PDA

View Full Version : Compleet weggeblazen door Framus



Sinner1980
31 januari 2011, 19:18
Niet zo gek lang geleden heb ik een mooie les paul classic op de kop getikt.
Voordat ik deze uiteindelijke keuze heb gemaakt twijfelde ik erg aan een ESP Eclipse.
Tankman vroeg mij om eens langs te komen in de winkel waar hij werkt te Alkmaar om eens een Framus vast te houden gezien dat volgens hem geweldige gitaren moesten die zich qua hootsoort en pickupconfiguratie prima zouden kunnen meten met een les paul.
Blind en merkgeil als ik ben ging ik er niet echt serieus op in gezien ik echt gebrand was op een Gibson of een ESP en Framus mij eigenlijk niet zoveel zei...

Sowieso wilde ik eens langs gaan bij Tankman (Spanjaart te Alkmaar) om een bakkie te doen en eens te kijken wat er allemaal te zien/testen was; altijd leuk.
Gezien mijn neef druk op zoek was naar een nieuwe plank besloten we even die kant op te rijden.
Na een leuke kennismaking icm een bakje koffie kreeg ik al gauw een Framus Panthera in mn handen gedrukt.
Eigenlijk voelde dit meteen goed; het was naar mijn mening een mooie gitaar met een sublieme afwerking. Na dr even uitvoerig bestudeerd te hebben even in een Koch Twintone geplugd.
Dit even duurde vrij lang en voordat ik het wist zat ik volledig gehynotiseerd en enigzins met stomheid geslagen een behoorlijke tijd op de gitaar te spelen.
Ik heb nog wat andere gitaren in handen gehad maar die maakten allemaal geen indruk meer; die Framus was gewoon de shit!
Al snel kreeg ik een gevoel van spijt. Hoe blij ik ook met mn les paul ben heb ik eerlijk waar nog nooit zo'n te gekke gitaar in handen gehad en zat ik daar meteen te overpeinzen hoe ik deze zou kunnen bemachtigen...
De verkoper in Tankman kwam ineens tevoorschijn en sluw als een vos was hij snel naar zijn baas gegaan om eens te vragen of er wat mogelijk was...
Vervolgens kwam hij naar mij toe en zei mij dat ik mn les paul kon inruilen op de Framus...met een kleine bijbetaling maar die mag eigenlijk geen naam hebben.
Het is dat mijn neef erbij was en dat we nog richting Alphenaar te Haarlem zouden gaan want anders had ik met gierende banden naar huis gereden om mn les paul in de kofferbak te smijten en weer die kant op te racen.
Dit ging dus gezien de tijd etc even niet op en met gemengde gevoelens nam ik afscheid van Tankman en zn werkgever.
Wel zei ik dat ik terug zou komen later die dag of de zaterdag daarop om de Framus eens tegenover mijn les paul te zetten en eens kijken wat er qua geluid zou gebeuren.

Diezelfde avond weer flink in de weer geweest met mijn les paul en tja...is gewoon een te gekke gitaar dus kreeg ik enigzins weer mn bedenkingen.
Aankomende zaterdag komt als het goed is iemand mijn ML1 kopen dus wordt het waarschijnlijk moeilijk om die kant weer op te gaan gezien ik nog geen tijd weet.
Enerzijds denk ik dat ik gewoon lekker mn les paul moet houden en vooralsnog denk ik dat ik dat ook gewoon maar moet doen.
Anderzijds heb ik nog nooit zo'n click gehad met een gitaar als met deze Framus Panthera en wil ik deze kost wat kost ook in huis halen...

Wat ik eigenlijk wil zeggen met dit topic?

Wees niet zo stompzinnig/eigenwijs/merkgeil als ik als je op zoek gaat naar een gitaar en probeer eens een Framus uit...en neem genoeg geld mee want de kans dat je er één mee wilt nemen is vrij groot ben ik bang.

Verder wil ik Tankman nog even bedanken voor de gezelligheid,de koffie en het ongelofelijke GAS wat ik bij hem in de winkel heb opgelopen;)

Ik ben bang dat je me heel binnenkort wel weer terug gaat zien...:soinnocent:

Ik wil verdomme zo'n Framus...

macwilliams
31 januari 2011, 19:28
Ja doe vooral die classic maar weg en ruil hem in.



http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/415769457-framus-panthera.html

:stop:

Mr. Dynamite
31 januari 2011, 19:34
Nah hup, poot op 't gas en halen dat ding dan!
Ik denk dat je alleen maar spijt krijgt als je het niet doet..

Henri H
31 januari 2011, 19:38
....
Wat ik eigenlijk wil zeggen met dit topic?

Wees niet zo stompzinnig/eigenwijs/merkgeil als ik als je op zoek gaat naar een gitaar en probeer eens een Framus uit...en neem genoeg geld mee want de kans dat je er één mee wilt nemen is vrij groot ben ik bang.
....Goed verhaal, maar toch denk ik dat je 't ook een beetje als volgt zou kunnen (en moeten?) zien:

Vergelijk het met de koop van een b.v. een VW Golf (dat is toch een soort standaard in de hatchbacks), en dan niet voor een Golf gaan maar b.v. een Citroën C4 Coupé, ook een hele goeie en mooie auto.
De C4 levert na 5 jaar echter waarschijnlijk nog maar de helft op van wat de Golf oplevert na diezelfde 5 jaar.
Feit blijft dat een C4 je misschien meer ligt dan een Golf, dus moet je dat evt. verlies op de koop toe nemen, en/of je moet de C4 helemaal afrijden.

Succes.

joskedentweede
31 januari 2011, 19:42
Maar dat verhaaltje van "behouden waarde" gaat toch niet altijd op?

Persoonlijk geef ik niet veel om de waarde die mijn Tele momenteel heeft, die gaat toch niet weg.
Gitaren hoeven toch niet altijd weg te gaan? Heb je alleen maar spijt van, als die Framus echt zo veel beter speelt en klinkt, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Anderzijds moet ik niet veel zeggen, met een Fender :sssh:

Succes ermee!

Erik70
31 januari 2011, 19:44
Ja doe vooral die classic maar weg en ruil hem in.



http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/415769457-framus-panthera.html

:stop:

ja precies !
Een Gibson LP inruilen op een Fietsframe en nog geld bijleggen ook ??? zijn ze daar gek of zie ik iets over het hoofd???

pinchaholic
31 januari 2011, 19:46
Positief verhaal, love it!
Veel succes met deze moeilijke keuze.

Sinner1980
31 januari 2011, 19:48
Ja doe vooral die classic maar weg en ruil hem in.



http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/415769457-framus-panthera.html

:stop:

Nee Willem,mn les paultje is te gek,begrijp me niet verkeerd; die doe ik echt niet zomaar weg.
Als ik dat al zou doen dan zou ik m op MP zetten zodat ik niks hoef bij te betalen maar nogmaals;die les paul is te gek dus denk niet dat ik dat doe.

Grappig dat je met die MP link komt.
Ik heb die gasten gemaild want die had ik dus ook al gezien en kreeg vervolgens een mail van MP zelf dat dit een 'gevaarlijke' advertentie zou zijn etc.
Ik moet wel zeggen dat ik geneigd ben om 700 eutjes bij elkaar te sprokkelen en eens die kant op te rijden; via die website bestellen doe ik sowieso niet.
Grappig is wel dat het filiaal waar deze voorradig zou zijn te Coevorden momenteel gesloten is wegens verbouwing...vreemd allemaal.

Komt ook bij dat die in Alkmaar een veel stoerdere finish heeft met een soort van stain finish en in verhouding tot degene in de MPadvertentie (ook voorradig in Alkmaar) aanzienlijk lichter was en meer SG klonk als les paul.
Ik denk dat ik sowieso eens om de tafel ga met de werkgever van Tankman om te kijken of er iets anders mogelijk is (in de richting van een aanbetaling zeg maar) zodat ik uiteindelijk beide gitaren bezit...zal mn vriendin overigens ook wel weer fijn vinden (not...)

Fireburst
31 januari 2011, 19:51
@ Henri,
Tja, als je alles zo gaat bekijken rijdt iedereen "volkswagen" en gaat dat enge ventje zijn droom alsnog in vervulling:stop:.

Bekijk het de Alfa way : je weet dat hij geen drol waard is vanaf het moment dat je de showroom uitrijdt. Per afgelegde kilometer valt hij uiteen en hoor je hem roesten, maar die grijns krijg je niet van je gezicht.

Moraal : als die klik er de volgende keer terug is, NIET twijfelen en kopen dat ding. Ondertussen moet je LP maar proberen de lat erg hoog te leggen.

PS De 3e (?) keer reeds dat ik het zeg : ik had ESP gestemd.... :seriousf:

Tankman
31 januari 2011, 19:55
ja precies !
Een Gibson LP inruilen op een Fietsframe en nog geld bijleggen ook ??? zijn ze daar gek of zie ik iets over het hoofd???

Nee, wij zijn hier niet gek en nee, een Framus is al helemaal geen fietsframe. En het bijleggen komt domweg omdat de Framus zoveel kost.

