop positieve info en clips op verschillende sites. Bovendien heb ik 'm een stukje onder de vraagprijs; ook niet verkeerd!
Verder voelde het contact met de verkoper goed, dus ik neem het risico, voor zover aanwezig.
Ik heb ooit een Telecaster uit Den Haag laten komen omdat ik het gevoel had dat dat precies was wat ik zocht en dat is dus een waanzinnige gitaar waar ik op dit moment voor 90% op speel!
De 12-string is natuurlijk veel specifieker, maar wel erg mooi om af en toe te gebruiken in mijn coverband, voor wat Byrds-nummers en zo.
Die Dano is wel ok en ziet er wel meer retro uit, maar ik vind 'm wat beperkter qua geluid. Logisch met twee pu's i.p.v. 3.
Zo'n twin-neck als jij hebt was voor mij trouwens ook wel een optie geweest!

Gr. Coos

joskedentweede
1 februari 2011, 13:07
Vette gitaar!
Ben altijd heel geïnteresseerd geweest in twaalsnarige gitaren! Heb enkel nog maar een akoestische in mijn handen kunnen hebben, maar het heeft wel iets!

Gefeliciteerd!

LesPaul1612
1 februari 2011, 15:32
Squier staat nou niet echt bekend om stemvastheid, maar of dit ook voor de twaalfsnarige modellen geld weet ik niet...

:seriousf:

Nee, maar ik denk dat een 12-snarige fender wel leuke cleane slagpartijen kan geven. Gaaf dinkie Coos!

guitarkid
1 februari 2011, 15:53
Squier staat nou niet echt bekend om stemvastheid, maar of dit ook voor de twaalfsnarige modellen geld weet ik niet...

:seriousf:

Nee, maar ik denk dat een 12-snarige fender wel leuke cleane slagpartijen kan geven. Gaaf dinkie Coos!

Nou Frank, dat ligt vooral aan de gene die er op speelt!
En ja jonkje, dis is a reel Fendert! En hoezo clean? Ik raus 'm door elke distortion die ik maar kan vinden! Snaar voor snaar!:seriousf:
Hoe speelt die nieuwe Stagg/Rockson/Harley Benton/Hondo II die je geruild hebt met je Epiphone LP eigenlijk? :)

kunk
1 februari 2011, 19:38
Die had vast mooi geklonken over Peavey Valveking:seriousf:

JeroenSchaaf
1 februari 2011, 19:41
Nice Coos! Die moet ik binnenkort eens uitproberen!

Gefeliciteerd!

Duhsjaak
1 februari 2011, 19:58
Hi
Gefeli! Twee keer gefeli in dit geval.
Da's inderdaad een mooie. Je Danella eruit? Dat heb ik effe niet gehoord.

Nu sparen voor een jangle box?
Veel plezier ermee!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
1 februari 2011, 20:25
Die had vast mooi geklonken over Peavey Valveking:seriousf:

Oh, vreselijke versterker!!!! Blij dat dat dat ding weg is..... :seriousf:
Beetje blij er mee?


Nice Coos! Die moet ik binnenkort eens uitproberen!

Gefeliciteerd!

Wees welkom!


Hi
Gefeli! Twee keer gefeli in dit geval.
Da's inderdaad een mooie. Je Danella eruit? Dat heb ik effe niet gehoord.

Nu sparen voor een jangle box?
Veel plezier ermee!
Vriendelijke groet, Gus

Dank dank! ;) Danelectro mag inderdaad weg.
Maarre, wat is een janglebox.... :???:

Gr. Coos

LesPaul1612
1 februari 2011, 20:30
Nou Frank, dat ligt vooral aan de gene die er op speelt!
En ja jonkje, dis is a reel Fendert! En hoezo clean? Ik raus 'm door elke distortion die ik maar kan vinden! Snaar voor snaar!:seriousf:
Hoe speelt die nieuwe Stagg/Rockson/Harley Benton/Hondo II die je geruild hebt met je Epiphone LP eigenlijk? :)

Precies! Een echte topmuzikant zoals IK moet zijn gitaar helaas vaak stemmen. Heel normaal natuurlijk, als iedere zaterdagavond er tijdens een optreden allemaal meiden aan mij en mijn gitaar trekken. Jij daarentegen, jij hoeft je squiertjes toch nooit te stemmen, want je verlaat nooit het huis met je gitaren.

