PDA

View Full Version : Topic Suggesties



Venlonaer
30 januari 2011, 12:48
Ik kwam dit tegen bij een ander forum. Gezien ik mij steeds vaken begin te 'irriteren' aan gedupliceerde topics. Topics waar steeds een dezelfde vraag gesteld wordt, maar anders geformuleerd. Men is misschien te lui om de zoekfuntie te gebruiken? In ieder geval is dit wellicht een oplossing?

http://img407.imageshack.us/img407/2620/naamloos3a.jpg (http://img407.imageshack.us/i/naamloos3a.jpg/)


Notice: When you enter a thread title the system will search for similar threads which have already been posted. That should help you to find answers.

http://img194.imageshack.us/img194/7720/naamloos4l.jpg (http://img194.imageshack.us/i/naamloos4l.jpg/)


Please have a look at these threads before starting a new one.

Bram+
4 februari 2011, 14:27
Best een goede functie eigenlijk. Moeten mensen alleen niet gaan zeuren als er weer eens een oude thread omhoog geschopt wordt voor een aanvullende vraag.

Venlonaer
6 februari 2011, 13:36
Best een goede functie eigenlijk. Moeten mensen alleen niet gaan zeuren als er weer eens een oude thread omhoog geschopt wordt voor een aanvullende vraag.

En: minder threads -> sneller forum :ok:

Don Capo
6 februari 2011, 23:16
Vet idee, ik geef het even door, lijkt me erg handig.

DEA100MKIV
7 februari 2011, 00:11
Ik ben het een gedeelte eens met veloneaar

Niet om je af te zeiken, maar
Maar als je je irriteert, jah iedereen moet zn info hebben, ook al is die vraag 100x gestel, hij is voorjezelf toch echt specifiek.

Venlonaer
7 februari 2011, 14:20
Ik ben het een gedeelte eens met veloneaar

Niet om je af te zeiken, maar
Maar als je je irriteert, jah iedereen moet zn info hebben, ook al is die vraag 100x gestel, hij is voorjezelf toch echt specifiek.

Dat ben ik ook met je eens hoor. Maar het handige bij deze functie is nu dat je eerst een paar threads te zien krijgt waar misschien net dat ene antwoord instaat dat je zoekt. Scheelt weer een extra thread -> forum sneller.

Ik heb dit meer vanuit het punt geplaatst het aantal topics te verminderen. Als ik een threadtitel zie die mij niet interesseert dan sla ik die topic ook gewoon over, dat is het probleem ook niet. Maar wel dar het forum als maar trager wordt.:makeup:

Kim Wilson
7 februari 2011, 14:24
Ik ben het een gedeelte eens met veloneaar

Niet om je af te zeiken, maar
Maar als je je irriteert, jah iedereen moet zn info hebben, ook al is die vraag 100x gestel, hij is voorjezelf toch echt specifiek.
Mee eens, maar je krijgt wel een paar suggesties waar je even doorheen kunt lezen. Heb je je antwoord dan nog niet, kun je altijd nog een nieuw topic starten, of inhaken in een bestaand topic.

Ik vind het een topidee! :ok:

Ace 1.15.19
7 februari 2011, 14:39
Mee eens, maar je krijgt wel een paar suggesties waar je even doorheen kunt lezen. Heb je je antwoord dan nog niet, kun je altijd nog een nieuw topic starten, of inhaken in een bestaand topic.

Ik vind het een topidee! :ok:
Inderdaad, en als jouw informatie niet te vinden is in dat topic dan kan je daar een nieuwe reactie plaatsen, zo hou je toch alles wat relevant is in één topic.

Exi
7 februari 2011, 14:50
Mits het goed werkt is het een goed idee.
Als deze functie bijvoorbeeld alleen op topictitels zoekt, dan moeten de leden van dit forum wel aangespoord worden om goede beschrijvende titels te maken. Anders werkt het niet goed.

Ace 1.15.19
7 februari 2011, 14:57
In principe reduceert het gewoon het aantal 'dubbele' topics. Stel dat er tien topics aangemaakt worden over hetzelfde onderwerp, waarvan deze zoekfunctie er acht zou kunnen voorkomen dan is dat een mooie winst lijkt me. Dan hou je alsnog twee dezelfde topics over, maar ja, anders had je er tien gehad.

Om even als recent voorbeeld aan te halen: het overlijden van Jan Somers (met alle respect) kom je op minstens drie verschillende plaatsen op het forum tegen, in verschillende sub-forums. En ik denk dat dat hetgeen is wat Venlonaer bedoelt.

Venlonaer
7 februari 2011, 15:01
In principe reduceert het gewoon het aantal 'dubbele' topics. Stel dat er tien topics aangemaakt worden over hetzelfde onderwerp, waarvan deze zoekfunctie er acht zou kunnen voorkomen dan is dat een mooie winst lijkt me. Dan hou je alsnog twee dezelfde topics over, maar ja, anders had je er tien gehad.

Om even als recent voorbeeld aan te halen: het overlijden van Jan Somers (met alle respect) kom je op minstens drie verschillende plaatsen op het forum tegen, in verschillende sub-forums. En ik denk dat dat hetgeen is wat Venlonaer bedoelt.

Precies:ok:

HaroldA
7 februari 2011, 15:25
Mits het goed werkt is het een goed idee.
Als deze functie bijvoorbeeld alleen op topictitels zoekt, dan moeten de leden van dit forum wel aangespoord worden om goede beschrijvende titels te maken. Anders werkt het niet goed.

Dat is sowieso verplicht.

Maar kun je dan maar 1 x per minuut op deze manier topics zoeken? :soinnocent:

Exi
7 februari 2011, 15:29
Ace 1.15.19, je hebt helemaal gelijk.
Als deze functie niet onderhevig wordt aan de 60s regel, dan weet ik al op welke manier ik naar topics ga zoeken:soinnocent:

gitaarnet
9 februari 2011, 21:10
topic suggesties maakt juist een grotere aanspraak op de database, maar hier gaan we zeker mee experimenteren met de nieuwe update, want is een een effectieve feature