@Henri: Je maakt een goed punt met je verhaal, maar ik denk dat de betreffende Framus een gitaar voor het leven is. Dus het maakt niet uit of hij na 5 jaar nog de volle prijs of 1 euro waard is, je zult er altijd plezier aan hebben.

@Sinner: Haha! Geweldig verhaal! En tja... het verkopen zit gewoon in m'n bloed. Ik kan het niet helpen, maar ik ben ook eerlijk. En ik zeg dan ook eerlijk, als je Gibson je zo goed bevalt, moet je hem niet weg doen. Kom hem wel voor de zekerheid naast de Framus testen, dan weet je het tenminste zeker.

Mijn persoonlijke keuze gaat uit naar de Framus, en dat zeg ik niet als verkoper, maar als gitarist en voorstander van het merk. Ik vind iedere gitaar die ik van Framus in mijn handen heb gehad, inclusief die afschuwelijk uitziende, psychedelische Monterrey, gewoon subliem afgewerkt en heerlijk spelen met een geweldige klant, ongeevenaard door gitaren uit dezelfde prijsklasse. Vergeleken met de Gibsons die we in de afgelopen jaren hebben gehad tot aan het beeindigen van de dealerschap komt eigenlijk alleen de BFG in de buurt van de bespeelbaarheid van de Framus. De rest is weining mis mee, maar bij de Framus lijn is helemaal niets mis, die zijn nagenoeg perfect in mijn ogen.

Shit Mike...nu moet ik toch gaan nadenken of ik er nou wel of niet zelf een haal. :seriousf:

HUESSEN
31 januari 2011, 20:04
Vervolgens kwam hij naar mij toe en zei mij dat ik mn les paul kon inruilen op de Framus...met een kleine bijbetaling maar die mag eigenlijk geen naam hebben.

En ook nog een bijbetaling? :seriousf: Zo'n ding kost toch €1195,00? En dan bijbetalen, het moet niet gekker worden....:stop:En die Les Paul gaat er weer met vette winst de winkel uit.Fijn zaakje daar.

Sinner1980
31 januari 2011, 20:13
En ook nog een bijbetaling? :seriousf: Zo'n ding kost toch €1195,00? En dan bijbetalen, het moet niet gekker worden....:stop:En die Les Paul gaat er weer met vette winst de winkel uit.Fijn zaakje daar.

Ik was er ook al achter dat dat m niet gaat worden en hey; die gasten moeten toch ook eten daar. Ik wil graag die Framus hebben en daar speelt de verkoper heel slim op in, geef m eens ongelijk.

Anyway,dit topic is niet gestart om die winkel af te branden.
Ik snap je opmerking maar laten we het even gezellig houden:hippie:

Tankman
31 januari 2011, 20:13
Dat valt allemaal wel reuze mee hoor. Zowel de aanbetaling als de winst. Het gaat om welke gitaar hij nou het prettigst vindt.

macwilliams
31 januari 2011, 20:20
En ook nog een bijbetaling? :seriousf: Zo'n ding kost toch €1195,00? En dan bijbetalen, het moet niet gekker worden....:stop:En die Les Paul gaat er weer met vette winst de winkel uit.Fijn zaakje daar.

Je ziet de zelfde types vanaf €700,- :seriousf: tot €1500,- :geensmillie:

Over de kwaliteit van de gitaar ga ik niks zeggen, misschien nog wel beter dan de allerbeste.....

Daan_B
31 januari 2011, 20:59
Met alle respect man, zou je er niet eens een maandje over nadenken?
Je hebt die Les Paul maar net, je Tele heb je volgens mij niet eens in elkaar gezet(?).

Sinner1980
31 januari 2011, 21:03
Met alle respect man, zou je er niet eens een maandje over nadenken?
Je hebt die Les Paul maar net, je Tele heb je volgens mij niet eens in elkaar gezet(?).

Die tele is idd nooit in elkaar gegaan omdat mijn muzikale behoefte (geef het beestje maar een naam) mahonie en humbuckers begon te schreeuwen.
Ik ben een plan aan het smeden om uiteindelijk gewoon beide gitaren in bezit te krijgen:sneaky:

Daan_B
31 januari 2011, 21:06
Die tele is idd nooit in elkaar gegaan omdat mijn muzikale behoefte (geef het beestje maar een naam) mahonie en humbuckers begon te schreeuwen.
Ik ben een plan aan het smeden om uiteindelijk gewoon beide gitaren in bezit te krijgen:sneaky:

Dat is misschien een goeie.
No offence hoor, ik weet hoe het is, er zijn te veel gave gitaren:lovelove:.

Sinner1980
31 januari 2011, 21:12
Dat is misschien een goeie.
No offence hoor, ik weet hoe het is, er zijn te veel gave gitaren:lovelove:.

Te veel man,veel te veel...
Die Framus is gewoon bijzonder; zoals ik al zei heb ik zelden zo'n fijn spelende/goed voelende gitaar in handen gehad...echt te gek:lovelove:

Dan nog een ES en een ESP eclipse en dan is het feest compleet...en zijn we een aantal jaar verder ook.

Te veel gave gitaren indeed:seriousf:

stikel
31 januari 2011, 21:23
Framus :ok:, tja, ik wist het al veel langer. Maar zelf ondervinden is het beste en smaken zullen altijd blijven verschillen. (gelukkig maar). Wat de boer niet kent ................... Ik prijs me gelukkig dat ik ze wel kende.

Matthijs24
31 januari 2011, 21:27
Oohhhh SPIJT!, al is een Gibson natuurlijk wel fijn:supercool:

macwilliams
31 januari 2011, 21:29
Zeg Mike, er stond toch een telefoon nummer in de MP advertentie? Heb je die al gebeld? Of is de kleur jou het dubbele aan geld waard?

Sinner1980
31 januari 2011, 21:35
Oohhhh SPIJT!, al is een Gibson natuurlijk wel fijn:supercool:

Nee man,totaal geen spijt...een heel klein beetje wellicht maar anders had ik ook geen vette les paul gehad; kiezen of delen natuurlijk.

Geen spijt dus; gewoon GAS:supercool:

stikel
31 januari 2011, 21:41
Zeg Mike, er stond toch een telefoon nummer in de MP advertentie? Heb je die al gebeld? Of is de kleur jou het dubbele aan geld waard?

Zag dat ze ook een Olp Axis MM1 hebben staan voor euro 100. Ik dacht dat die gebruikt al meer deden. Of zouden ze van een vrachtwagen zijn "gevallen". Ik ging met Tankman om de tafel geloof ik.

Sinner1980
31 januari 2011, 21:42
Zeg Mike, er stond toch een telefoon nummer in de MP advertentie? Heb je die al gebeld? Of is de kleur jou het dubbele aan geld waard?

Nog niet gebeld nee. Kreeg wel vrij vlot een mail terug van die winkel (op zondagavond...alweer vreemd).

Nee,de kleur is me niet €400 meer waard; het geluid daarentegen was wel voller gezien de gitaar een stuk zwaarder was.
Ik ga ze idd ook maar eens bellen uit nieuwsgierigheid al blijf ik het vreemd vinden dat MP mij een mail stuurt met een waarschuwing; nooit eerder meegemaakt.

Mn 'gut-feel' zegt dat ik beter ff bij Spanjaart om de tafel kan; er misschien wat aflullen en de Framus waar ik écht wat mee heb in huis haal.

Ook ben ik benieuwd naar de tweede ervaring; tegen die tijd is mn enthousiasme misschien wat bedaard en kan ik nog eens heel goed naar de gitaar kijken/luisteren en eens kijken of ik het nou echt de moeite vind om hemel en aarde weer eens te gaan bewegen...ben bang van wel.

Heb jij overigens wel eens een Framus gecheckt (een recente dan he)?

macwilliams
31 januari 2011, 22:00
Ik heb geen nog geen framus in mijn handen gehad, heeft hij een hals als een honkbalknuppel of is het meer slimtapered?
Die smalle platte dingen kan ik niks mee.

Sinner1980
31 januari 2011, 22:14
Ik heb geen nog geen framus in mijn handen gehad, heeft hij een hals als een honkbalknuppel of is het meer slimtapered?
Die smalle platte dingen kan ik niks mee.

Behoorlijk vergelijkbaar met een 60's slimtaper les paul hals...niet jouw ding dus ben ik bang. Sowieso een geoliede afwerking en een sublieme cutaway bij de hals-body overgang (set neck met 2 bolts voor extra stevigheid) dus echt ultiem lekker bespeelbaar.

