PDA

View Full Version : Brunetti Singleman



jurgend
31 januari 2011, 14:57
yoo,

Ik ben van plan een nieuwe amp aan te schaffen. De internetfilmpjes van de brunetti spreken me enorm aan, maar ik zou hem graag zelf eens aan de tand voelen.
Hij klinkt fender-achtig, reverb aanwezig, compact en er is een mogelijkheid om op 2, 8 of 32W te spelen... . Allemaal vereisten waar ik naar op zoek ben.

er is een 16W klasse A en een 32W klasse AB... wat is het verschill tussen die A en AB (niet te technisch aub...). Ik wil vooral veel cleane headroom.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze amps? wat is de kwaliteit? Is hij echt zo fenomenaal? Ben niet echt thuis in Brunetti amps dus... .

bedankt alvast

Guitarleon
31 januari 2011, 15:07
onlangs heb ik hem even aan de tand kunnen voelen. het viel me op dat hij voor zo'n klein compact combo erg veel power en druk produceert. De reverb was een enorme tegenvaller. Deze is extreem!! zelfs bij lage settings al gauw te veel en erg onhandig, zelfs nog erger dan bij een Vox AC15CC1, waar ik dit ook al erg irritant vond....

De enige mode die mij aansprak was de tweed mode. de overige (smooth en Fat) vond ik erg tegenvallen. de smooth is net alsof je er een deken over gooit, en bij de Fat mode wordt de versterker erg "bonkerig" naar mijn indruk.

wel handig is de schakelaar voor het vermogen, waarmee je de versterker kunt schakelen tussen Full, moderate en quiet. zo hou je in je huiskamer het volume nog een beetje binnen de perken...

De afwerking van het combo is erg netjes. De bekleding en het knoppenpaneel zien er netjes uit. Al hoe wel hij natuurlijk ook wel een paar centjes kost, en je dat bij deze prijs wel mag verwachten vind ik...

Voor mij is het hem toch net niet. Naar mijn mening zijn er mooiere versterkers te vinden voor het geld.

Pepe
31 januari 2011, 15:13
Voor clean headroom heb je vanzelfsprekend meer aan de 6l6 versie. Het ziet er gelikt uit en de prijs is goed en hoewel niet slecht zag ik geen enkele reden om mijn deluxe reverb of Lightining er mee om te ruilen.

Als ik in de markt was voor een Fender achtige boutique dan toch eerder een valvetech, zeker nu de vac versies als overjarig worden verkocht.

jurgend
31 januari 2011, 15:27
Hi Guitarleon,

Bedankt voor je inbreng... .
Welja, ik ben op zoek naar een amp van max 30W die heel clean blijft, liefst met reverb en draagbaar (daarom valt vox AC30 af).
Als je sugesties voor cleane amps van rond de 1250 euro mag je ze zeker laten weten... .

Guitarleon
31 januari 2011, 15:35
dan zou ik een goede, door een vakman gereviseerde fender Twin of Super Reverb kopen, maarja, dan moet je behoorlijke concessies doen op het gebied van draagbaarheid... toch zijn dat amps waar je altijd op terug kunt vallen en je leven lang plezier van houdt.. (totdat je rugklachten krijgt natuurlijk...) Als zelfs een AC30 al afvalt, dan ga ik er vanuit dat dit ook geen opties voor je zijn.
Vox AC50 topje misschien?

jurgend
31 januari 2011, 16:18
Ik heb een twin staan, weliswaar een twin amp, geen blackface of silverface uit de jaren 70. Maar dat is wel de sound die ik zoek... .
Maar in compacte vorm. Ik weet dat je nooit de sound van een twin kan benaderen met een 30W maar er moet toch iets zijn dat er dicht naartoe gaat.
Met die brunetti dacht ik het gevonden te hebben, maar blijkbaar dan toch weer niet... .

Zal toch eens die deluxe reverb checken, maar ik heb al een fender dus had ik graag iets anders gehad... . Misschien dat het dan toch een vox wordt... :)

marc_o
31 januari 2011, 16:51
V-Empire cream duo, 20 watt, schakelbaar naar 7 watt en heel handig, 2 mastervolumes om je solomomentje eruit te laten knallen. Komt met een Celestion Gold.

guitarguru
31 januari 2011, 16:51
Ik heb een twin staan, weliswaar een twin amp, geen blackface of silverface uit de jaren 70. Maar dat is wel de sound die ik zoek... .
Maar in compacte vorm. Ik weet dat je nooit de sound van een twin kan benaderen met een 30W maar er moet toch iets zijn dat er dicht naartoe gaat.
Met die brunetti dacht ik het gevonden te hebben, maar blijkbaar dan toch weer niet... .

Zal toch eens die deluxe reverb checken, maar ik heb al een fender dus had ik graag iets anders gehad... . Misschien dat het dan toch een vox wordt... :)

Ik heb zelf een Vox AC30CCH topje, en een 1x12 cabinetje. Ik zo best wel draagbaar.

rufus
31 januari 2011, 17:14
V-Empire cream duo, 20 watt, schakelbaar naar 7 watt en heel handig, 2 mastervolumes om je solomomentje eruit te laten knallen. Komt met een Celestion Gold.

Ik heb dat ding vandaag even gehoord, wat een klank.