PDA

View Full Version : Charvel gitaren



StagD
31 januari 2011, 22:51
Heey mensen! ik heb al een lange tijd veel interesse in Charvel, met name de So-cal en San Dimas modellen:
http://www.charvel.com/images/dealers/promods/sandimas-snow.jpg

http://www.charvel.com/images/dealers/promods/socal-white.jpg


Na veel sparen kan ik er eindelijk een veroorloven. Ik ben niet van plan om er een te kopen zonder er eerst op te spelen, dus mijn vraag is: weten jullie een muziekwinkel waar ze deze verkopen?

Ik woon in Amstelveen (dichtbij Amsterdam) en ik heb al bij Dirk Witte en Dijkman muziek gekeken, maar zonder succes :( Ik heb ook een beetje rondgekeken op het internet maar dat heeft ook niet veel geholpen, dus ik hoop dat jullie misschien weten waar ik deze gitaren kan uitproberen!

Alvast bedankt,
StagD

Orbis
31 januari 2011, 22:59
The American Guitar Store in Enschede heeft ze.

Sinner1980
31 januari 2011, 23:30
[QUOTE=StagD;2568042]Heey mensen! ik heb al een lange tijd veel interesse in Charvel, met name de So-cal en San Dimas modellen:

Volgens mij hebben ze ook geen andere modellen maar goed...

Volgens mij hebben ze binnenkort ook Charvels in Alkmaar.

PM Tankman even,die weet daar meer over te vertellen.

Lekkere koffie ook daar:crazyhappy:

StagD
31 januari 2011, 23:44
[QUOTE=StagD;2568042]Heey mensen! ik heb al een lange tijd veel interesse in Charvel, met name de So-cal en San Dimas modellen:

Volgens mij hebben ze ook geen andere modellen maar goed...

Volgens mij hebben ze binnenkort ook Charvels in Alkmaar.

PM Tankman even,die weet daar meer over te vertellen.

Lekkere koffie ook daar:crazyhappy:


Heb em een berichtje gestuurd, bedankt voor de info! :)

Braindead
1 februari 2011, 00:12
Volgens mij is Charvel een heel goede keus. ik heb er al heel wat bespeeld in mijn leven en 3 zelf gehad en vond het echt supervette gitaren. En toch heb ik ze weggedaan maar dat was meer omdat ik eens wat anders wilde proberen. Als ik weer eens iets nieuws ga kopen is een Charvel zeker een optie vooral die so cal san Dimas. Superrr

En +1 voor The American Guitar Store. Goede service en als je geluk hebt hebben ze er ook nog een Charvel EVH staan. Ga die testen ( als die er nog staat) want die is echt onwijs vet :)

StagD
1 februari 2011, 02:39
The American Guitar Store in Enschede heeft ze.


Jammer alleen dat dat nogal ver weg is voor mij, maar als hij echt nergens anders te koop is zal het wel moeten

iWishmaster
1 februari 2011, 10:08
Nog verder weg, maar Guitarking in Boekel heeft ze ook.

Zijn niet zoveel dealers die Charvel verkopen helaas. Leuke gitaartjes, erg fel (voor mij iets te) en scheurt als een sneltrein.

jules
2 februari 2011, 10:01
Ik heb een so cal in het zwart, te gekke gitaar gewoon jammer dat ik in het zuiden woon anders had je hem rustig eens kunnen testen.

Duhsjaak
2 februari 2011, 16:25
Hi
Heb je, in het dorp zelf, de Sound Shop al gecontact?
http://www.soundshop.nl/

Effe vragen naar Joop of Ed. Die kennen de hele shop uit hun hoofd.
Succes, want het lijkt me een lekker gitaartje.

Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
2 februari 2011, 19:29
Volgens mij is Charvel een heel goede keus. ik heb er al heel wat bespeeld in mijn leven en 3 zelf gehad en vond het echt supervette gitaren. En toch heb ik ze weggedaan maar dat was meer omdat ik eens wat anders wilde proberen. Als ik weer eens iets nieuws ga kopen is een Charvel zeker een optie vooral die so cal san Dimas. Superrr

En +1 voor The American Guitar Store. Goede service en als je geluk hebt hebben ze er ook nog een Charvel EVH staan. Ga die testen ( als die er nog staat) want die is echt onwijs vet :)

+1 Ja, die EvH staat er nog. Kaj ff bellen en vragen hoeveel hij er heeft staan.

Tankman
12 februari 2011, 23:17
Vandaag heb ik dan eindelijk een Charvel uitgetest. Helaas was het niet de witte SoCal die ik zelf wil hebben, maar dan wel de rode San Dimas. De witte was er nog niet, maar wordt volgende week wel verwacht.

Eerste indruk, van dichtbij vind ik de San Dimas te kaal uitzien. Van ver ziet hij er dan wel iets beter uit. De kleur is verder wel erg gaaf en zou op de SoCal met de zwarte slagplaat er vast erg strak uitzien.

Akoestisch klonk de Charvel geweldig. Luid en spatzuiver. Ik heb even zitten klooien ermee en was meteen erg onder de indruk van de hals. Het is toch wel een van de fijnere die ik ooit in mijn handen heb gehad. De compound radius was ook erg fijn. Maple is altijd mooi en de frets zagen er ook goed uit. Het zijn jumbo frets. Boven de 12e ziet hij er zelfs scalloped uit, maar dit is niet zo, lijkt alleen.

De gitaar speelde erg makkelijk en voelde erg natuurlijk aan. Ik heb hem vervolgens op een Koch Twintone II en een Peavey 6505+ 112 combo aangesloten. Wat een beest! Erg mooie clean uit de Seymour Duncans te halen. Op de Twintone scheurde hij al heel leuk, maar op de 6505 liet het beest zijn gezicht zien! Wow! Echt te gek geluid! Niet te beschrijven! Je zou er echt zelf een moeten testen. De Floyd Rose was ook erg fijn, maar wel wat stugger dan ik gewend ben op mijn Peavey HP.

Kortom, ik ga eerst nog even de witte SoCal afwachten, maar er komt hier zeker binnenkort een Charvel te staan!

Exi
13 februari 2011, 00:36
Klinkt goed Tankman!:ok:
Ik heb ook al tijden een sluimerende GAS voor een Charvel. Met name de Model 6 en So-Cal. Ik heb zo'n gitaar absoluut niet nodig, maar toch.. Ze hebben gewoon iets.:)

StagD
14 februari 2011, 15:34
Hi
Heb je, in het dorp zelf, de Sound Shop al gecontact?
http://www.soundshop.nl/

Effe vragen naar Joop of Ed. Die kennen de hele shop uit hun hoofd.
Succes, want het lijkt me een lekker gitaartje.

Vriendelijke groet, Gus



Hehe ik heb daar zelf iets van 3 maanden lang gewerkt dus ik ken die mensen maar al te goed ;) Helaas hebben ze daar geen Charvel gitaren duss :(

Tankman
14 februari 2011, 17:40
Ay...Ik moest net ff wat halen. Terwijl ik stond te wachten even snel weer de Charvel gepakt. Zelfs mijn vriendin vond het een goed plan als ik er nou gewoon een kocht.

Tweede indruk is eigenlijk vrijwel hetzelfde als de eerste. Moet wel zeggen dat het kale wel went en gaat er steeds minder erg uitzien naarmate je er langer op speelt. Toch denk ik dat de SoCal mooier is met de slagplaat. Ik wacht de witte even af. De kleur van de rode heeft me wel lichtelijk in twijfel gebracht, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de witte ga. Ik heb daar gewoon een zwak voor.