Maar goed,waarschijnlijk niet jouw ding maar toch moest je het eens proberen/checken;echt een belachelijk hoogwaardige afwerking,niks op aan te merken

Mitch
31 januari 2011, 22:37
Een gitaar voor het leven? Pffff, bewaar de verkooppraatjes asjeblieft voor op je werk zeg. Hoe goed een merk of type gitaar ook is, een gitarist is gemiddeld genomen wispelturig en wil na een paar jaar nogal eens wisselen. Dus hier verkondigen dat een lagere inruilwaarde later geen argument is.... kom op zeg.
Het is gewoon een feit: of je ze nou saai of slecht vindt of niet, de grote merken zijn nou eenmaal een stuk waardevaster. Zoals Henri al terecht opmerkte is dat niet alleen in de gitaarwereld zo, da's met alles. De kleinere merken, hoe goed ook, zijn dat gewoon minder.
Dus als Sinner zo'n Framus wil hebben moet -ie dat vooral doen, maar zijn GAS object meteen bombarderen tot gitaar voor het leven en een eventuele inruilwaarde tot non-argument verklaren: puh-lease :dontgeti:

Henri H
31 januari 2011, 22:49
Zet het even op z'n beloop zou ik zeggen.
Als je die gitaar écht wil hebben koop je 'm over een maand o.i.d. "gewoon".
Desnoods met geleend geld, maar ik zou die LP niet wegdoen, krijg je spijt van denk ik.

Ik heb vorig jaar ook een (ok, ok meerdere ;), maar nu even concreet gesproken over dit voorbeeld) flinke GAS-aanval gehad, en heb bijna mijn LP Standard verruild voor een aftandse afgebrande LP van één of ander vaag forumlid. ;)
Gelukkig heeft dat forumlid een goed hart, en heeft mij er op een goede manier vanaf gepraat, waar ik hem nog dankbaar voor ben.
Mijn LP blijft!

Eric van Esch
31 januari 2011, 22:56
Een gitaar voor het leven? Pffff, bewaar de verkooppraatjes asjeblieft voor op je werk zeg. Hoe goed een merk of type gitaar ook is, een gitarist is gemiddeld genomen wispelturig en wil na een paar jaar nogal eens wisselen. Dus hier verkondigen dat een lagere inruilwaarde later geen argument is.... kom op zeg.
Het is gewoon een feit: of je ze nou saai of slecht vindt of niet, de grote merken zijn nou eenmaal een stuk waardevaster. Zoals Henri al terecht opmerkte is dat niet alleen in de gitaarwereld zo, da's met alles. De kleinere merken, hoe goed ook, zijn dat gewoon minder.
Dus als Sinner zo'n Framus wil hebben moet -ie dat vooral doen, maar zijn GAS object meteen bombarderen tot gitaar voor het leven en een eventuele inruilwaarde tot non-argument verklaren: puh-lease :dontgeti:

Is dit niet elkaar maar blijven aanpraten dat Gibson en/of Fender de enige topmerken zijn die "waardevast" zijn? Zolang we dit maar met elkaar blijven roepen geloven vast heel veel mensen dit. Waarom zou een andere goed gebouwde gitaar dat niet zijn? Beetje kolder volgens mij.....

macwilliams
31 januari 2011, 23:23
Zet het even op z'n beloop zou ik zeggen.
Als je die gitaar écht wil hebben koop je 'm over een maand o.i.d. "gewoon".
Desnoods met geleend geld, maar ik zou die LP niet wegdoen, krijg je spijt van denk ik.

Ik heb vorig jaar ook een (ok, ok meerdere ;), maar nu even concreet gesproken over dit voorbeeld) flinke GAS-aanval gehad, en heb bijna mijn LP Standard verruilt voor een aftandse afgebrande LP van één of ander vaag forumlid. ;)
Gelukkig heeft dat forumlid een goed hart, en heeft mij er op een goede manier vanaf gepraat, waar ik hem nog dankbaar voor ben.
Mijn LP blijft!

Soms ben ik te eerlijk :D


Ontopic:
Mocht ik bij toeval in de toekomst een framus tegenkomen dan zal ik niet nalaten deze eens van de wand te pakken en te testen. Het is niet zo dat ik totaal niet kan spelen op platte nekken maar na dertig minuten gaat het me pijn doen.

Daarom zal mijn eerstvolgende aanschaf waarschijnlijk een dikke,brede custombuild neck zijn.
Dat heeft ook niks meer met gas te maken.

Henri H
31 januari 2011, 23:30
Niets ten nadele van je MFBBQDLXLP (of hoe ging die afkorting ook weer?) Willem, ik blijf 'm erg mooi vinden, maar ik heb me erover heen gezet. :makeup:

Braindead
31 januari 2011, 23:34
Helemaal mee eens. Je wilt een gitaar die zoveel mogelijk aansluit bij je behoeften. Je gaat toch niet met een mindere gitaar genoegen nemen omdat je hem misschien ooit nog eens gaat verkopen (misschien ook niet) en dat je er dan misschien iets minder voor terugkrijgt?

Wel denk ik dat als je dei Gibson ook fijn vind je deze niet moet gaan inruilen. Daar krijg je misschien wel spijt van. Probeer die andere erbij te krijgen.

Quote Erik van Esch:

"Is dit niet elkaar maar blijven aanpraten dat Gibson en/of Fender de enige topmerken zijn die "waardevast" zijn? Zolang we dit maar met elkaar blijven roepen geloven vast heel veel mensen dit. Waarom zou een andere goed gebouwde gitaar dat niet zijn? Beetje kolder volgens mij..... "

Tankman
31 januari 2011, 23:41
Een gitaar voor het leven? Pffff, bewaar de verkooppraatjes asjeblieft voor op je werk zeg. Hoe goed een merk of type gitaar ook is, een gitarist is gemiddeld genomen wispelturig en wil na een paar jaar nogal eens wisselen. Dus hier verkondigen dat een lagere inruilwaarde later geen argument is.... kom op zeg.
Het is gewoon een feit: of je ze nou saai of slecht vindt of niet, de grote merken zijn nou eenmaal een stuk waardevaster. Zoals Henri al terecht opmerkte is dat niet alleen in de gitaarwereld zo, da's met alles. De kleinere merken, hoe goed ook, zijn dat gewoon minder.
Dus als Sinner zo'n Framus wil hebben moet -ie dat vooral doen, maar zijn GAS object meteen bombarderen tot gitaar voor het leven en een eventuele inruilwaarde tot non-argument verklaren: puh-lease :dontgeti:

Het is helemaal geen verkooppraatje, Mitch. Dit is hoe ik echt over mijn gitaren denk. Ik heb in mijn leven maar 1 keer een gitaar weg gedaan, en daar heb ik ook nog steeds spijt van. Ik ben het wel met je eens dat gitaristen inderdaad wispelturig zijn, zo heb ik ook een naar mijn mening redelijk diverse collectie. Maar het verschil tussen jij en ik is waarschijnlijk dat jij dan de ene gitaar weg doet voor de nieuwe, en ik gewoon toevoeg aan mijn collectie.

Nogmaals, het is zeker geen verkooppraatje. Ik was nog de eerste die tegen Sinner1980 zei, dat hij zijn Les Paul niet weg moet doen als hij er zo gek op is.

Ik kan best snappen dat iemand na lange tijd een gitaar zat is en deze weg doet, maar ik vind de Framus een van de weinige gitaren die echt ook koopt om voor het leven te houden. Je kan hem misschien even zat zijn, maar na een tijdje pak je hem vanzelf wel weer op. Dat vind ik ook van mijn PRS Tremonti SE. Misschien niet de duurste gitaar ooit, maar toch ben ik er telkens weer extreem blij mee en zou ik hem nooit weg doen. Soms staat hij maandenlang onaangeraakt en dan pak ik hem weer een keer op en weet ik weer waarom ik hem heb gekocht.

Ik koop dus zelf geen gitaren met de gedachte dat ik hem na een paar jaar weer weg wil kunnen doen tegen een redelijke prijs, mocht ik hem zat zijn. Ik koop een gitaar als ik zeker weet dat ik nooit de behoefte zal hebben om hem te verkopen. Het moet gewoon goed zijn. Misschien ben ik gewoon wat minder wispelturig dan de rest.

Maar Mitch, dat jij er zo over denkt, en je mag er gerust zo over denken en zo meer, betekent echt niet dat iedereen er zo over denkt en het betekent ook niet dat ik bezig ben met een verkooppraatje. Ik doe niet aan verkooppraatjes op het forum. Dat doe ik op m'n werk al genoeg. Op het forum ben ik gewoon een gitaar-fanaat, net als de rest. :hippie:

FruscianteFan
1 februari 2011, 00:47
Het is helemaal geen verkooppraatje, Mitch. Dit is hoe ik echt over mijn gitaren denk. Ik heb in mijn leven maar 1 keer een gitaar weg gedaan, en daar heb ik ook nog steeds spijt van. Ik ben het wel met je eens dat gitaristen inderdaad wispelturig zijn, zo heb ik ook een naar mijn mening redelijk diverse collectie. Maar het verschil tussen jij en ik is waarschijnlijk dat jij dan de ene gitaar weg doet voor de nieuwe, en ik gewoon toevoeg aan mijn collectie.

Nogmaals, het is zeker geen verkooppraatje. Ik was nog de eerste die tegen Sinner1980 zei, dat hij zijn Les Paul niet weg moet doen als hij er zo gek op is.

