PDA

View Full Version : speaker stuk ,kan er een woofer in ?



zenabi
31 januari 2011, 14:16
vorige bericht ging niet goed

heb een speakerkast hier waar in al eens een 15" speaker is vervangen door 2 x 8" spekers van megavox ,daarvan is er 1 stuk (denk dat het komt doordat hij aangesloten was op de tweeter uitgang ) kast wordt gebruikt bij een bass versterker ,kan ik die 8" ook weer vervangen voor een 15" woofer ?

nico verduin
31 januari 2011, 17:35
vorige bericht ging niet goed

heb een speakerkast hier waar in al eens een 15" speaker is vervangen door 2 x 8" spekers van megavox ,daarvan is er 1 stuk (denk dat het komt doordat hij aangesloten was op de tweeter uitgang ) kast wordt gebruikt bij een bass versterker ,kan ik die 8" ook weer vervangen voor een 15" woofer ?ja hoor. Of het door die tweeter uitgang komt kan ik niet beoordelen. Wel zorgen dat de impedanties gelijk zijn en dat hij het vermogen aankan.

cluseau
31 januari 2011, 19:04
(denk dat het komt doordat hij aangesloten was op de tweeter uitgang )
Dat dacht ik niet, een woofer heeft een bepaalde impedantie voor de lage tonen die hij moet weergeven maar voor de hoge frequentie's wordt die impedantie alleen maar hoger. Te hoog eigenlijk. Je zal in die situatie ook niet veel horen. Lijkt me sterk dat je hem daardoor opblaast.


Frans.