PDA

View Full Version : Verschil tussen Epiphone Korea en Epiphone China?



thierry1982
29 januari 2011, 14:00
Mensen zit er nu veel verschil in kwaliteit in de diverse Epiphone fabrieken?

Ik zit er aan te denken om over een tijdje een Epiphone Les Paul aan te schaffen en ik lees gemixste dingen over de Chinese modellen. Over de Koreaanse modellen hoor ik meer positieve dingen.

macwilliams
29 januari 2011, 14:09
Neuh eigenlijk niet

geert1976
29 januari 2011, 14:12
Neuh eigenlijk niet

Die mening deel ik niet Mac:makeup:

Ik vind dat er wel degelijk verschil in zit en ik heb vele Chinese en Koreaanse Epi's in handen gehad, bespeeld en gerepareerd:makeup:

thierry1982
29 januari 2011, 14:14
Die mening deel ik niet Mac:makeup:

Ik vind dat er wel degelijk verschil in zit en ik heb vele Chinese en Koreaanse Epi's in handen gehad, bespeeld en gerepareerd:makeup:

Vertel! Ben benieuwd naar je bevindingen.

macwilliams
29 januari 2011, 14:25
Die mening deel ik niet Mac:makeup:

Ik vind dat er wel degelijk verschil in zit en ik heb vele Chinese en Koreaanse Epi's in handen gehad, bespeeld en gerepareerd:makeup:

Jaaahh, in de gitaren wel maar hij vraagt of er veel verschil in de fabrieken zit.
Nou zijn die qua structuur allemaal wel hetzelfde. (kinder)arbeider->chef met zweep->Baas.

de gitaren zit wel verschil in, je weet dat ik dat wel weet....toch?

Toevoeging:Ik zie net dat hij zijn vraag veranderd heeft.

geert1976
29 januari 2011, 14:26
Jaaahh, in de gitaren wel maar hij vraagt of er veel verschil in de fabrieken zit.
Nou zijn die qua structuur allemaal wel hetzelfde. (kinder)arbeider->chef met zweep->Baas.

de gitaren zit wel verschil in, je weet dat ik dat wel weet....toch?

Gelukkig wel Mac:lovelove::lovelove::lovelove::lovelove:

macwilliams
29 januari 2011, 14:29
Gelukkig wel Mac:lovelove::lovelove::lovelove::lovelove:

:ok:
Ik heb er veel gehad en nog meer vastgehad, getest, beoordeeld en er over geschreven.

Maar in zijn openingspost vroeg hij naar de fabrieken. Ik denk dat hij iets anders bedoelde.Maar dit keer heb ik de vraag wel goed gelezen.

geert1976
29 januari 2011, 14:29
Vertel! Ben benieuwd naar je bevindingen.

Afwerking van de Koreanen is beter en de elektronica ook zoals potmeters, schakelaars en humbuckers.

Er zijn op het forum al best veel discussies hierover geweest:ok:

robert-gitarist
29 januari 2011, 15:10
Hoewel er ook genoeg Chinese Epi's zijn die wél heel degelijk gemaakt zijn die echt niks onder doen voor een Koreaan.
Ik zeg, gebruik de zoekfunctie en lees daar meer. Dit zal al het zoveelste topic worden waar deze discussie gemaakt en gevraagd word. Redelijk recent is er nog een topic geweest met bijna exact de zelfde vraag. Alleen ging de vraag in dat topic over Epiphone gitaren en niet over de verschillende fabrieken.... :D ;)

dickie
29 januari 2011, 15:46
Afwerking van de Koreanen is beter en de elektronica ook zoals potmeters, schakelaars en humbuckers.:

Om over het fretwerk nog maar te zwijgen...

Chocola
29 januari 2011, 15:48
Mensen zit er nu veel verschil in kwaliteit in de diverse Epiphone fabrieken?

Ik zit er aan te denken om over een tijdje een Epiphone Les Paul aan te schaffen en ik lees gemixste dingen over de Chinese modellen. Over de Koreaanse modellen hoor ik meer positieve dingen.

Je hebt duidelijk niet de zoekfunctie gebruikt:

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

geert1976
29 januari 2011, 15:53
Je hebt duidelijk niet de zoekfunctie gebruikt:

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

Maakt niet uit, altijd leuk om Chinese Epi's te bashen als hedt om vergelijken met de Koreanen gaan:cheerup:

Chocola
29 januari 2011, 16:23
Maakt niet uit, altijd leuk om Chinese Epi's te bashen als hedt om vergelijken met de Koreanen gaan:cheerup:

Om nog maar te zwijgen over de Jappen :lovelove:. Een keer op mogen spelen (oudje), maar nog nooit in de gelegenheid geweest er een te kopen helaas. Moet het doen met C'zeck (ook prima kwaliteit) en Koreaantjes.

edit: reageert eensch op mijn PM :D.

geert1976
29 januari 2011, 16:36
Om nog maar te zwijgen over de Jappen :lovelove:. Een keer op mogen spelen (oudje), maar nog nooit in de gelegenheid geweest er een te kopen helaas. Moet het doen met C'zeck (ook prima kwaliteit) en Koreaantjes.

edit: reageert eensch op mijn PM :D.

Shit, ga ik nu alsnog doen:cheerup::ok:

thierry1982
29 januari 2011, 17:39
Shit, ga ik nu alsnog doen:cheerup::ok:

Er staat nog een Epiphone LP Special uit Japan voor weinig te koop op de Engelse variant van eBay.

Laga
29 januari 2011, 21:02
Volgens mij komt de Chinese Epiphone uit China en de Koreaanse uit Korea..
Dat is al een verschil! :seriousf:

episua
29 januari 2011, 21:42
Tja, het blijft natuurlijk een eeuwig gezever tussen chinese en koreaanse epiphone's. Feit is dat er niet één type chinese of één koreaanse epiphone is. Ze werden in korea vroeger ook door diverse fabrieken gemaakt bv Samick (die vinden de meeste mensen erg goed). De een produceerde daarvan beter dan de andere. En ook met de huidige chinese versies is dat het geval. Daarnaast wordt nu een groot deel in Indonesie gemaakt. Door Samick! Deze wijken qua vorm en halsprofiel af van de chinese versies en lijken weer erg (duh!) op de koreaanse modellen die samick vroeger in de '90's voor epi heeft gemaakt.
Ik ga niet mee in het verhaaltje w.b. de elektronica. De chinese modellen (en koreaanse modellen vanaf 2003) hebben betere elektronica dan de oude 'goede' koreaanse jaren 90 modellen. Vooral de switch en output zijn wat steviger. Het is nog steeds niet fantastisch maar het ziet er een stuk degelijker uit dan de oudere modellen.