Ik kan best snappen dat iemand na lange tijd een gitaar zat is en deze weg doet, maar ik vind de Framus een van de weinige gitaren die echt ook koopt om voor het leven te houden. Je kan hem misschien even zat zijn, maar na een tijdje pak je hem vanzelf wel weer op. Dat vind ik ook van mijn PRS Tremonti SE. Misschien niet de duurste gitaar ooit, maar toch ben ik er telkens weer extreem blij mee en zou ik hem nooit weg doen. Soms staat hij maandenlang onaangeraakt en dan pak ik hem weer een keer op en weet ik weer waarom ik hem heb gekocht.

Ik koop dus zelf geen gitaren met de gedachte dat ik hem na een paar jaar weer weg wil kunnen doen tegen een redelijke prijs, mocht ik hem zat zijn. Ik koop een gitaar als ik zeker weet dat ik nooit de behoefte zal hebben om hem te verkopen. Het moet gewoon goed zijn. Misschien ben ik gewoon wat minder wispelturig dan de rest.

Maar Mitch, dat jij er zo over denkt, en je mag er gerust zo over denken en zo meer, betekent echt niet dat iedereen er zo over denkt en het betekent ook niet dat ik bezig ben met een verkooppraatje. Ik doe niet aan verkooppraatjes op het forum. Dat doe ik op m'n werk al genoeg. Op het forum ben ik gewoon een gitaar-fanaat, net als de rest. :hippie:
Ik ben zelf meer van het houden van een gitaar dan het wegdoen (heb nog nooit een gitaar weggedaan eigenlijk. Maar Sinner is geloof ik wel vrij wispelturig..

geert1976
1 februari 2011, 01:09
Het is helemaal geen verkooppraatje, Mitch. Dit is hoe ik echt over mijn gitaren denk. Ik heb in mijn leven maar 1 keer een gitaar weg gedaan, en daar heb ik ook nog steeds spijt van. Ik ben het wel met je eens dat gitaristen inderdaad wispelturig zijn, zo heb ik ook een naar mijn mening redelijk diverse collectie. Maar het verschil tussen jij en ik is waarschijnlijk dat jij dan de ene gitaar weg doet voor de nieuwe, en ik gewoon toevoeg aan mijn collectie.

Nogmaals, het is zeker geen verkooppraatje. Ik was nog de eerste die tegen Sinner1980 zei, dat hij zijn Les Paul niet weg moet doen als hij er zo gek op is.

Ik kan best snappen dat iemand na lange tijd een gitaar zat is en deze weg doet, maar ik vind de Framus een van de weinige gitaren die echt ook koopt om voor het leven te houden. Je kan hem misschien even zat zijn, maar na een tijdje pak je hem vanzelf wel weer op. Dat vind ik ook van mijn PRS Tremonti SE. Misschien niet de duurste gitaar ooit, maar toch ben ik er telkens weer extreem blij mee en zou ik hem nooit weg doen. Soms staat hij maandenlang onaangeraakt en dan pak ik hem weer een keer op en weet ik weer waarom ik hem heb gekocht.

Ik koop dus zelf geen gitaren met de gedachte dat ik hem na een paar jaar weer weg wil kunnen doen tegen een redelijke prijs, mocht ik hem zat zijn. Ik koop een gitaar als ik zeker weet dat ik nooit de behoefte zal hebben om hem te verkopen. Het moet gewoon goed zijn. Misschien ben ik gewoon wat minder wispelturig dan de rest.

Maar Mitch, dat jij er zo over denkt, en je mag er gerust zo over denken en zo meer, betekent echt niet dat iedereen er zo over denkt en het betekent ook niet dat ik bezig ben met een verkooppraatje. Ik doe niet aan verkooppraatjes op het forum. Dat doe ik op m'n werk al genoeg. Op het forum ben ik gewoon een gitaar-fanaat, net als de rest. :hippie:

Een Gibson inruilen voor die Framus en dan moet die ook nog geld bij leggen?

Ik denk dat Sinner alleen geneukt moet worden door zijn vrouw en niet door een gitaarzaak die hier zware winst uit proberen te trekken.

Een dure Gibby inruilen en dan moet hij nog geld bijleggen?
Onder welke steen zijn jullie vandaan gekomen:soinnocent:

En verkooppraatjes houden op het forum doe je zat, daar heb ik je al vaker op betrapt:stop:

@Sinner: naai jezelf niet op, Spanjaard is niet de enige die ze verkoop, wellicht kom je er eerdaags ééntje tegen als ocassie tegen een gunstige prijs, kun je de Gibby lekker houden en de Framus er gewoon bij kopen...

HUESSEN
1 februari 2011, 01:32
Een Gibson inruilen voor die Framus en dan moet die ook nog geld bij leggen?

Ik denk dat Sinner alleen geneukt moet worden door zijn vrouw en niet door een gitaarzaak die hier zware winst uit proberen te trekken.

Een dure Gibby inruilen en dan moet hij nog geld bijleggen?
Onder welke steen zijn jullie vandaan gekomen:soinnocent:

En verkooppraatjes houden op het forum doe je zat, daar heb ik je al vaker op betrapt:stop:

@Sinner: naai jezelf niet op, Spanjaard is niet de enige die ze verkoop, wellicht kom je er eerdaags ééntje tegen als ocassie tegen een gunstige prijs, kun je de Gibby lekker houden en de Framus er gewoon bij kopen...


mijn gevoel zegt ;

winstmarge op de Framus €200,-
bijbetaling €100,-
winst op Gibson €400,- (verkoop€1500,-deze gitaar is natuurlijk uniek exemplaar volgens de winkel)
_______________

€ 700,- kassa!!!


niet doen dus en verkoop de Gibson anders particulier en ding korting af zonder inruil.


Niet om Tankman te naaien maar om Sinner te behoeden van spijt

Mitch
1 februari 2011, 08:36
Is dit niet elkaar maar blijven aanpraten dat Gibson en/of Fender de enige topmerken zijn die "waardevast" zijn? Zolang we dit maar met elkaar blijven roepen geloven vast heel veel mensen dit. Waarom zou een andere goed gebouwde gitaar dat niet zijn? Beetje kolder volgens mij.....
Kijk gerust eens wat vaker op Marktplaats, zie je vanzelf of we dit "elkaar aanpraten". Sorry, beetje naïef gedacht hoor. Het geldt voor alle waar, dus ook voor gitaren.


Maar Mitch, dat jij er zo over denkt, en je mag er gerust zo over denken en zo meer, betekent echt niet dat iedereen er zo over denkt en het betekent ook niet dat ik bezig ben met een verkooppraatje.
Ik denk er zelf niet zo over, dat voor de duidelijkheid. Ik kan wel voorbij mijn eigen referentiekader denken. Ik heb nu zelf 5 gitaren en tenzij ik een verschrikkelijke financiële crisis zou hebben zal daar geen enkele meer van weggaan. Da's na een lange periode van uitproberen en wisselen, dat wel. Maar in het algemeen is het een punt dat er veel gewisseld wordt, dus om dan meteen iemand anders jouw gedachtengoed op te dringen dat een gitaar voor het leven is als je 'm koopt moet je zelf weten, maar dan moet je mij niet in mijn schoenen schuiven dat ik niet verder denk dan mijn neus lang is.


Ik doe niet aan verkooppraatjes op het forum. Dat doe ik op m'n werk al genoeg. Op het forum ben ik gewoon een gitaar-fanaat, net als de rest. :hippie:
Doe eens een zoekopdrachtje op je eigen forumnaam en "werk" als zoekterm. Misschien dat je je dan realiseert hoe ongelofelijk vaak je dat ter sprake brengt. Ik vermoed dat alleen Megadeth22s verleden als afwasser vaker ter sprake is gekomen :D

Hendriks
1 februari 2011, 08:49
Die Panthera's zijn er toch in vele uitvoeringen met prijzen tussen de €700 en 2500 ?
Er word iedere keer over een slechte deal gesproken ,mischien is het wel een megadeal voor Sinner.

Hendriks
1 februari 2011, 08:56
Een Gibson inruilen voor die Framus en dan moet die ook nog geld bij leggen?

Ik denk dat Sinner alleen geneukt moet worden door zijn vrouw en niet door een gitaarzaak die hier zware winst uit proberen te trekken.

Een dure Gibby inruilen en dan moet hij nog geld bijleggen?
Onder welke steen zijn jullie vandaan gekomen:soinnocent:

En verkooppraatjes houden op het forum doe je zat, daar heb ik je al vaker op betrapt:stop:

@Sinner: naai jezelf niet op, Spanjaard is niet de enige die ze verkoop, wellicht kom je er eerdaags ééntje tegen als ocassie tegen een gunstige prijs, kun je de Gibby lekker houden en de Framus er gewoon bij kopen...

Voor Spanjaart is het geen hobby Geert, die moeten er gewoon wat aan overhouden om oa hun onkosten te kunnen betalen.

Misery Signals
1 februari 2011, 09:04
Inderdaad, wat een gehuil over winst zeg.

Als je je gitaar inruilt bij een muziekwinkel, vraag je gewoon om geneukt te worden. Dat doen voornamelijk pubers die alles nieuw willen kopen en Markplaats niet kennen. Los daarvan vind ik het wel van lef getuigen dat ze hem dat voorstel doen. ik denk dat 8 van de tien Gibsonbezitters die verkopers eens goed in hun gezicht hadden uitgelachen.

