PDA

View Full Version : 1 kanaals buizenbak met weinig knoppen



dennis_rhcp
31 januari 2011, 15:40
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een versterker met eigenlijk 1 knop namelijk volume.
omdat daar weinig van bestaan ( brain may vox, of 5 watt versterkertjes)
mag het ietsjes meer zijn, maar in principe zo weinig mogelijk.

Budget en Doel:
Het moet een top zijn en geen combo. Ik speel op een fender tele. Ik hou van het warme geluid (denk aan een AC30) alleen slikt de ac30 in mijn ervaring slecht overdrive pedalen.
Mijn pedalen zijn Vox wah, boss dynadrive en een space echo. de cabinet zal waarschijnlijk een 2x12 worden met v30's.
mijn budget is max 700 euro. Ik zoek een bak met een strak laag en warme mid.

het geluid waar ik een beetje naar zoek is dit: http://www.youtube.com/watch?v=CWNDW5KtiKk

zelf zat ik te denken aan een marshall 1960. maar die valt helaas (zelfs tweedehands) uit mijn budget.

iemand tips?

Rick trodat
31 januari 2011, 15:58
dr-z mini z ?

iWishmaster
31 januari 2011, 16:05
Echt maar 1 knop zijn er niet zoveel: is ook extreem onpraktisch voor 99.9% van de gitaristen.

Maar als je aangeeft dat je het VOX AC30 geluid tof vindt, koop je toch de Brian May signature? Waarom perse een top? Verder denk ik bij AC30 niet aan strak laag ...

ieme
31 januari 2011, 16:23
ik weet nog wel een brian may signature te koop ;) echter kom je daar niet met je genoemde budget...

Waarom t knoppen verhaal?
als een versterker met 1 knop je niet naar de zin is moet je een andere amp, stel dat je gewoon bass mid en treble knoppen hebt is dr toch niks aan de hand? of snap ik t niet helemaal?

G.G.
31 januari 2011, 16:29
Ik heb een champje met 1 knop. Heel makkelijk, maar wel heel erg beperkt. Je hoeft niet aan je knoppen te draaien als er meerdere op zitten. Stel ze eenmaal in en laat ze met rust. Dan is je keus een stuk groter.

Je kan ook een versterker nemen die je lekker vind klinken en dan de pots laten vervangen door weeratanden in de waarde die het best past bij de, voor jou ideale positie van de pot. Andere faceplate erop en klaar. Dit is voor een goeie tech wel te doen denk ik.

Buzzel
31 januari 2011, 16:29
waarom maar 1 knop? als je de EQ lekker op 5 laat staan (of soms 1) dan heb je toch het zelfde effect.

Little Jay
31 januari 2011, 16:39
Als je niet met knoppen wil priegelen: zet gewoon alles op tien en regel volume en tone vanaf de gitaar (voor de handelbaarheid is volume op 10 niet altijd een goed idee...).

Zo deed men dat "back in the days".

Het zal je verbazen hoe goed dat vaak klinkt......

lefthandstrat
31 januari 2011, 16:45
Misschien is dit een idee. Ik had er zelf ook wel zin in, maar valt helaas buiten mijn budget. Preamp(-je) ervoor en gaan!:punk:

http://link.marktplaats.nl/406296550

E-J
31 januari 2011, 16:59
Ik hou van het warme geluid (denk aan een AC30) alleen slikt de ac30 in mijn ervaring slecht overdrive pedalen.

Heb je het topic over de bright capacitor in Vox versterkers gelezen...? :)

refused199
31 januari 2011, 17:22
zelf zat ik te denken aan een marshall 1960. maar die valt helaas (zelfs tweedehands) uit mijn budget.

iemand tips?

Hoezo en 1960 buiten je budget? Voor 300 euro heb 2ehands je een 1960 dan houd je nog 400 euro over met dat geld kun je wel een mooie Orange tiny terror kopen en heb je een hartstikke mooie stack!

boney
31 januari 2011, 18:26
soms een compromis, ik kocht een pro junior
voor rond de 300, oud model, tweed uitvoering,
fantastisch bakkie met 2 knoppen, en een
super geluid. volgens mij zijn de nieuwe pro junior
heel anders, maar deze zijn super, effe tijdje speuren
op internet dus

StevenStrat
31 januari 2011, 18:51
die sound haal je absoluut uit een fender tweed. zoek wat rond wat je ligt uit de tweeds. ceriatone maakt clones van deze fenders in head vorm.

Fireburst
31 januari 2011, 20:10
Ik ben opzoek naar een versterker met eigenlijk 1 knop namelijk volume.

Orange Rocker30, overdrive kanaal krijg je er voor niks bij.


zelf zat ik te denken aan een marshall 1960. maar die valt helaas (zelfs tweedehands) uit mijn budget.

Is toch geen versterker ?

Midwolda
31 januari 2011, 21:18
die sound haal je absoluut uit een fender tweed. zoek wat rond wat je ligt uit de tweeds. ceriatone maakt clones van deze fenders in head vorm.

+11! :soinnocent:
Op mijn 5E3 gebruik ik eigenlijk alleen de master volumeknop,
de rest (volume-tone-drive) staat al gewoon goed op 12 uur.

driftkop
31 januari 2011, 21:31
+11! :soinnocent:
Op mijn 5E3 gebruik ik eigenlijk alleen de master volumeknop,
de rest (volume-tone-drive) staat al gewoon goed op 12 uur.

Een master volume op een 5E3 ???

Midwolda
31 januari 2011, 21:55
Een master volume op een 5E3 ???

Mwah, okee, een vrije interpretatie van een 5E3:

http://img180.imageshack.us/img180/9140/front04.jpg

Nielsje
31 januari 2011, 21:55
CMW Studiocage.

Alleen iemand vinden die hem voor 700 verkoopt..tja...

Nielsje
31 januari 2011, 21:57
Ha! Grappig dat we tegelijkertijd met eenzelfde post komen :)