PDA

View Full Version : Copicat zonder 6BR8; iemand een schema?



Bernardduur
31 januari 2011, 22:58
Hey allen!

Hier ook maar eens proberen; heb een Copicat die de 6BR8 buis mist en daarvoor een normale ECC achtige buis gebruikt. Maar helaas heb ik van deze unit nog geen schema kunnen vinden (waardoor de reparatie wat langer duurt). Iemand hier een schema hiervan gezien?

Frits van Mourik
31 januari 2011, 23:59
De 6BR8 is een triode/pentode. Kan me niet voorstellen,
dat een ECC op die plaats werkt, tenzij de boel verbouwd is...

Heb je hier wat aan qua schema?
http://www.tubefreak.com/tubefreak.html
en dan naar schematics.

cluseau
1 februari 2011, 08:34
Check je prive mail......

greetz
Frans

Bernardduur
1 februari 2011, 12:58
Hij is 100% origineel. De PCB is ook helemaal gemaakt op ECC buisjes en duidelijk niet voor een 6BR8; heaters bv zijn compleet anders!

Er missen wel wat onderdelen (bepaalde weerstanden op de filter caps) dus daarom doet ie het niet. Hij is wel wat nieuwer: andere versies die ik onder handen heb genomen hadden mustard caps en zo....... deze heeft WIMA caps en een transistor output sectie (OC200); zie je nog wel eens terug op de schema's, helaas de ECC ipv de 6BR8 niet.

Ik zal t schema effe uittekenen later!

He, hier wordt het aangemeld als de laatste lijn van de all valve Copicats (http://www.amp-fix.com/copicat1%5B1%5D.htm)

Duidelijk; nu alleen de waarden nog. Heb John (eigenaar van de site) al een mailtje gestuurd

Bernardduur
1 februari 2011, 18:36
Snel antwoord en een schema in mn bezit. Ik zal em wat beter uittekenen en dan sharen!

cluseau
2 februari 2011, 12:47
Snel antwoord en een schema in mn bezit. Ik zal em wat beter uittekenen en dan sharen!

Super,
Mooi he Internet

Bernardduur
2 februari 2011, 14:08
Super,
Mooi he Internet

Zeker :D!!!! Nu hem nog werkende krijgen........

cluseau
2 februari 2011, 14:11
Nu hem nog werkende krijgen........
Das toch een eitje......:rockon:

Bernardduur
3 februari 2011, 10:51
Klopt :). Had 1 kapotte condensator!

Werkt toch op een ECC83; met een 82 krijg je een lage output en weinig repeats..... met een 81 eigenlijk weinig verschil met de 83!

Rohai
28 oktober 2011, 10:20
Hallo Rogier, ik kreeg de tip jou een mail te sturen mbt mijn effecten volgorde/gesis-probleem inzake mijn bas-effecten. Ik gebruik de volgende pedalen Boss TU-3 (tuner), Dunlop bass-wah, Fulltone bassdrive, Boss BF-2B (bassflanger), Aguilar octamizer en Boss DD-5 (digital delay). Maar sinds ik die flanger erbij heb (met alleen de delay was het ook al niet geruisloos) is het echt te dol qua gesis e.d.
Tijdens het spelen hoor je het natuurlijk niet, maar tussen de nummers en of bij opnames is het verre van wenselijk. Het zou in principe natuurlijk stil moeten zijn.
Mijn patch kabels e.d zijn van een m.i. goede kwaliteit Spectraflex, Planet Waves en Cordial. Verschillende volgordes van effecten heb ik ook geprobeerd. Het enige dat echt hielp was de flanger en delay van mijn pedaltrain halen en via de effectsloop van Peavey VB-2 laten lopen, maar dat vind ik eigenlijk niet zo handig want dan moet ik weer extra kabels gebruiken e.d. terwijl de pedaltrain juist zo handig is.
Heb jij tips of beter nog zou jij er eens naar willen kijken (ik woon ook in Nijmegen dus dat zou geen probleem hoeven te zijn) , wat je natuurlijk niet gratis hoeft te doen.
In afwachting van een reactie John Munnich (bassist Stonerfront Nijmegen)

The Bertman
28 oktober 2011, 12:20
Hallo Rohai,

het is me niet duidelijk wat jouw post in dit topic doet. Het heeft in ieder geval niets met een Copycat te maken. Ik weet niet wie Rogier is, en of je dit bericht openbaar of prive bedoelde. Kan je wat duidelijkheid verschaffen, dan kan ik het topic aanpassen.

Groet,
The Bertman, mod

Buzzel
30 oktober 2011, 18:21
Ik weet wel wie rogier is, maar ga het niet zeggen, das niet beleefd. Ik denk dat Rohai even wat uitleg moet krijgen over hoe je hier een PB stuurt ;)

Bernardduur
31 oktober 2011, 15:08
Heb em al een PBtje gestuurd!

En ik ben Rogier :)

Buzzel
31 oktober 2011, 15:16
dat weet ik :) ik ben nog steeds blij met mij versterker die je voor me hebt opgeknapt :)

The Bertman
31 oktober 2011, 16:18
Heb em al een PBtje gestuurd!

En ik ben Rogier :)

Aha, mooi, ook weer opgelost. :)