Ik heb ook een Framus gehad, een Diablo Pro. Toffe gitaar voor 't geld, daar niet van. Sound was ok, maar dat was nu eens een gitaar die ik na een half jaar gewoon beu was. Erop uitgekeken. Niets meer niets minder. Had em trouwens tweedehands 350 betaald geloof ik.

MS

Liquid_Metal
1 februari 2011, 09:06
Maar dat verhaaltje van "behouden waarde" gaat toch niet altijd op?

Persoonlijk geef ik niet veel om de waarde die mijn Tele momenteel heeft, die gaat toch niet weg.
Gitaren hoeven toch niet altijd weg te gaan? Heb je alleen maar spijt van, als die Framus echt zo veel beter speelt en klinkt, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Anderzijds moet ik niet veel zeggen, met een Fender :sssh:

Succes ermee!

Uiteindelijk gaat alles weg! En bij de gemiddelde gitarist leeft gear niet zo lang.


Kijk gerust eens wat vaker op Marktplaats, zie je vanzelf of we dit "elkaar aanpraten". Sorry, beetje naïef gedacht hoor. Het geldt voor alle waar, dus ook voor gitaren.

Misschien bedoelt 'ie niet dit forum, maar heel tweedehandsland. Er zijn volgens mij maar weinig mensen die dit niet denken en de markt zal er dus ook naar zijn. "Een echte Gibson!!" kan weer een paar euro aan je advertentie toevoegen.

Mitch
1 februari 2011, 09:07
Precies. Dat gezeur over die boosaardige winkels die proberen winst te maken... dit is toch niet het politiek topic?? Een winkel móet winst maken, kom op zeg. Tweedehands kopen/verkopen bij particulieren doet niet iedereen graag, dus als iemand bij een winkel inruilt zal het iets onvoordeliger zijn, maar daar staan weer andere zaken tegenover.

muziekschuur
1 februari 2011, 09:12
Bedankt voor dit draadje. Ik had nog nooit zo'n Framus gezien. En ik moet zeggen dat ie er mooier uitziet dan een Les Paul.

Alleen de Dean Soltero vind ik dan ook weer erg mooi.

Ga ik zeker eens proberen zo'n Framus (met moeilijke typenaam..)

Hendriks
1 februari 2011, 09:15
Precies. Dat gezeur over die boosaardige winkels die proberen winst te maken... dit is toch niet het politiek topic?? Een winkel móet winst maken, kom op zeg. Tweedehands kopen/verkopen bij particulieren doet niet iedereen graag, dus als iemand bij een winkel inruilt zal het iets onvoordeliger zijn, maar daar staan weer andere zaken tegenover.

Ja , die rekensommen die hier voorbij komen slaan nergens op .
Stel de Framus kost 1500 , hij krijgt 1300 voor de Gibson , betaalt 200 bij.
Spanjaart moet gewoon de btw afdragen over de 1500 , reken ook nog eens de andere kosten bij en je zult zien dat er voor de winkelier netto maar heel weinig overblijft. Als hij de Gibson verkoopt voor bv 1600 , moet hij daar ook weer gewoon omzetbelasting ,etc over betalen.

Raar hé dat je bij een winkel altijd minder inruil krijgt , of toch niet?

Schedel
1 februari 2011, 09:16
De framus bij Tankman kost meer dan een willikeurige internetaanbieder op MP en wel om de volgende redenen: Bij Tankman is de gitaar voorradig, en krijg je de gelegenheid om hem op je gemak en onder het genot van een goede bak koffie in te pluggen in een versterker naar keuze. Er zijn verkopers aanwezig die verstand hebben van het instrument, die je kunnen adviseren en die je instrument waarschijnlijk ook nog eens perfect voor je afstellen. Logisch dat je meer betaald dan een internetaanbieder die vanaf zijn zolderkamertje dozen door zit te schuiven. Als iedereen gaat testen bij de vakhandel en bestellen op internet dan is er straks geen vakhandel meer!!

Als Tankman een vrij nieuwe LP inruilt dan gaat hij hier nog geen dikke winst op maken hoor.. Zouden jullie een gebruikte LP kopen als het verschil met een splinternieuwe maar zo'n €200,00 is??

Mijn tip: Kopen dat ding (De liefde van je leven kom je maar een keer tegen) en wel bij Tankman, de man die jouw kennis heeft laten maken met dit instrument). enne niks tegen je meissie zeggen:hippie:

guitarkid
1 februari 2011, 09:42
Als je je gitaar inruilt bij een muziekwinkel, vraag je gewoon om geneukt te worden. Dat doen voornamelijk pubers die alles nieuw willen kopen en Markplaats niet kennen.

Ken jij dan pubers die Marktplaats niet kennen en die geld hebben om alles nieuw te kopen....?
Ik ken wel mensen die "gesettled" zijn en alleen nieuw willen kopen en die hun auto elke twee jaar inruilen zo dat anderen veel goedkoper in een goede auto kunnen rijden... :) en die dus ook geen tweedehands gitaar op MP kopen.
Wat betreft de Framus: ik praat niet in termen van inruil, je "verneukende" winkels etc. maar als Mike zo ongelofelijk enthousiast is over deze gitaar moet hij 'm kopen. Want we roepen toch met z'n allen hier ook dat "de ene gitaar de andere niet is"....?
M.a.w. het is maar de vraag of een ander (op zich zelfde exemplaar) ook zo klinkt en speelt als deze.
Veel wijsheid!

Gr. C.

Tunes
1 februari 2011, 09:52
Ik zou om meerdere redenen ook voor de framus gaan, maar zou wel de tijd nemen en ff lekker wachten tot er een 2ehands langskomt.

Want inderdaad het merendeel is dom en dus is een gibson duur, maar het voordeel is dat een framus dan goedkoop is 2ehands.

Er is maar 1 nadeel, en dat is waarde bij verkoop, maar als je om die reden een gitaar niet koop moet je jezelf afvragen waarom je gitaar speelt.
Overigens haal je die reden weer weg bij koop van een 2ehands.

Overigens staat er een hele mooie framus te koop bij toolt4tones ,maar dat is mogelijk niet jouw model.

muziekschuur
1 februari 2011, 10:00
Lekker bij Tankman je Les Paul inruilen. ALs je een betere gitaar terug kan kopen, dan ben jij de winnaar. Mooi man. Ik vind hem ontzettend mooi....

Tunes
1 februari 2011, 10:01
Een gitaar voor het leven? Pffff, bewaar de verkooppraatjes asjeblieft voor op je werk zeg. Hoe goed een merk of type gitaar ook is, een gitarist is gemiddeld genomen wispelturig en wil na een paar jaar nogal eens wisselen. Dus hier verkondigen dat een lagere inruilwaarde later geen argument is.... kom op zeg.
Het is gewoon een feit: of je ze nou saai of slecht vindt of niet, de grote merken zijn nou eenmaal een stuk waardevaster. Zoals Henri al terecht opmerkte is dat niet alleen in de gitaarwereld zo, da's met alles. De kleinere merken, hoe goed ook, zijn dat gewoon minder.
Dus als Sinner zo'n Framus wil hebben moet -ie dat vooral doen, maar zijn GAS object meteen bombarderen tot gitaar voor het leven en een eventuele inruilwaarde tot non-argument verklaren: puh-lease :dontgeti:

Sorry maar voor het bekende merk betaal je voor een gelijkwaardige gitaar om te beginnen al meer, en dat is in de auto wereld net zo.
Daarmee zeg ik niet dat het een non-argument is, al zou het dat voor mij wel zijn, er zijn meerdere argumenten die meespelen en dan kan een argument voor de 1 een non-argument zijn voor de ander.

Tunes
1 februari 2011, 10:06
Ja , die rekensommen die hier voorbij komen slaan nergens op .
Stel de Framus kost 1500 , hij krijgt 1300 voor de Gibson , betaalt 200 bij.
Spanjaart moet gewoon de btw afdragen over de 1500 , reken ook nog eens de andere kosten bij en je zult zien dat er voor de winkelier netto maar heel weinig overblijft. Als hij de Gibson verkoopt voor bv 1600 , moet hij daar ook weer gewoon omzetbelasting ,etc over betalen.

Raar hé dat je bij een winkel altijd minder inruil krijgt , of toch niet?

En weet je wat al helemaal niet kan, een winkel die winst probeert te maken.

FOEI, schande.

Liquid_Metal
1 februari 2011, 10:12
Winkels hebben inderdaad gegronde redenen waarom ze tweedehands spul duurder verkopen dan particulieren. Is ook de reden dat mijn muziekzaak bijna niets meer inruilt, ze verdienen er gewoon te weinig op.
De discussie over "testen in de winkel, tweedehands (of bij een internetshop) kopen" hebben we al vaker gevoerd en daar komt toch geen consensus op. Natuurlijk worden winkels genaaid, maar ik vind het hypocriet om meer te betalen dan nodig is. Als ik een testronde doe en een paar tientjes meer moet betalen doe ik daar zeker niet moeilijk over, maar gezien het feit dat veel van mijn gear binnen een jaar weer de deur uit is koop ik liever tweedehands. Ik doe dat zelf liever bij particulieren omdat de prijs daar gunstiger is (en mijn eigen zaak dus nauwelijks inruilt).
@Mitch: als er inderdaad mensen zijn die tweedehands liever niet particulier kopen is uiteindelijk iedereen blij.

