PDA

View Full Version : Strymon Timeline



Tristan
29 januari 2011, 02:22
Wat een ziek apparaat, op youtube staan al een paar filmpjes en ik moet zeggen, dat klinkt verdomde goed.

dml
29 januari 2011, 04:54
Veelbelovend. Krijgt de Eventide TimeFactor eindelijk concurrentie.
Zal ook wel duur gaan kosten.

apekop
29 januari 2011, 08:49
vet! ben zeer benieuwd. 200 presets daar wordt ik vrolijk van!
die swell delay klinkt erg mooi. De Lo-fi stand klinkt alsof je versterker aan vervanging toe is.

Benieuwd wat hij gaat kosten. Wanneer komt deze in de winkels?
Ik vrees dat er weer een delay bij mijn arsenaal gaat komen.

Gelukkig heb ik nog geen El Capistian gekocht, want dit pedaal maakt deze overbodig (voor mij dan)

dml
29 januari 2011, 09:15
vet! ben zeer benieuwd. 200 presets daar wordt ik vrolijk van!


Verdeeld over 100 banken van elk twee presets. Wedden dat je daar niet vrolijk van wordt?

Liquid_Metal
29 januari 2011, 09:56
Verdeeld over 100 banken van elk twee presets. Wedden dat je daar niet vrolijk van wordt?

Lijkt me inderdaad zééééér onpraktisch.

onrust nv
29 januari 2011, 10:07
Pre-sets, smiesets. Presets zijn alleen leuk als je ze zelf kan maken. Dus dan is 500euro best duur voor een voorgeprogrameert apparaat.

Einzeln
29 januari 2011, 15:35
Klinkt wel erg goed. Dus midi pedaal ernaast om dat bakprobleem te tackelen.
http://www.strymon.net/wp-content/uploads/TimeLine.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=M46J-EXgzhw

apekop
30 januari 2011, 10:49
Pre-sets, smiesets. Presets zijn alleen leuk als je ze zelf kan maken. Dus dan is 500euro best duur voor een voorgeprogrameert apparaat.

Ik neem toch aan dat je ook 100 users geluiden hebt (dus zelf programmeren), zonder dat je er weer een midi pedaal op moet aansluiten?
waar heb jij trouwens gelezen dat hij 500 euro gaat kosten?

Einzeln
30 januari 2011, 11:08
Ik neem toch aan dat je ook 100 users geluiden hebt (dus zelf programmeren), zonder dat je er weer een midi pedaal op moet aansluiten?
waar heb jij trouwens gelezen dat hij 500 euro gaat kosten?


200 users verdeeld over 100 banken. 1 bank is 2 presets. Dat wordt behoorlijk veel stompen.

apekop
30 januari 2011, 11:44
meestal gebruik ik maar 1 of 2 delay presets per nummer, dus dan is dat geen probleem denk ik.
maar ze hadden er best nog 1 of 2 knoppen bij kunnen maken inderdaad.
Ik zou ook geen zin hebben om weer een groot midi pedaal te moeten meenemen.

elmoman
30 januari 2011, 12:38
Ja, ik vrees dat ik hem moet gaan kopen... Pijn aan de portemonnee!
Maar ja, zoek al een tijdje een delay pedaal met midi, voor mn Musicomlab, en de timefactor vind ik iets te ver gaan qua tweaken enzo, en deze lijkt me perfect! :strat:

dml
30 januari 2011, 16:13
Ja, ik vrees dat ik hem moet gaan kopen... Pijn aan de portemonnee!
Maar ja, zoek al een tijdje een delay pedaal met midi, voor mn Musicomlab, en de timefactor vind ik iets te ver gaan qua tweaken enzo, en deze lijkt me perfect! :strat:

Ja, de Timeline heeft wel twee draaiknoppen minder dan de TimeFactor, dat scheelt eeeeeenorm.

DemolitionColorScheme
30 januari 2011, 19:46
Kopen. :speed:

sjaak1990
30 januari 2011, 23:36
Lijkt me geweldig, toch nog maar geen strymon blue sky kopen...

elmoman
31 januari 2011, 16:09
Ja, de Timeline heeft wel twee draaiknoppen minder dan de TimeFactor, dat scheelt eeeeeenorm.

Zeker! En hij is gewoon cooler :-)

vinni
4 februari 2011, 12:13
Tja...heb al de originele Timeline.
Ben benieuwd hoe die twee zich verhouden.
Misschien dat de nieuwe er toch gaat komen.
De El Capistan blif ik toch ook wel aantrekkelijk vinden.
T'is maar net waar je'm voor wilt inzetten.

Vinni

DemolitionColorScheme
6 februari 2011, 19:40
Tja...heb al de originele Timeline.
Ben benieuwd hoe die twee zich verhouden.
Misschien dat de nieuwe er toch gaat komen.
De El Capistan blif ik toch ook wel aantrekkelijk vinden.
T'is maar net waar je'm voor wilt inzetten.

Vinni
/care.
Ik heb ze straks alledrie, maar grote kans dat ik de El Cap ga verkopen als de TimeLine de exact zelfde sound heeft (minus de multi head en de tape looper). Ik ben benieuwd hoe hij klinkt in vergelijking tot de DC TimeLine.

vinni
6 februari 2011, 20:06
Hou me maar op de hoogte.
Die nieuwe Timeline komt in april uit.
Mocht je'm weg willen doen (de El Cap) PM me maar.

