PDA

View Full Version : Help me mijn eigen stel te zoeken!!! + voorstellen



Crummy
30 januari 2011, 02:33
Goedeavond beste gitaariste,(zie ondertussen dat het al nacht is:P)

Ik ben Teun, 22 jaar en opzoek naar mijn eigen stijl?!

10 jaar geleden begon ik op een akkoestische gitaar me eerste deuntjes te spelen. In die 10 jaar heb ik nog minder dan 100 uur muziek gemaakt, tot een half jaar geleden ik besloot met wat vrienden een bandje op te richten, waarbij ik mijn eerste ervaringen met een elektrische gitaar op deed... en niet meer kon stoppen met spelen:P

In het afgelopen half jaar ben ik al aardig wat opgeschoten(al zeg ik het zelf):cheerup:

Nu hoor ik van mijn bandgenoten dat ik een eigen stel moet zien te vinden... echter weet ik niet waar of hoe ik deze moet zoeken?

Ik hoor graag je Tips? En natuurlijk je ervaringen tijdens de zoektocht naar je "eigen stijl"? Eventueële webwinkels waar ze ze verkopen, ook prima:D

Verder hoop ik dat ik mede door dit forum kan groeien in mijn gitaarspel(tips hiervoor ook welkom), en dat we er een gezellige tijd van gaan maken!!!

Groeten,
Teun

macwilliams
30 januari 2011, 15:02
Welkom:ok:

Misschien moet je het eens proberen op GEENSTIJL.nl daar zitten heel veel stijlloze mensen.....;)

Venlonaer
30 januari 2011, 16:59
Dit is niet mijn stijl, vriend! (http://tinyurl.com/6kvczoy)

Geen dank:ok:

Nee maar ff serieus...een webwinkel voor stijlen? Die is nieuw voor mijn......

Crummy
30 januari 2011, 19:32
@macwilliams

Oprecht bedankt man:P

@Venlonaer

Ik ben ze ook nog niet tegengekomen... maar heb er 100 eurie voor over whahaha

dus nog steeds zoekende...

macwilliams
30 januari 2011, 21:49
Ga niet op zoek naar een eigen stijl, die moet zich zelf ontwikkelen.

Duhsjaak
31 januari 2011, 05:56
Hi
Je moet je daar niet teveel zorgen over maken.
Dat ontwikkelt zich vanzelf.

Je roept dat je een budget hebt van € 500,00 en voor je het weet krijg je 100 tips een strat of een Les Paul te kopen van € 1.200,00 met een schroefje, door een linkshandige Mexicaan in de stemmechanieken ingedraaid. En dat schroefje is bepalend voor je sustain en dus voor je stijl.
Probleem? Geen probleem!

Of je ontwikkelt een stijl die afwijkt van wat de mainstream graag wil horen.
Je ziet: Mogelijkheden te over.

Misschien is de beste oplossing: Lekker loos gaan (Rebecca of iets anders) en vooral genieten!!!
Hoe vaag ook, dat zou mijn advies zijn. En wat je bandleden daarvan vinden hoor je vanzelf.
Welkom en veel plezier dus.

Vriendelijke groet, Gus

Crummy
31 januari 2011, 15:05
Bedankt voor jullie reacties,

Ga inderdaad lekker veel spelen, erover praten en lezen dan komt die stijl van zelf wel... en anders heb ik als 2e optie altijd Rebecca Loos nog!

mvg,
Teun

De V
1 februari 2011, 19:49
Heel veel spelen, dat zeker.
Maar ook heel veel luisteren naar wat andere gitaristen doen.
Als hun klank of speelwijze je bevalt, dan probeer je ook zoiets te doen.

Neem verschillende 'elementen' van verschillende gitaristen, combineer het, geef er een persoonlijke draai aan......
En voila!
Men hebbe één persoonlijke stijl!:rockon:

Crummy
2 februari 2011, 12:31
thnx men!:blast:

Thyrif
2 februari 2011, 18:04
Ha! Weer een leesbordgenoot!

Die stijl ontwikkel je vanzelf. Vaak door eerst een heleboel muzikanten die je leuk vind te coveren, en als je dan je eigen deuntjes te schrijven krijgen die vanzelf een beetje van hun, en een beetje van jezelf.

Vooral lekker veel spelen, en gewoon plezier hebben!

Groeten,

Teun

Babelouba
15 februari 2011, 10:40
Een hele goedemorgen jongens en meisjes!

Mijn naam is niet Babelouba, maar wel Nicky, en ben (gelukkig) een man. Bijna 21 jaren jong, en geboren en getogen in Veghel, dichtbij Eindhoven.

Ik speel nu een jaar of 6 gitaar. Heb 4 jaar gitaarles gehad, en ben daarna met de gitaarlessen gestopt. Tijdens de laatste 2 jaren gitaarles eigenlijk maar weinig gespeeld, en daarna hooguit een uur per maand. TOT ongeveer een jaar geleden, toen ik met een vriend van me en zijn neef (Crummy (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=26337)) een kleine jamsessie heb gehouden, en we een band zijn gestart. Sindsdien speel ik weer actief gitaar, en ben me ook veel meer gaan interesseren in de gitaar zelf.

Nu heb ik een aantal vragen omdat ik mijn Yamaha Pacifica 112j lekker wil gaan verbouwen. Hier zal ik gewoon netjes andere topics voor aanmaken, wees maar niet bang ;)

Ik hoop hier een gezellige, informatieve tijd tegemoet te gaan, dus zeker tot ziens!

Greetings,

Babelouba zonder kroonluchters!


Edit, omg wat een faalhaas ben ik toch weer... Zo bekend met forums en dan nog een reactie plaatsen ipv een nieuw topic.


SORRY TEUN, luv ya (K) xD