PDA

View Full Version : Buizenversteker laten controleren



Thomk
1 februari 2011, 08:57
Dit weekend zal ik hoogwaarschijnlijk mijn eerste buizenbak aankoop gaan doen! Helemaal leuk dus.

Ik ben er nog niet helemaal uit maar zit momenteel te denken aan de Blackstar HT stage 60/ Line 6 spider valve 212 MK2/ Egnater rebel combo/ Randall RM20.

Aankomende zaterdag kan ik deze allemaal proberen bij Feedback Rotterdam en Peterverspuy en kan ik ook meteen mijn keuze maken.

Als er de mogelijkheid is om deze 2e hands te kopen moet ik dit natuurlijk proberen maar het zou me dan wel gerust stellen als een bekwaam iemand in de buurt van IJmuiden Noord- Holland deze kan controleren.

Dus daarom de oproep van kan dit gaan doen?

sjaak1990
1 februari 2011, 13:26
Als je een redelijk nieuwe buizenversterker koopt die gewoon perfect werkt is controleren niet zo erg nodig. Bij oudere versterkers kunnen elco's uitdrogen, gaan lekken enz...wat nog steeds geen groot probleem is, gewoon vervangen.

De eigenaar van de 2e hands bak moet ook akkoord gaan dat jij ermee gaat slepen natuurlijk, hoewel ik heel goede ervaringen heb met aankoop van gitaarspul, zal toch niet iedereen dat zomaar toelaten.

En vergeet niet van de zoektocht te genieten! En die line6 is maar deels een buizenbak, het blijft digitale meuk in mijn oren.

Thomk
3 februari 2011, 08:45
Ik snap je punt alleen betreft de Line 6 wil ik het nog niet helemaal snappen.

Hij heeft een buizen voorversterker en eindtrap alleen een digitaal paneel. Dus als ik het goed begrijp Geeft hij digitale effecten en een buizengeluid?

Ach ik ben hier ook niet goed in:P


gr

sjaak1990
3 februari 2011, 12:16
Digitale preamp, en een buizeneindversterker. En tja dan blijft er niet zoveel van de buizensound over, want zo krijg je digitale fizz uit de preamp.

LesPaul1612
3 februari 2011, 15:36
Digitale preamp, en een buizeneindversterker. En tja dan blijft er niet zoveel van de buizensound over, want zo krijg je digitale fizz uit de preamp.

Ik vind zelf die Line 6 best oké klinken. Hij heeft wel een beetje buizengeluid, maar het is gewoon echt niet de real deal.

Als ik jou was zou ik vooral kijken naar die Randall. Echt vette scheurbakken. Die Egnater en Blackstar zijn ook echt niet mis. Maar ach, het gaat vooral om wat je er op wilt spelen:)

Ik denk trouwens wel dat gewoon nieuw kopen misschien de beste keus is. Buizenversterkers staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Daarmee bedoel ik niet dat hij waarschijnlijk toch kapot gaat, maar als je hem bij een winkel koopt heb je wel garantie die lang niet altijd overbodig blijkt:ok: