PDA

View Full Version : Zijn er hier mensen op het forum met een vintage Fuzz Face



SoloGoof
30 januari 2011, 20:43
Zijn er hier?
Wat is jullie vergelijking met de reissues van dunlop?

wireman
31 januari 2011, 22:40
qua klank hoor ik alleen het gerinkel van zo'n 350 keiharde euro's prijsverschil...:) Voor een echte Dallas betaal je rond de 500 euro.. Als je er al een kan vinden... Verder geen ervaring met de pedalen zelf.. Dallas Arbiter heeft ergens vorig jaar wel een ZEEEER limited reissue uitgebracht (volgens mij een stuk of 250)

zoon van Piet
1 februari 2011, 12:30
Of er mensen zijn met een originele....?
( ik betwijfel het..)
Ik heb er een gehad, maar voor veel te veel geld verkocht..

Ik heb een oudere JD reissue, die eigenlijk hartstikke goed klinkt. Maar hoorde een andere net zo oude die als een natte scheet reutelde en spetterde. Misschien kun je de JD daarom als een goede reissue bestempelen, omdat de originele Dallas arbiters ook lang niet allemaal goed klinken. De verschillen tussen twee schijnbaar identieke exemplaren kunnen groot zijn.
Als je een fuzzface wilt hebben voor dagelijks gebruik, kan ik alleen maar aanraden om een van de vele custom builds, boutiques, reissues, kloons, ripoffs of zelfbouwsels te proberen. da's betaalbaar en vanwege de huidige kennis van hoe die simpele schakeling optimaal werkt, klinken ze meestal ( of vaker) redelijk tot uitmuntend.
Als je met zo'n ouwe originele het podium opgaat, kon ie wel eens gejat worden in de pauze..