Al met al denk ik dat het voor de TS een goede deal is :).

iWishmaster
1 februari 2011, 10:21
Ik wist helemaal niet dat Framus gitaren maakt ...

Zitten qua uiterlijk best aardige modellen tussen. Hoe spelen ze qua hals? Dun, dik, radius (bijna plat of rond), grote frets, kleine frets? Ik zie wel bijna alleen maar TOM-achtige bruggen, wel jammer, want dat vind ik ruk spelen.

Rinze
1 februari 2011, 10:22
Ik heb ook een Framus, Tennessee Custom. Uitstekende gitaar, helaas semi-akoestisch wat mijn ding niet blijkt te zijn. Ik heb er serieus over gedacht om hem tegen een nieuwe Pantera in te ruilen, was daar toen ik een keer bij de Groove Factory eentje probeerde zeer van onder de indruk. Niet gedaan en ik denk er nu nooit meer over omdat ik nu weer andere speeltjes heb.

Mijn Framus heb ik voor 700 euro gekocht, terwijl het model destijds nieuw tegen de 1700 kostte en nu al ruim naar de 2500 loopt. Ik vrees dat dat met die waardevermindering dus wel klopt. Daarom koop ik ook altijd minder bekende merken tweedehands. Met mijn zeer beperkte budget kan ik dan voor een kleine prijs toch kwaliteit kopen.

Als ik TS was zou ik er nog even rustig over nadenken. Als je er een weekje over heen laat gaan en het GAS-gevoel van "ik moet en zal dat ding hebben" is nog steeds even sterk aanwezig, kun je altijd nog beslissen om hem te halen. Framussen lopen over het algemeen niet zo hard in de verkoop, ook weer omdat het een onbekend merk is.Tweedehands zie je ze voor idioot lage prijzen voorbij komen.

Dat er een weekje over nadenken heb ik zelf trouwens pas een beetje onder de knie na een jaar of dertig :makeup:

jutter
1 februari 2011, 10:23
Mike man, ik hoop echt dat je hier nog eens goed over nadenkt. Dat winkels winst moeten maken weet iedereen maar je hoeft je geld niet weg te smijten. En wat gitaren betreft, jij en ik weten dat er altijd mooier en beter is.....dat is natuurlijk ook de leuke kant van onze hobby. Ik begrijp je onrust; je hebt een kapotte versterker en een gitaar die het net niet voor je is. Ik geloof dat je momenteel bandloos bent, toch? Laat alles even zakken, neem afstand en denk er later nog eens over na. De wereld zit vol met Framussen.........

Gr.

Alex

jutter
1 februari 2011, 10:26
Mike man, ik hoop echt dat je hier nog eens goed over nadenkt. Dat winkels winst moeten maken weet iedereen maar je hoeft je geld niet weg te smijten. En wat gitaren betreft, jij en ik weten dat er altijd mooier en beter is.....dat is natuurlijk ook de leuke kant van onze hobby. Ik begrijp je onrust; je hebt een kapotte versterker en een gitaar die het net niet voor je is. Ik geloof dat je momenteel bandloos bent, toch? Laat alles even zakken, neem afstand en denk er later nog eens over na. De wereld zit vol met Framussen.........

Gr.

Alex


Ik heb ook een Framus, Tennessee Custom. Uitstekende gitaar, helaas semi-akoestisch wat mijn ding niet blijkt te zijn. Ik heb er serieus over gedacht om hem tegen een nieuwe Pantera in te ruilen, was daar toen ik een keer bij de Groove Factory eentje probeerde zeer van onder de indruk. Niet gedaan en ik denk er nu nooit meer over omdat ik nu weer andere speeltjes heb.

Mijn Framus heb ik voor 700 euro gekocht, terwijl het model destijds nieuw tegen de 1700 kostte en nu al ruim naar de 2500 loopt. Ik vrees dat dat met die waardevermindering dus wel klopt. Daarom koop ik ook altijd minder bekende merken tweedehands. Met mijn zeer beperkte budget kan ik dan voor een kleine prijs toch kwaliteit kopen.

Als ik TS was zou ik er nog even rustig over nadenken. Als je er een weekje over heen laat gaan en het GAS-gevoel van "ik moet en zal dat ding hebben" is nog steeds even sterk aanwezig, kun je altijd nog beslissen om hem te halen. Framussen lopen over het algemeen niet zo hard in de verkoop, ook weer omdat het een onbekend merk is.Tweedehands zie je ze voor idioot lage prijzen voorbij komen.

Dat er een weekje over nadenken heb ik zelf trouwens pas een beetje onder de knie na een jaar of dertig :makeup:

Zelfde gedachten Rinze, zonder jouw post gelezen te hebben; je was me net voor!

Kakihara
1 februari 2011, 11:09
Ik vind de Framus Panthera een geweldig stukje instrument. Mocht mij de vraag gesteld worden om te kiezen tussen een Gibson LP en een Framus, zou ik zonder verpinken voor de Framus gaan, ik ben niet veel Gibsons tegengekomen waarmee ik deftig uit de voeten kon. Wellicht dat het aan die dikke hals van de Framus ligt...
Als ik er echter een gitaar voor zou moeten inruilen, waarvan ik ongelooflijk gek ben, zou ik toch es moeten nadenken.
Ik zou zeggen, kijk er twee maanden tegen aan en als je minstens een paar keer per week de neiging hebt om te gaan kijken of die panthera er nog altijd hangt, dan zou een aanschaf het overwegen waard zijn.

HUESSEN
1 februari 2011, 11:41
Als het deze gitaar betreft,vind ik het een belediging dat er bij inruil van de Les Paul ook nog bijbetaald moet worden.Gitaarzaak- en handelverhalen des te spijt.

Framus Panthera (http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?products_id=7229)

.

Tunes
1 februari 2011, 11:55
Waarom is dat een belediging, of is neck breuk en plakkende lak een onmisbare optie ?

wietse
1 februari 2011, 12:36
Ik wist helemaal niet dat Framus gitaren maakt ...


ga je schamen!!
dat doen ze al sinds 1946, jan akkerman had er zelfs een signature model
toen hij uit was geroepen tot de beste gitarist ter wereld destijds.

Tankman
1 februari 2011, 12:39
Als het deze gitaar betreft,vind ik het een belediging dat er bij inruil van de Les Paul ook nog bijbetaald moet worden.Gitaarzaak- en handelverhalen des te spijt.

Framus Panthera (http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?products_id=7229)

.

Grappig dat je dat zo concludeert zonder concrete bedragen te kennen. Je weet niet wat Sinner voor zijn LP heeft betaald, die overigens tweede hands is en je weet ook niet wat het voorstel was van de bijbetaling. Zowel Sinner als wij vonden het een redelijk aanbod, maar ik heb hem zelf de tip gegeven om via marktplaats te kijken, om toch meer voor zijn gitaar te kunnen krijgen.

HUESSEN
1 februari 2011, 12:44
Al is die bijbetaling maar €1,-. Maar ik zal mijn mening hierover wel voor mijzelf houden.Succes met de handel....:)

Plant
1 februari 2011, 12:49
Natuurlijk krijg je er bij inruilen in een winkel niet hetzelfde voor dan bij particulier verkopen. Het is behalve een kwestie van onkosten ook een stukje 'indekken'.
Als een winkelier iets 2dehands verkoopt, geeft deze daar als het goed is een aantal maanden garantie op.
Het kan goed zijn dat iemand iets inruilt met b.v. een 'af en toe' gebrek of verborgen probleem dat tijdens de deal niet meteen opgemerkt word. En dat word 'natuurlijk' ook niet gemeld. Als dan zo'n produkt verkocht word en na een maand staat er een teleurgestelde koper op de stoep met een garantieclaim, is de winst zo weg of erger (klanten verliezen).
Particulier moet je er beide maar op vertrouwen dat de ander de zaak niet bedondert.

FNaRK
1 februari 2011, 12:49
ben ik nou de enige die zo'n Framus plank helemaal nix vindt ?

Plant
1 februari 2011, 12:53
ga je schamen!!
dat doen ze al sinds 1946, jan akkerman had er zelfs een signature model
toen hij uit was geroepen tot de beste gitarist ter wereld destijds.

En bassen! :crazyhappy:

Bill Wyman op een Framus bass:

http://www.flyguitars.com/graphics/billWymanFramusBass.jpg

JohnLord
1 februari 2011, 12:56
ben ik nou de enige die zo'n Framus plank helemaal nix vindt ?

Nee hoor!

