PDA

View Full Version : Tijd voor een akoestische gitaar



Platyhelminthes
31 januari 2011, 22:25
Maar wat voor een?!

Ben vandaag bij Dirk Witte geweest en heb een paar gitaren vast gehad. Een Epiphone Masterbuild en 2 gitaren van een frans merk waarvan ik de naam ben vergeten :p Alle gitaren zo tussen de 300 en 400 euro.

De Epiphone was verreweg mijn favoriet tot nu toe. Ik vind het lastig om te omschrijven wat voor klank ik precies zoek, maar wat ik fijn vond bij de epi was dat het een redelijk heldere gedefineerde klank was.

Mijn max is 500 euro(kan meer, mag minder), heeft iemand tips om te testen in deze prijsklasse? Er hingen ook een aantal Gibsons die mij in prijs erg mee vielen(700 euro), zijn die goed? Zijn die veel beter dan de Epi bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Groeten Jaap

BobvanKempen
1 februari 2011, 14:54
Maar wat voor een?!

Ben vandaag bij Dirk Witte geweest en heb een paar gitaren vast gehad. Een Epiphone Masterbuild en 2 gitaren van een frans merk waarvan ik de naam ben vergeten :p Alle gitaren zo tussen de 300 en 400 euro.

De Epiphone was verreweg mijn favoriet tot nu toe. Ik vind het lastig om te omschrijven wat voor klank ik precies zoek, maar wat ik fijn vond bij de epi was dat het een redelijk heldere gedefineerde klank was.

Mijn max is 500 euro(kan meer, mag minder), heeft iemand tips om te testen in deze prijsklasse? Er hingen ook een aantal Gibsons die mij in prijs erg mee vielen(700 euro), zijn die goed? Zijn die veel beter dan de Epi bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Groeten Jaap

Max 500 nieuw heb je wel een OK gitaar, max 500 2de hands heb je al een goede gitaar waar je veel meer plezier van gaat hebben.

VanDiekum
1 februari 2011, 22:33
Pcies zoals Bob zegt zou ik als je limiet 500 euro is en je echt een goede gitaar wil een opzoek gaan naar 2dehands gitaren vaak voor dat geld heb je massief houten gitaren voor 500 euro in de winkel krijg je net een gelamineerd zij en achterkant idee en massief komt de klank zeer ten goede kan ik zeggen uit eigen ervaring.
Morris of Aria , maar ligt er maar net aan want er zitten ook slechte tussen of ga voor Cort meestal wel somber uitziende gitaren maar voor versierde gitaren betaal je ook een prijs.
Ik ga altijd eerst voor klank en dan pas voor looks pcies zoals met vrouwen ;)

Groeten en have fun

BobvanKempen
4 februari 2011, 00:31
Hoewel ik zeker een fan ben van massieve gitaren (tip even doorsparen en je koopt een Guild GAD wat volgens mij toppers zijn), heb je voor die 500 ook een Martin DX1 wat alleen een massief bovenblad is maar altijd nog vele malen beter dan een Epiphone of iets soort gelijks. Ook een Furch of iets anders Canadees heb je 2de hands zeker voor dat geld en dan heb je weer massief hout. Al met al is 500 zeker een budged waar je (zeker als je niet merkgeil bent zoals ik) een hele leuke gitaar voor kan kopen.

GunMetalBlue
4 februari 2011, 00:49
Ik denk dat je met dat Franse merk 'LAG' bedoelt. En dan waarschijnlijk de Season-reeks die bij héél erg veel dealers staat (stond, misschien is dat al passé). LAG maakt hele leuke gitaren, maar ik vind ze ietwat iel klinken, te schel, maar dat kan tegelijkertijd ook weer net je ding zijn... Wat dat betreft moet je dus gewoon testen.

Ikzelf heb bij de aankoop van m'n akoestische gewoon niet naar prijs gekeken, maar gewoon alles vastgepakt wat ik tegenkwam. Van spuuglelijk tot wauwiewauwie. En prijzen moet je in de winkel niet naar kijken.

Ik stootte zo op een Taylor 110. Nieuw zijn die dingen onbetaalbaar, ik heb'm voor 565 euri uit Zuid-Frankrijk laten komen, tweedehands...


Mijn tip: pak ALLES met 6 snaren vast, en kijk daarna of j'm ook betaalbaar kunt krijgen, en in een kleur die je ogen niet doen pikken.

rijsberman
4 februari 2011, 01:13
Onbetaalbaar? Eurootje of 600 nieuw, toch, die Taylor 110?

vale46
4 februari 2011, 10:08
Takamine heeft er ook een paar bijzitten voor die prijs, en klank is super.

KwintEastwood
4 februari 2011, 13:50
Om de keuze wat makkelijker te maken :???: ga ik er nog 2 merken bij noemen :)

Zelf speel ik op massief steelstring alhambra. Deze zijn tegenwoordig ook rond de 500.

Ook heb ik in de winkel gespeeld op Eastman gitaren. Deze zijn ook wel aardig te betalen, en de klank is zeker nice.

Dastard
4 februari 2011, 15:01
Maar wat voor een?!

Ben vandaag bij Dirk Witte geweest en heb een paar gitaren vast gehad. Een Epiphone Masterbuild en 2 gitaren van een frans merk waarvan ik de naam ben vergeten :p Alle gitaren zo tussen de 300 en 400 euro.

De Epiphone was verreweg mijn favoriet tot nu toe. Ik vind het lastig om te omschrijven wat voor klank ik precies zoek, maar wat ik fijn vond bij de epi was dat het een redelijk heldere gedefineerde klank was.

Mijn max is 500 euro(kan meer, mag minder), heeft iemand tips om te testen in deze prijsklasse? Er hingen ook een aantal Gibsons die mij in prijs erg mee vielen(700 euro), zijn die goed? Zijn die veel beter dan de Epi bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Groeten Jaap

Misschien een goedkope Taylor kopen ?
Dat Franse merk was trouwens LAG, de 4 seasons serie was het best en dan voornamelijk de Jumbo's...

Platyhelminthes
27 maart 2011, 14:20
Allen bedankt voor de reacties!

Was iets tussen gekomen dus dit topic was mijn aandacht even ontschoten.

Dit is de Epi waar ik op heb gespeeld: http://www.thomann.de/nl/epiphone_dr500_me.htm

Ik zal de 2e hands markt in ieder geval in de gaten gaan houden de komende tijd :)

LaurentB
27 maart 2011, 14:50
Blueridge is erg veel kwaliteit voor zijn geld, Seagull, Tanglewood...