Die Jack & Danny superstrat die ik een paar weken geleden uit een container viste klinkt geweldig. Mooi vol sologeluid en warme cleans. Speelt menig USA Fender er uit.

kunk
1 februari 2011, 20:40
Oh, vreselijke versterker!!!! Blij dat dat dat ding weg is..... :seriousf:
Beetje blij er mee?




Gr. Coos

Ja hoor, helaas door het slechte weer geen repetitie vanavond maar ook op zachte volume klinkt het goed hier. Ook de sheraton komt goed tot zijn recht dus wel tevreden zo ver. Tijdens stiltes rochelt ie wel een beetje maar tot zover niet echt hinderlijk enligt misschien ook wel aan het stopcontact of aan het feit dat er een computer gelijk naast staat.

Kunk:ok:

guitarkid
1 februari 2011, 21:12
Precies! Een echte topmuzikant zoals IK moet zijn gitaar helaas vaak stemmen. Heel normaal natuurlijk, als iedere zaterdagavond er tijdens een optreden allemaal meiden aan mij en mijn gitaar trekken. Jij daarentegen, jij hoeft je squiertjes toch nooit te stemmen, want je verlaat nooit het huis met je gitaren.

Die Jack & Danny superstrat die ik een paar weken geleden uit een container viste klinkt geweldig. Mooi vol sologeluid en warme cleans. Speelt menig USA Fender er uit.

Ik kijk wel uit, straks komt er een kras op één van de gitaren. En meisjes die aan je zitten...? Brrrrr, ik moet er niet aan denken. :stop:
En ik zie dat jij die J&D hebt gevonden. Ik vroeg me al waar ik die gelaten had.
Maar 't is een mooie 12-string en hij past naadloos in de collectie, lijkt me.
Ik krijg er trouwens ook nog een gigbag en 2 pakjes snaren bij... Ha!

Gr. Coos.

Hendriks
1 februari 2011, 21:44
Wat een hoop grunningers hier .

kunk
1 februari 2011, 22:05
Wat een hoop grunningers hier .

Zoals een oud spreekwoord zegt "er gaat niets boven Groningen":seriousf:

Duhsjaak
1 februari 2011, 22:07
[QUOTE

Dank dank! ;) Danelectro mag inderdaad weg.
Maarre, wat is een janglebox.... :???:

Gr. Coos[/QUOTE]

Hi Coos
Sorry. Een janglebox is een gecombineerde compressor/treble booster. Men zegt dat ie bedacht is door Roger McGuinn (ooit Byrds).
Het haalt de natuurlijke jingle jangle van een 12 snarige mooi naar boven.

Ik kan mij herinneren dat Tim Buckley ooit in UK met een dergelijk treble boostertje op zijn 12 snarige speelde. Toen was de jangle box er natuurlijk nog niet. Ik maak me sterk dat er ook andere boxjes zijn die misschien minder kosten en hetzelfde doen.

Ik had mij even verder moeten verklaren dus voor het goede begrip.

Vel plezier van je schitterende gitaar.

Met vriendelijke groet, Gus

Hendriks
1 februari 2011, 22:37
Zoals een oud spreekwoord zegt "er gaat niets boven Groningen":seriousf:

Eh, Zuid-Denemarken? :)

guitarkid
1 februari 2011, 22:41
Hi Coos
Sorry. Een janglebox is een gecombineerde compressor/treble booster. Men zegt dat ie bedacht is door Roger McGuinn (ooit Byrds).
Het haalt de natuurlijke jingle jangle van een 12 snarige mooi naar boven.