Eventjes off topic....
Je hebt toch ook Wamplers?
Ben een beetje info aan het verzamelen over die dingen.
Ben heel erg benieuwd naar die dingen.
PM me maar.....of hier....als de TS het niet erg vind.

Vinni

DemolitionColorScheme
7 februari 2011, 10:32
Hou me maar op de hoogte.
Die nieuwe Timeline komt in april uit.
Mocht je'm weg willen doen (de El Cap) PM me maar.

Eventjes off topic....
Je hebt toch ook Wamplers?
Ben een beetje info aan het verzamelen over die dingen.
Ben heel erg benieuwd naar die dingen.
PM me maar.....of hier....als de TS het niet erg vind.

Vinni
We zullen zien. Grote kans dat ik hem / ze gewoon op Marktplaats zet als de tijd daar is.
En ik, Wamplers? Je bedoeld pedalen van Wampler? Nee, nooit gehad ook. Kennen doe ik ze natuurlijk wel.

Tristan
8 februari 2011, 02:46
Ik vind het allemaal best.
Wampler pedalen lijken me ook erg cool, met name de Triple Wreck en de Nirvana Chorus, helaas heb ik ze nog nooit getest, alleen wat youtube video's ervan gezien.
Wat betreft die nieuwe Timeline, ik ben erg benieuwd wat de looper nou precies kan.

vinni
8 februari 2011, 10:41
Meende dat Demolition ooit eens wat over Wamplers had geroepen in een thread op TheGearPage....vandaar....

Die Triple Wreck klinkt op Youtube inderdaad wel fenomenaal.
Maar ja....nu de praktijk nog. Ben bezig met een clean platform en
dan voor de gain-geluiden pedaaltjes gebruiken.

Groet,
Vinni

DemolitionColorScheme
8 februari 2011, 11:39
Meende dat Demolition ooit eens wat over Wamplers had geroepen in een thread op TheGearPage....vandaar....

Die Triple Wreck klinkt op Youtube inderdaad wel fenomenaal.
Maar ja....nu de praktijk nog. Ben bezig met een clean platform en
dan voor de gain-geluiden pedaaltjes gebruiken.

Groet,
Vinni
Zou goed kunnen! Ik heb weleens interesse gehad in de Triple Wreck en in Emma pisdiYAUwot en vroeg me af welke het beste lag. Ook eventjes interesse gehad in zijn Marshall-achtige pedalen, zoals de Pinnacle/etc. Maar goed, dat is nu allemaal een beetje gezakt omdat ik een Axe-FX ga aanschaffen, dus ik heb niet zo heel veel interesse meer in gain pedalen.

Tristan
23 juni 2011, 17:55
Op de website kan je inmiddels een zeer uitgebreide collectie soundclips beluisteren.
Helaas, ik ben niet onder de indruk, klinisch als een Eventide, qua mogelijkheden is het allemaal fantastisch, maar het klinkt gewoon niet. :(

jaywalker
23 juni 2011, 21:18
hoe kun je dat nou concluderen uit een youtube filmpje.

Maar ik vind het prima dat je hem niet wilt hebben. Dat is alweer iemand minder in de rij ;)

DemolitionColorScheme
24 juni 2011, 09:13
Op de website kan je inmiddels een zeer uitgebreide collectie soundclips beluisteren.
Helaas, ik ben niet onder de indruk, klinisch als een Eventide, qua mogelijkheden is het allemaal fantastisch, maar het klinkt gewoon niet. :(
Ik had zelf ook niet echt de drang om hem te kopen toen ik eenmaal alle clips had gezien/geluisterd. Hij zal het vast prima doen, maar ik heb hem niet meer nodig. Mijne oude Damage Control TimeLine gaat ook de deur uit omdat ik een Axe-Fx ULTRA heb aangeschaft, dus ik zie er niet echt het nut meer van in, maar stiekem houd ik altijd nog wel een oogje open voor clips van de Strymon TimeLine, just for the fun of it. :)

Tristan
24 juni 2011, 12:37
hoe kun je dat nou concluderen uit een youtube filmpje.

Maar ik vind het prima dat je hem niet wilt hebben. Dat is alweer iemand minder in de rij ;)

Ik heb nog niks geconcludeerd, ik ben alleen vooralsnog niet onder de indruk, met name de feel van de delay lijkt toch wel erg digitaal te zijn, als je dat op zo'n youtube clipje al merkt dan is het meestal in het echt nog veel erger is mijn ervaring.

@DCS:
Ik was ook erg benieuwd, maar die nieuwsgierigheid is wel wat getemperd moet ik zeggen.
Hoewel die Reverse, Swell, Lo-Fi, Trem en dBucket modes op zich nog best aardig klinken en toffe effecten in zich hebben.

PT1989
3 januari 2012, 16:09
vandaag een gekocht! Review volgt een deze weken

Gretsch 5120
4 januari 2012, 20:12
Ik heb 'm eergisteren binnen gekregen (via Crush The Button: niets dan goeds over onze Zuiderburen!):
wat een WAANZINNIG apparaat!!! Ik kan echt niet anders zeggen. Niet ff een delay die je 123 onder de knie hebt, maar je hebt dan wel wat. De mogelijkheden zijn ZEER uitgebreid en de sound...pfff... totaal clean.

Ik had een Line6 Echopark als "feest-delay" in mijn set up (vrnl voor de reverse echo), maar dat ding ruist als een patient; die moest ik echt in mijn loop van mijn GSP1101 hangen (en aan en uit zetten) om de ruist ook aan en uit te zetten. Maar de Timeline is wel ff wat anders....dmn!