10

iWishmaster
1 februari 2011, 13:02
ga je schamen!!
dat doen ze al sinds 1946, jan akkerman had er zelfs een signature model
toen hij uit was geroepen tot de beste gitarist ter wereld destijds.

Nou, schamen zal ik niet doen, tegen de tijd dat ik geboren werd was Jan Akkerman al doof. Ik heb ze gewoon nog nooit ergens gezien. Zelfde geldt voor de versterkers: niemand verkoopt het spul. Wat mij betreft al een reden om het niet te kopen, zeker niet nieuw. Zo zit ik al een jaar met een schitterende Rivera om mn zolderkamer. Prima versterker, maar aan de straatstenen niet kwijt te raken.

Johannes
1 februari 2011, 13:02
Ik heb een keer op een Framus Camarillo custom 7 string gespeeld. Nog steeds een van de betere gitaren die ik ooit in mn handen heb gehad. De bespeelbaarheid, afwerking en klank waren subliem. De looks vind ik iets minder, beetje lomp, net iets te dik, lelijke kop. Maar top kwaliteit is het zeker

Orpheo
1 februari 2011, 13:15
Nou, schamen zal ik niet doen, tegen de tijd dat ik geboren werd was Jan Akkerman al doof. Ik heb ze gewoon nog nooit ergens gezien. Zelfde geldt voor de versterkers: niemand verkoopt het spul. Wat mij betreft al een reden om het niet te kopen, zeker niet nieuw. Zo zit ik al een jaar met een schitterende Rivera om mn zolderkamer. Prima versterker, maar aan de straatstenen niet kwijt te raken.
je raakt 'm niet kwijt, omdat de prijs (te) hoog is ;) ik had vorig jaar de chubster voor 575 euro, en m'n m100 stack was evenveel als wat jij vraagt.


ik vind die framus spuuglelijk. alsof je een les paul tegen de verwarming hebt gezet. beetje het guttlin-idee, maar dan slecht uitgevoerd.

guitarkid
1 februari 2011, 13:26
En bassen! :crazyhappy:

Bill Wyman op een Framus bass:

http://www.flyguitars.com/graphics/billWymanFramusBass.jpg

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/FramusJanAkkerman2.jpg
En ik op mijn Framus Jan Akkerman in 1976....Vond het toen een waanzinnige gitaar, maar ja, wilde toch liever een Strat....
Framus maakt nog steeds mooie instrumenten!
Zie ook:
http://www.framus-vintage.de/modules/news/NewsList.php?typ=NEWS_VINTAGE_ARCHIVE&katID=4604&cl=EN
Tweede item.... :)

Liquid_Metal
1 februari 2011, 13:29
ben ik nou de enige die zo'n Framus plank helemaal nix vindt ?

Nee hoor, ik vind er ook niets aan. Maar we zijn het topic lekker aan het laten ontsporen :rockon:.

iWishmaster
1 februari 2011, 13:34
je raakt 'm niet kwijt, omdat de prijs (te) hoog is ;) ik had vorig jaar de chubster voor 575 euro, en m'n m100 stack was evenveel als wat jij vraagt.

Dat is subjectief dan, ik vind hem het geld ruimschoots waard: heb hem zelf zonder spijt voor meer geld gekocht en hem daarna nog grondig laten nakijken en nieuwe buizen in gezet. Reden dat ik hem verkoop is eenvoudigweg omdat ik hem niet nodig heb (niet geschikt voor de bands waar ik momenteel in speel of de komende jaren in zou verwachten te spelen). Maargoed, hij vreet geen brood en het is een mooie decoratie voor op zolder ...

allochthomas
1 februari 2011, 13:37
Ik vind mijn fender hw1 ook 1200 euro meer dan waard, maar of andere mensen dat er nou voor willen betalen;)

interessander
1 februari 2011, 14:04
je raakt 'm niet kwijt, omdat de prijs (te) hoog is ;) ik had vorig jaar de chubster voor 575 euro, en m'n m100 stack was evenveel als wat jij vraagt.


ik vind die framus spuuglelijk. alsof je een les paul tegen de verwarming hebt gezet. beetje het guttlin-idee, maar dan slecht uitgevoerd.

En voor hoeveel had jij die Rivera ook alweer te koop gezet? ;)

Volgens mij hebben de Framus amps ook best een goede reputatie, de Dragon bijvoorbeeld.

Tankman
1 februari 2011, 14:06
Volgens mij hebben de Framus amps ook best een goede reputatie, de Dragon bijvoorbeeld.

Daar ben ik ook reuze benieuwd naar. Forumlid Skabouter had er dacht ik een. Ze hebben ook 212 cabinets met V30's voor vrij weinig geld. Ben zeer benieuwd hoe dat klinkt. Helaas is Framus nu ook bezig met Gibson-achtige praktijken wat betreft hun distributie die zij nu zelf doen en niet meer via Voerman. Het wordt steeds moeilijker te krijgen.

Mitch
1 februari 2011, 14:41
Ah, prima toch, worden het straks veelgezochte collectors items. Grijp je kans nu het nog kan :D

Rinze
1 februari 2011, 15:11
Ah, prima toch, worden het straks veelgezochte collectors items. Grijp je kans nu het nog kan :D
Ik wacht nog even met verkopen :supercool:

Orpheo
1 februari 2011, 15:13
En voor hoeveel had jij die Rivera ook alweer te koop gezet? ;)

Volgens mij hebben de Framus amps ook best een goede reputatie, de Dragon bijvoorbeeld.
voor de hoofdprijs natuurlijk. ik hoef 'm niet kwijt, speel er met plezier op, maa als iemand dat bedrag ervoor wilde neertellen, be my guest.

Laga
1 februari 2011, 16:22
Overigens staat er een hele mooie framus te koop bij toolt4tones ,maar dat is mogelijk niet jouw model.

Dat is mijn gitaar geweest! :)
Die heb ik in november ongeveer ingeruild! Prima gitaar hoor de diablo pro!
Maar zeker wel een ander geluid dan de Panthera


Framus gitaren staan goed bekend en als jij verliefd bent geworden op die Panthera zou ik ook zeggen kopen die handel!
Inderdaad je Les Paul gewoon houden en dan nog maar even doorsparen..
Ik ben persoonlijk ook niet zo van het inruilen maar juist van het uitbreiden van m'n collectie..
(klinkt wel raar als ik net zeg m'n Framus ingeruild te hebben maar die bespeelde ik gewoon te weinig, heb ook gitaren die ik echt nooit weg ga doen)

Betreft die inruilwaarde... dan kan je toch nog beter je Gibson om MP of gitaarnetmarkt aanbieden. Heb je meer waar voor je geld

Sinner1980
1 februari 2011, 17:09
Jezus...je gaat ff een nachtje slapen en een dagje aan het werk en kijk eens wat er allemaal met je topicje gebeurt...

Over één ding ben ik al uit; de les paul blijft:lp:
Gisteren weer heerlijk op gespeeld en ik zal echt gek zijn als ik die wegdoe.

Net UPS weer op pad gestuurd richting Thomann met de stukkende Orange thunder combo die ze mij weer lachend hadden toegestuurd: echt ongelovelijk,niet aangenomen dus...vond die snuiter van UPS overigens best vreemd. Geschillen commissie van AMEX ingeschakeld en die gaan nu even contact leggen om mijn centjes weer terug te halen,helemaal goed.

Toevallig ook nog een kleine verrekening gehad van mijn werkgever die mij weer een lekker bedrag met 3 nullen opleverde dus het gaat lekker vandaag!:crazyhappy:

In principe ben ik nu dus versterkerloos en ga ik dat eerst in orde maken (met hoogstwaarschijnlijk een Marshall VM) en nu kan het zomaar zijn dat ik nog een leuk bedrag overhoud (wat overigens niet op hoeft meteen,het brandt nog niet ofzo).

Ik heb zeker nog interesse in een Framus maar neem idd wat GAS(;)) terug en ga er nog eens goed over nadenken. Wel wil ik de Framus binnenkort nog even tegenover mijn les paul zetten om te kijken of deze qua geluid nog wat toevoegt. Wellicht doe ik dan een aanbetaling, ik zie wel.

Ik ga toch ook nog eens naar die MP aanbieder bellen met zn Panthera nieuw voor 700. Als dat daadwerkelijk zo is dan is dat echt een koopje nl.

@Jutter: Gitaar die het net niet voor me is? Die les paul bevalt hartstikke goed hoor dus dat zit wel snor; erg blij mee. Jij ook nog met de strat?
De versterkerkwestie is bijna opgelost; ik vind het echt ongelofelijk dat Thomann zo moeilijk doet. Zeker gezien het feit dat mijn bestedingspatroon in 3 jaar tijd bijna €7000,- was...belachelijk (ook voor vrienden en leerlingen besteld hoor,maar dat weten zij natuurlijk niet).

Ik had dit topic nogmaals enkel geopend om mensen eens aan te sporen,mochten ze dat nog niet gedaan hebben,ook eens een Framus te checken. Dat hele gedoe over winkels en winst maken dat lijkt mij een vrij logisch gegeven.
Dta van die tweedehandsmarkt is natuurlijk wel zo en idd; tweedehands kopen is slim en voordelig.
Toch ben ik het ook wel eens dat je een gitaar niet koopt om weer door te verpatsen; gebeurt vaak wel maar is nooit mijn bedoeling bij moment van aanschaf.