Ik kan mij herinneren dat Tim Buckley ooit in UK met een dergelijk treble boostertje op zijn 12 snarige speelde. Toen was de jangle box er natuurlijk nog niet. Ik maak me sterk dat er ook andere boxjes zijn die misschien minder kosten en hetzelfde doen.

Ik had mij even verder moeten verklaren dus voor het goede begrip.

Vel plezier van je schitterende gitaar.

Met vriendelijke groet, Gus


Klinkt erg interessant. Sowieso is een compressor wel lekker op een 12-string!
Die heb ik wel tussen de pedaaltjes zitten dus dat komt wel goed! :ok:
En plezier, dat zal ook wel lukken....! Dank!

Gr. Coos

Orgasmocaster
2 februari 2011, 00:43
Wat een hoop grunningers hier .

deze grunninger heeft het loatste woord vandoag.

wat ain schiere twoalf string ja mienjong ja!

stratie
2 februari 2011, 08:37
Ja, gewoon heel erg tof:D

kunk
2 februari 2011, 12:13
Eh, Zuid-Denemarken? :)


Kan er ook mee door:ok:

Hendriks
2 februari 2011, 14:14
En Coos, is hij er al?

Je kunt er nu niet meer omheen: Stairway to Heaven!
(kon even niet zo snel een ander nummer bedenken).

guitarkid
3 februari 2011, 19:06
Tadaaaaaaa....! Vanmiddag dus gekomen.
En hij is mooi!!!! Niet van nieuw te onderscheiden, incl. alle casecandy of eigenlijk gigbag-candy. Er zat n.k. ook een originele Fender gigbag bij en twee pakjes snaren. Uitermate correcte en sympathieke verkoper!
Speelt als een zonnetje, met een relatief smalle hals, niet veel breder dan een 6-string Strat en een behoorlijk dik, maar zeer comfortabel en met een prachtige tekening! Coos is erg blij, maar baalt van het feit dat er twee keer voldoende is geboden op mijn Dano, maar niemand reageert op mijn mail dat ik 'm daarvoor wel kwijt wil. Vreemd!

@Hendriks: alles van de Byrds, If I needed someone, Hotel California, ach wat niet...? Nou, STH dus...!!! :)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0001-3.jpg

Hendriks
3 februari 2011, 19:41
Heel mooi Coos. Ja natuurlijk de Birds ,hoe kon ik die nou vergeten.

Over dat bieden op MP : breek me de bek niet open.

guitarkid
3 februari 2011, 20:16
Heel mooi Coos. Ja natuurlijk de Birds ,hoe kon ik die nou vergeten.

Over dat bieden op MP : breek me de bek niet open.

Byrds, Henk, Byrds.;)
En ja, hoe kun je die nou vergeten? Foei!
En dat bieden..., wat heb je d'r aan? Nou ja, ik zie wel!
Hee, de koffie is nog steeds bijna klaar hoor!

Gr. Coos

Hendriks
3 februari 2011, 20:29
Byrds, Henk, Byrds.;)
En ja, hoe kun je die nou vergeten? Foei!
En dat bieden..., wat heb je d'r aan? Nou ja, ik zie wel!
Hee, de koffie is nog steeds bijna klaar hoor!

Gr. Coos

Sorry Byrds .

Komende week koffie , ik ga er tijd voor vrijmaken , heb er ook echt even zin in. Mag jij de nummer 7 even proberen.

guitarkid
3 februari 2011, 20:38
Sorry Byrds .

Komende week koffie , ik ga er tijd voor vrijmaken , heb er ook echt even zin in. Mag jij de nummer 7 even proberen.

Graag, maar wat is de nummer 7...?

Gr. Coos

Hendriks
3 februari 2011, 21:08
Graag, maar wat is de nummer 7...?

Gr. Coos

De Cabronita (is 7de geworden).:)

guitarkid
3 februari 2011, 21:38
De Cabronita (is 7de geworden).:)

:makeup::cheerup: :cheerup: :cheerup: :)

Groeten, Coos

Duhsjaak
4 februari 2011, 08:48
Hi
Sorry, maar de Birds is niet fout. Da's de band waarmee Ron Wood (later Bas bij Jeff Beck, gitaar bij the Faces en de voor velen min of meer H. Rolling Stones) voor het eerst opnam voor Decca.

