PDA

View Full Version : preamp met mooi clean



sell
31 januari 2011, 22:19
Hoi,

Ik ga ff zoeken naar een preamp met een mooi clean geluid, wqie heeft er een goede tip?

groeten ;)

marc_o
31 januari 2011, 22:22
Die zijn er natuurlijk wel, maar wat vind JIJ een mooi clean?
Vol en dik, dun a la Chick, Dik en ranzig?? Kortom, iets meer info, want wat jij mooi vindt, kan een ander niet weten...

Ook belangrijk is je budget en waar je voor de rest al op speelt...gitaar, eindversterker, eventueel effecten, types boxen en speakers....noem maar op.

Page
31 januari 2011, 23:40
groove tubes trio

niet alleen voor mooi clean maar ook voor mooi scream!

top clean

BeeJee
31 januari 2011, 23:50
Ernst Rover
Egnater M4 (diverse clean-modules; helemaal naar smaak te maken)

J-P
1 februari 2011, 01:20
Ik heb een Brunetti Mille, daarvan vind ik het clean ook niet onaardig.

tnijland
1 februari 2011, 09:06
groove tubes trio - top clean

+1

Je zou naast de GT Trio ook eens kunnen kijken naar de goedkopere Reussenzehn Blackface welke in een klein effectkastje zit ingebouwd.

Liquid_Metal
1 februari 2011, 09:07
Er zijn er genoeg, maar het is inderdaad handig om eerst eens te vertellen wat je zoekt en wat je budget is.

marc_o
1 februari 2011, 09:11
Hier hebben we niks aan.
Nutteloos merken roepen, dat heeft weinig nut.
Misschien speelt ie op een plastic gitaar met emg's....misschien op een customshop strat met handgewikkelde singlecoils...

sell
1 februari 2011, 09:28
hahahaha ja je hebt gelijk,

Ik speel op een Prs custom 24.
Mijn rack bestaat uit een ENGL 840/40, ENG E530, Marshall JMP1, Gforce, Voodoolab gcx en een groundcontroll.

Mijn budget laat ik afhangen van de sound, ik kijk vaan naar goede prijs kwaliteit verhouding, maar wanneer nodig ben ik ook niet te beroerd om wat centen extra te betalen.

Michael AE
1 februari 2011, 09:32
Wat voor soort sound zoek je? Dat is zo'n beetje het belangrijkste dat we moeten weten.

Liquid_Metal
1 februari 2011, 10:15
Ah, je hebt precies hetzelfde probleem als ik ongeveer een jaar geleden. Ik ben toen toevallig tegen een Groove Tubes Trio aangelopen voor een gunstige prijs en heb die ¾ jaar in mijn rack gebruikt. Uiteindelijk heb ik de E530 en Trio weggedaan en een ENGL SE gekocht. Zoals ze op TGP zeggen: "I never looked back." Echt een fantastische amp en clean misschien ķets minder driedimensionaal dan de Trio, maar voor mij meer dan zat.

Welke artiesten hebben een clean sound die je aanspreekt?

peter_heijnen
1 februari 2011, 12:24
http://www.youtube.com/watch?v=YYJAwP9kF0o

En anders ev transistor?