PDA

View Full Version : Beding+picking probleem



.slash.
28 januari 2011, 23:45
Hallo allemaal,

ik speel nu al een paar maanden zelf gitaar en heb (helaas) geen lessen en moet ik mezelf dus als menig ander zelf alles leren.

Nou speel ik veel: ACDC-Stones-Beatles en adnere soorten rock.
Ik heb erg veel plezier in het spelen en denk er ook over na een nieuwe versterker te kopen.

Tot dusver gaat het rythm wel goed (acdc) maar ik moeite met de bends bij de solo's (ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar ik doe m'n best)

Telkens als ik op de b en de hoge e bend kan ik de bends niet helemaal halen, omdat ik de verkeerde kant op bend.

Stel ik speel op de b-snaar de 7de fret en ik moet benden naar de 9defret
dan bend ik naar de hoge-e toe terwijl ik naar me toe moet benden, maar telkens als ik dat dus wel doe ga ik met mijn vingers onder de andere snaren.

zeg maar zo http://media.wiley.com/Lux/27/105727.image1.jpg
(ik heb kleine handen misschien ligt het daaraan, maar het lukt toch niet)

ook gaat de alternate picking niet zo goed.


hoe moet ik deze dingen dus goed leren?

Mvg Slash


ps:sorry voor de lange, onduidelijke tekst.

Exi
28 januari 2011, 23:58
De goede techniek voor benden wordt hier uitgelegd:
http://justinguitar.com/en/TE-005-StringBending.php

Ook met deze techniek had ik in het begin even hetzelfde probleem, maar dit bleek uiteindelijk te komen door een te hoge actie bij de hogere frets (snaren die te ver van de toets af staan). Nadat ik mn gitaar had leren afstellen was het me niet meer voorgekomen. Nu lukt het me ook gewoon te benden met een hoge actie.
Dus mijn advies: controleer of je snaren niet te ver van de toets af staan. Is dit het geval; laat de gitaar afstellen of leer het zelf te doen en blijven oefenen met benden.

Edit: hmm je vroeg ook over alternate picking. Dit heb ik mezelf geleerd tijdens het oefenen van de toonladders.