PDA

View Full Version : Muse Time is running out Band cover.



ThaBluesBreaker
30 januari 2011, 23:17
Hallo allemaal ik heb met mijn band de eerste demo opgenomen, bij lange na niet perfect.

http://www.triple-sd.nl/sound/

Jullie zijn allemaal gitaar kenners natuurlijk, dus wat vinden jullie van de sound en alle andere dingen ..

Tips graag!

Pirate
30 januari 2011, 23:35
ik het begin en het begin van het origineel geluisterd en ik vind het zeer goed klinken maar mijn tip (persoonlijk!) ik denk dat je de zang echt precies goed moet krijgen zoals op de cd of dat je het echt een cover moet maken, dus dat jullie alles meer in je eigen stijl moeten doen.

just my 2 cents

BibixMusic
31 januari 2011, 09:18
MUSE:lovelove:

ik ga nu even luisteren.

edit; gave cover! misschien inderdaad iets te laag dus je zou kunnen verhogen, maar ik ben bang dat de zangeres moeilijkheden krijgt bij de bridge (oooooh-yeahyeahyeahyeahyeah) omdat dat dan ook weer hoger wordt. maar het is altijd te proberen. wat ik wel jammer vond is dat bij die bridge de kopstem niet echt goed naar voren kwam omdat ze niet switchte (haar stem liet overslaan) naar die kopstem toe, wat ik zelf altijd zo gaaf heb gevonden aan dit nummer (:
misschien kun je in het nummer zelf ook ietsjes meer improviseren zonder het te verhogen. ik was zelf ook van plan om dit nummer een keer te coveren, en ik heb al wat ideeën om het refrein anders te zingen zodat het niet te laag en duf klinkt.

ik zal vanavond je reactie op mijn cover nog even lezen en beantwoorden :D

Mufftin
31 januari 2011, 10:14
persoonlijk vind ik de zang zeer inspiratieloos klinken, alsof ze onder dwang staat te zingen.
Verder klinken de bas en gitaar aardig soppig en zijn de volumes niet echt op elkaar afgesteld.

Maar over het algemeen genomen is het een redelijke tot goede cover.

HaroldA
31 januari 2011, 10:53
persoonlijk vind ik de zang zeer inspiratieloos klinken, alsof ze onder dwang staat te zingen.
Verder klinken de bas en gitaar aardig soppig en zijn de volumes niet echt op elkaar afgesteld.

Dat dus.

Muse is briljant en dat moet je niet verachten te kunnen coveren, hoe leuk het ook voor jezelf is.

Leuk geprobeerd, maar slaat de plank nogal mis, IMHO.

ThaBluesBreaker
31 januari 2011, 10:55
Ja we zijn het er in de band ook over eens dat dit niet het nummer van de zangeres is. Thank you 4 jullie reactie.

Wat bedoel je precies met soppig?

Mufftin
31 januari 2011, 11:29
Een te dik geluid, je hoort amper wat voor noten er worden gespeeld. Dus iets teveel gain/ fuzz/ bas.

HaroldA
31 januari 2011, 11:36
Een te dik geluid, je hoort amper wat voor noten er worden gespeeld. Dus iets teveel gain/ fuzz/ bas.

De bas fuzz is ook niet echt conform het origineel.

B0UDEWIJN
31 januari 2011, 12:47
Hmm ik sluit me aan bij de kritiek op de zang. De rest vind ik anders wel aardig, de groove van het origineel blijft redelijk behouden. Leuke cover verder :ok:

Mayday13
2 februari 2011, 17:17
Klinkt aardig, de intro is wel héél zwaar...

Verder is het bij muziek maken natuurlijk belangrijk om het met gevoel te doen. Als je precies op elk nootje gaat letten is het erg lastig om het over te laten komen, gewoonweg omdat je het dan met minder overtuiging doet. Dat gevoel heb ik wel een beetje.

Hoe er bij Muse gezongen wordt is sowieso moeilijk te overtreffen. Vooral het vibreren en overslaan naar de kopstem is altijd gruwelijk. Dat mis ik wel :P

Wel leuk hoor! Aangezien het een eerste demo is, en demo's lang en na niet perfect hoeven te klinken