PDA

View Full Version : Aankoop shortlist



Paul C
31 januari 2011, 13:12
Beste allemaal,

Na zowel in het electrische als het akoestische gedeelte wat vragen te hebben gesteld en veel te hebben gelezen denk ik dat ik er uit ben.

Ik was aan het twijfelen wat beter voor me zou zijn: een back tot basic electrische gitaar (ben ik gewend) of een akoestische (makkelijk om even te pakken, warmer geluid).
Na vooral gewoon lekker spelen afgelopen week kom ik tot de conclusie dat als ik electrisch speel toch op zoek ben naar een warm akoestisch geluid.

Kogel door de kerk, er moet een akoestische gitaar komen :noob:

Vanwege budget (max. 100 euro) zoek ik op internet, en heb een shortlistje met potentiële gitaren. Ik ben enigzins merkgevoelig, dus val voornamelijk op de goedkopere merk gitaren.

Hier de list:

Squier SA-105
Ibanez V50 NJP
Fender CD-60
Epiphine AJ-100

Zit er tussen deze gitaren een positieve uitschieter of juist een no-go? Heeft iemand van jullie ervaring met een vandeze gitaren? Alvast bedankt!

LaurentB
31 januari 2011, 14:50
Kun je niet eens goed op Marktplaats zoeken? In die prijsklasse is het erg moeilijk nieuw iets redelijks te vinden.

Paul C
31 januari 2011, 15:47
Kun je niet eens goed op Marktplaats zoeken? In die prijsklasse is het erg moeilijk nieuw iets redelijks te vinden.

Dat kan natuurlijk wel, ik heb n.a.v. wat andere adviezen die ik hier heb gelezen wel gekeken naar een Yamaha, in de buurt staan en FG 310 en een FG410a die in aanmerking komen. Zijn de gitaren die ik nieuw op het oog heb kwalitatief zo slecht?

Ruudj
31 januari 2011, 15:47
Voor 100 e. koop je nieuw echt geen goeie gitaar

Fingerpick
31 januari 2011, 15:56
Voor 100 e. koop je nieuw echt geen goeie gitaar

Je mag al blij zijn dat ze min of meer bespeelbaar zou zijn...

LaurentB
31 januari 2011, 16:03
Dat kan natuurlijk wel, ik heb n.a.v. wat andere adviezen die ik hier heb gelezen wel gekeken naar een Yamaha, in de buurt staan en FG 310 en een FG410a die in aanmerking komen. Zijn de gitaren die ik nieuw op het oog heb kwalitatief zo slecht?

Die Yamaha's hebben ook in die lage prijsklassen nog een wat betere naam, ja. In het algemeen maakt Yamaha van de merken die je noemt wel de beste akoestische gitaren, als ik het zo lees.

Fender heeft akoestisch niet de naam die het elektrisch heeft.

Bij een akoestische gitaar komt de geluidskwaliteit uitsluitend van de gitaar, itt bij een elektrische. Ook komt de afstelling en bespeelbaarheiud nauwer vanwege de hogere snaarspanning.

BobvanKempen
1 februari 2011, 13:40
Beste allemaal,

Na zowel in het electrische als het akoestische gedeelte wat vragen te hebben gesteld en veel te hebben gelezen denk ik dat ik er uit ben.

Ik was aan het twijfelen wat beter voor me zou zijn: een back tot basic electrische gitaar (ben ik gewend) of een akoestische (makkelijk om even te pakken, warmer geluid).
Na vooral gewoon lekker spelen afgelopen week kom ik tot de conclusie dat als ik electrisch speel toch op zoek ben naar een warm akoestisch geluid.

Kogel door de kerk, er moet een akoestische gitaar komen :noob:

Vanwege budget (max. 100 euro) zoek ik op internet, en heb een shortlistje met potentiële gitaren. Ik ben enigzins merkgevoelig, dus val voornamelijk op de goedkopere merk gitaren.

Hier de list:

Squier SA-105
Ibanez V50 NJP
Fender CD-60
Epiphine AJ-100

Zit er tussen deze gitaren een positieve uitschieter of juist een no-go? Heeft iemand van jullie ervaring met een vandeze gitaren? Alvast bedankt!

Doorsparen voor iets anders want van elk van die gitaren ga je zeker niet vrolijk worden, maar dat is mijn bescheiden mening.

MeneerJoost
7 februari 2011, 16:10
Ik was erg verrast door de geluidsopname van deze Squier
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_sa105_bk.htm

En dat voor maar 58euri! :O
ook in sunburst en naturel kleuren

Paul C
8 februari 2011, 07:28
Ik was erg verrast door de geluidsopname van deze Squier
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_sa105_bk.htm

En dat voor maar 58euri! :O
ook in sunburst en naturel kleuren

De geluidsopnames klinken idd. erg goed, maar dat geldt vind ik voor bijna alle gitaren daar, dus ik weet niet of je daar blind op moet varen.

Uiteindelijk heb ik een Epiphone DR-100 aangeschaft in het zwart (bij musik-produktiv.de) en gisteren binnen gekregen. Binnenkort zal ik mijn ervaringen eens posten. Tot nu toe kan ik zeggen dat het een mooie, netjes afgewerkte gitaar is. Snaren goed dicht bij de hals maar geen fret buzz. Het geluid heeft wel z'n beperkingen (beetje te metalig) maar misschien is het ook wennen omdat ik hiervoor op een nylonsnarige gitaar speelde.

Later meer!

1971Ad
8 februari 2011, 07:50
Veel geluk met je nieuwe aankoop! en veel speelplezier.
Voor de metaalklank...dat hoort inderdaad een beetje bij het type gitaar. Hoewel snaren ook de klankkleur wel bepalen. Op een gitaar van dit budget zullen niet de duurste snaren zitten heb ik het idee. Verdiep je maar eens in de verschillende snaren en gooi er dan maar eens een goed setje op. Kan best veel verschil geven.

MeneerJoost
13 februari 2011, 12:58
Zwarte gitaren zien der altijd prima uit(: veel plezier dermee!
(nog even over Squiers:$ eergister op een low-end akoestische Squier gespeeld, weet even het type niet meer maar dat klonk toch niet verkeerd, met snaren die bijna doorgeroest waren)