@Frusciantefan: Yep,ben wispelturig en vind het nog leuk ook...moet er niet aan denken dat ik het al jaren met één en dezelfde gitaar had moeten doen; saaie bedoening en slecht voor de economie ook:supercool:

Eric van Esch
1 februari 2011, 17:23
Kijk gerust eens wat vaker op Marktplaats, zie je vanzelf of we dit "elkaar aanpraten". Sorry, beetje naïef gedacht hoor. Het geldt voor alle waar, dus ook voor gitaren.

Het is juist naief om te zeggen dat Marktplaats de Gouden Standaard is hiervoor. Juist op Marktplaats praat iedereen elkaar na (eerst even MP checken en dan de prijs neerzetten toch?). Dus mij beschuldigen van naief is in dit kader een beetje naief. Je zou namelijk de waarde van een gitaar best meer objectief kunnen maken door allerlei factoren naast elkaar te zetten en te wegen. Als je zo'n model opzet zal je zien dat de verschillen echt niet zo groot zijn als de prijs doet geloven. Maar ja dat zeggen in conservatief gitaarland is not done vrees ik (je wordt dan meteen als naief ervaren:soinnocent:)

jutter
1 februari 2011, 17:24
Mike, goed om te horen dat die LP het net wel voor je is! Pffff, ik zit hier de hele dag met het zweet op mijn voorhoofd...'wat haalt onze Sinner zich nou weer in het hoofd...'! Blij dat je je LP niet inruilt!!! O ja, die strat bevalt me héél erg goed, eigenlijk zo goed dat ik mijn Luke te koop heb gezet en dat zegt wat! Vanavond gaat de HR weer mee het oefenhok in! Afbeulen die strat!!!!!

macwilliams
1 februari 2011, 17:29
Dan ben ik blij dat ik die link nog eens onder je aandacht heb gebracht.
Volgens mij was dat met die classic ook al zo.


Ik mag wel eens om commissie gaan vragen. :D

Sinner1980
1 februari 2011, 18:07
Dan ben ik blij dat ik die link nog eens onder je aandacht heb gebracht.
Volgens mij was dat met die classic ook al zo.


Ik mag wel eens om commissie gaan vragen. :D

:seriousf:grappenmaker...

Ik ga eerst maar eens op zoek naar die versterker en man,daar heb ik toch echt wel moeite mee...budget is iets gestegen dus heb meteen weer meer keus.
Als je me daar nou eens een echt goed advies geeft dan ga ik echt serieus over commissie denken;)

macwilliams
1 februari 2011, 18:31
Qua amp jou iets aanraden....

Goed, vraag& wedervraag:

1:wat is je budget?
2:waar ga je hem gebruiken
3:welk volume moet hij bereiken
4:wat voor genre speel je hoofdzakelijk
5:wat wil je combo of head?
6:neem altijd een ENGL.

Neem vooral punt 6 in achting want dat is wel het belangrijkste en meest steekhoudende argument.

Mijn giro nr: .......

:seriousf:

Maar,
Als je m'n ENGL eens wilt proberen dan kom je maar langs. Koffie heb ik ook.



N.B.
Ik vind die prijs van die framus bij tankman (waaraan ik ooit eens vroeg of hij bij een tankstation in dienst was) niet eens zo heel hoog. Als je daarbij alle service vanuit de winkel krijgt en niet met een opstuurservice afgescheept word.
Ik heb m'n engl ook gewoon in een duurdere winkel gekocht en de service die ik tot nu toe heb gekregen was onbetaalbaar... Echt !!
BIG+1 on THE service voor dat winkeltje.

Sinner1980
1 februari 2011, 18:43
Mike, goed om te horen dat die LP het net wel voor je is! Pffff, ik zit hier de hele dag met het zweet op mijn voorhoofd...'wat haalt onze Sinner zich nou weer in het hoofd...'! Blij dat je je LP niet inruilt!!! O ja, die strat bevalt me héél erg goed, eigenlijk zo goed dat ik mijn Luke te koop heb gezet en dat zegt wat! Vanavond gaat de HR weer mee het oefenhok in! Afbeulen die strat!!!!!

Goed om te horen. Ik heb ook een MM vast gehouden laatst maar dat fretwerk was zo slecht...heb er nog sneeën van in mn handen staan; exemplarisch natuurlijk maar goed,viel me flink tegen.
Als je die Luke nou verkoopt check dan zeker eens een Framus,moet wel je ding zijn natuurlijk maar probeer er zeker eens één uit.

Sinner1980
1 februari 2011, 18:45
Qua amp jou iets aanraden....

Goed, vraag& wedervraag:

1:wat is je budget?
2:waar ga je hem gebruiken
3:welk volume moet hij bereiken
4:wat voor genre speel je hoofdzakelijk
5:wat wil je combo of head?
6:neem altijd een ENGL.

Neem vooral punt 6 in achting want dat is wel het belangrijkste en meest steekhoudende argument.

Mijn giro nr: .......

Doe ik wel even over de PM anders dwalen we wel heel erg af

:seriousf:

Maar,
Als je m'n ENGL eens wilt proberen dan kom je maar langs. Koffie heb ik ook.



N.B.
Ik vind die prijs van die framus bij tankman (waaraan ik ooit eens vroeg of hij bij een tankstation in dienst was) niet eens zo heel hoog. Als je daarbij alle service vanuit de winkel krijgt en niet met een opstuurservice afgescheept word.
Ik heb m'n engl ook gewoon in een duurdere winkel gekocht en de service die ik tot nu toe heb gekregen was onbetaalbaar... Echt !!
BIG+1 on THE service voor dat winkeltje.

Is ook absoluut zo en om die reden ga ik ook eens even babbelen daar binnenkort. Ik vond het een fijne winkel en voelde me erg welkom en dat heb ik (te) vaak anders meegemaakt. Als mn versterker daadwerkelijk bekend is dan ga ik eens kijken wat ik overhoud

macwilliams
1 februari 2011, 18:51
Hee, er staat een extra zin in de quote:???:
hoekandanouw?

jutter
1 februari 2011, 23:31
Goed om te horen. Ik heb ook een MM vast gehouden laatst maar dat fretwerk was zo slecht...heb er nog sneeën van in mn handen staan; exemplarisch natuurlijk maar goed,viel me flink tegen.
Als je die Luke nou verkoopt check dan zeker eens een Framus,moet wel je ding zijn natuurlijk maar probeer er zeker eens één uit.

De lokale boer heeft er een paar hangen en ik heb ze al eens geprobeert. Het zijn goede gitaren maar ik vond ze niet speciaal qua geluid. Ik kon er in ieder geval mijn sound er niet uit halen. De bespeelbaarheid vond ik wel okay en de looks vond ik ook goed. Maar misschien is het wel helemaal jouw 'ding' naast je LP!

De strat heeft vanavond er flink van langs gehad en die rooie kreunde erover! Heerlijk soundje, lekker fel met de SCN's en de Dimarzio is heerlijk smeuïg! Ze prikt lekker door de mix en voor bluesy dingetjes klinkt ze gewoon perfect;heerlijk hees als een wijf die veel gerookt heeft en liters whiskey op heeft!

Exi
1 februari 2011, 23:47
Goh, ik heb nog nooit een gitaar gehoord die klinkt als Ma Flodder! :D

jutter
2 februari 2011, 00:10
Goh, ik heb nog nooit een gitaar gehoord die klinkt als Ma Flodder! :D

Kom maar es langs...!:seriousf:

HUESSEN
2 februari 2011, 01:28
Goh, ik heb nog nooit een gitaar gehoord die klinkt als Ma Flodder! :D


Of Hanna Tokkie?

Duhsjaak
2 februari 2011, 15:50
Hi
Ik ben gekomen tot bladzij 4 dat ik het nog snapte.

Op dit moment is Gibson reissues aan het vermarkten van modellen die er niet eerder waren. Dat zijn de bassen, maar de gitaren komen zeker ook aan de beurt.

Of dit de waardevastheid erg bevordert, is helemaal nog maar de vraag.

Maar zelfs als dat zo is. Zijn wij investeringsbankiers of spelen we gitaar?
Als je het geld hebt (dat lijkt mij duidelijk dat je je niet in de schuld gaat steken voor een gitaar en 10% rente gaat betalen) en je speelt iedere dag met een glimlach die je oorlelletjes raakt, mag dat bij verkoop best wat kosten. Heb je er veel lol voor gehad.

Er werden auto's aangehaald ik meen op baldzij 3. Wat kost een steje lichtmetaal? € 975.00???
Kun je een heerlijk gitaartje voor kopen.

Zie het maar een beetje los van de cijfers. Een lekker gitaartje mag best wel wat kosten. Hebben we gelijk (ik ga ervan uit dat je enthousiasme terecht is) een mooie nieuwe kandidaat voor de mooiste van 2011.

Have fun!
Gus