De Eight Miles High, Mr Tamborine Man waren natuurlijk wel van de Byrds.

Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
4 februari 2011, 08:54
Hi
Sorry, maar de Birds is niet fout. Da's de band waarmee Ron Wood (later Bas bij Jeff Beck, gitaar bij the Faces en de voor velen min of meer H. Rolling Stones) voor het eerst opnam voor Decca.

De Eight Miles High, Mr Tamborine Man waren natuurlijk wel van de Byrds.

Vriendelijke groet, Gus

Hey Gus.

Maar we hebben het hier wel over een 12-string....!!! Dus toch Byrds !!! :)
Maar leuke info, ik wist dat niet! Wood is overigens een lekkere gitarist, beetje onderschat en in de schaduw van Keith, maar bij de Faces heeft hij een hoop moois gedaan! Ik heb nog opnamen van Rod Stewart en de Faces uit 1973 op het VARA-popgala in de Vliegermolen (+ Who, Ry Cooder, Brainbox, Eagles etc). Daar spelen ze geweldig!

Gr. Coos

guitarkid
4 februari 2011, 10:34
Over dat bieden op MP : breek me de bek niet open.

Kreeg net een mailtje van de bieder: excuses voor de late reactie en of ik de gitaar maar snel aan hem wil verkopen...
Graag dus, net alles geregeld en hij gaat naar Enschede!
Toch weer goed voor het vertrouwen in Marktplaats, dat overigens een zeer positieve impuls kreeg door de perfecte afwerking van de koop van de Fender 12-string. Die is echt erg lekker hoor! :lovelove:

Gr. Coos

Hendriks
4 februari 2011, 11:07
Kreeg net een mailtje van de bieder: excuses voor de late reactie en of ik de gitaar maar snel aan hem wil verkopen...
Graag dus, net alles geregeld en hij gaat naar Enschede!
Toch weer goed voor het vertrouwen in Marktplaats, dat overigens een zeer positieve impuls kreeg door de perfecte afwerking van de koop van de Fender 12-string. Die is echt erg lekker hoor! :lovelove:

Gr. Coos

Het gaat ook wel eens goed , gelukkig . Ik heb al heel veel voorstellen en biedingen gehad , maar op het laast blijkt het bv om een Belg te gaan : ja, het is wel ver weg , ik zie er toch maar vanaf , ruilvoorstellen ook leuk : een mex tele, Epi SG ,etc.
Ach ik pak de strat elke dag nog even en ieder keer komt er weer twijfel , ik denk dat ik de lat inmiddels ook erg hoog heb gelegt.

guitarkid
20 februari 2011, 11:16
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0001-3.jpg
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0002-4.jpg
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0003-3.jpg
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0004-3.jpg

budje
20 februari 2011, 11:18
lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr:ok:

geert1976
20 februari 2011, 11:21
Hij is mooi hoor Coos.
En een 12 snarige strat komt ook niet veel voor:ok:

guitarkid
20 februari 2011, 12:37
Hij speelt ook echt belachelijk fijn en je merkt amper dat het een 12/string is.
Klank is every inch Strat en de toonregeling zit op de brug-pu i.p.v. de middelste en dat is ook wel erg fijn. Iets dat ik eigenlijk ook wel op mijn andere Strat wil. Bovendien blijft hij keurig op stemming en dat is m.n. een voordeel t.o.v. de Danelectro. Die stemde ik voor het begin van een set en het was altijd een beetje spannend of die nog 100% (nou ja, 12-snaar mag ook 99% :)) op stemming was. Vond de looks van de Dano wel erg retro...
Verder is de tekening van de hals echt prachtig en hij ziet er als nieuw uit en alles case candy zat er dus bij!
kortom, ik ben er blij mee.

Gr. Coos