PDA

View Full Version : Deze al gezien of gespeeld?



onrust nv
29 januari 2011, 00:26
www.moogmusic.com/moogguitar/?section=product&product_id=21382

Wel een aparte geloof ik. Zit een filter in.

Tankman
29 januari 2011, 00:27
Wel gezien in een winkel, niet getest. In het echt vind ik hem nog lelijker dan op de foto.

onrust nv
29 januari 2011, 00:29
Tja het gaat natuulk om wat hij kan. Ze hebben er nu ook een met een mooiere body.

zeiler
29 januari 2011, 00:57
lijkt wel heel erg op LAG qua headstock... verder spuuglelijk ;)!

FruscianteFan
29 januari 2011, 00:58
Had er al een paar demo's van gezien, maar ben bang dat ik er niet zo goed mee om zou kunnen gaan ;)

smullie
29 januari 2011, 01:27
ik vind het ook niet mooi klinken...:makeup:

aaronstonebeat
29 januari 2011, 03:19
Doe mij maar gewoon een gitaar.

Braindead
29 januari 2011, 03:24
Ben ik dan echt de enige die het wel een heel interessante gitaar vind? Het lijkt me echt een aanvulling op de bestaande gitaren. Het is wel een beetje een gitaarsynthesizer met effecten in combinatie met een gitaar maar toch lijkt ie me ook wel nieuwe dingen te hebben. Als ik er eentje tegenkom ga ik hem zeker testen. Het ziet er alleen wel aardig prijzig uit, of vergis ik me?

ChazyChaz
29 januari 2011, 04:44
Ben ik dan echt de enige die het wel een heel interessante gitaar vind? Het lijkt me echt een aanvulling op de bestaande gitaren.

Nee hoor... You're not alone!

Duhsjaak
29 januari 2011, 10:14
Hi
Strict persoonlijke mening:
Ik vinnum afgrijselijk klinken met al die Disney geluidjes die voor sustain door moeten gaan. Ik ben echt een sucker voor lange sustain en maak daar door mijn trage manier van spelen ook volop gebruik van. Maar al zou ik m in plaats van voetbalplaatjes bij AH krijgen, dan nog zie ik er de lol niet van in.

De Engelsen hebben daar een mooie uitdrukking voor: Thanks, but no, thanks!!!

Vriendelijke groet, Gus

j-op
29 januari 2011, 11:04
Ik denk dat je deze gitaar niet zozeer vanuit het conservatieve zeurpietenstandpunt (dat zo typisch is voor gitaristen) moet zien, maar meer als synth met snaren.

roel-snip
29 januari 2011, 22:11
Nu vinden de meesten het helemaal niets . Als iemand er een dikke hit mee scoord , kan het zomaar zijn dat ie dezelfde status als de heer Hendrix
en Vai haalt. Gitaristen zijn over het algemeen redelijk conservatief , als het om gitaren gaat. Althans , dat is mijn ervaring. Zelf vind ik dit een te gek apparaat.
Qua geluid kun je alles maken ( ligt er maar net aan wat voor module je erop aan sluit). Ik heb ooit es met 2 bassisten gespeeld , waarvan 1 met midi speelde , helemaal te gek , die gast was echt geen veredelde toetsenist , hij speelde er op een manier mee dat je met toetsen bijvoorbeeld niet kunt doen.

Mitch
29 januari 2011, 22:26
Ik denk dat je deze gitaar niet zozeer vanuit het conservatieve zeurpietenstandpunt (dat zo typisch is voor gitaristen) moet zien, maar meer als synth met snaren.

Vanuit het conservatieve zeurpietenstandpunt van de topic opener zou ik zeggen: kan niks zijn, al die digitale rommel.

Daan_B
29 januari 2011, 22:41
Zo'n ding in de studio:lovelove:....
Beter dan die zelf-stemmende grappen van Gibson:sssh:.

The Unforgiven
29 januari 2011, 22:45
Allemaal erg leuk, maar kan je er ook gewoon gitaar op spelen?

Bjorb
29 januari 2011, 23:04
Je kon hem ooit winnen bij Ultimate-Guitar:rockon:

Terminus
29 januari 2011, 23:46
Allemaal mensen gaan hier moeilijk doen over dat het allemaal digitaal en synth is, maar als er een bedrijf is dat zo veel mogelijk analoog doet is het Moog wel. Of die filter echt een nuttige toevoeging is weet ik niet (ze zouden een broodrooster maken met een Moogfilter als dat kon) maar de sustain en mutefuncties lijken me wel leuk om mee te experimenteren. Maar niemand heeft dit ding gekocht, net als dat niemand Steinbergers koopt, nauwelijks mensen Parkers kopen, niemand Aristedes speelt, alles Robot flopt en Variaxen niet geweldig verkopen. Misschien ligt het niet aan het apparaat maar aan gitaristen. Jimi Hendrix had in zijn tijd een moord gedaan voor dit soort technologie.

GravyTrain
30 januari 2011, 00:02
Het lijkt me een geweldig apparaat om mee te experimenteren, Ik denk dat er inderdaad vanzelf ideeën ontstaan als je ermee bezig bent, maar ik zou hem niet zo zeer als vervanging van een gitaar zien, meer als aanvulling op de muziek waar je een heleboel leuke subtiele dingetjes mee kan.

Maar $3500 vind ik wel een beetje veel voor een experiment. :roll:

caliban
30 januari 2011, 01:23
Maar $3500 vind ik wel een beetje veel voor een experiment. :roll:

Totally :sssh:

Braindead
30 januari 2011, 02:31
Precies, mij lijkt het ook leuk om erbij te hebben. Een vette analoge synthesizer vervangt ook geen vleugel maar is gewoon vet om erbij te hebben. Met deze gitaar net zo. Tuurlijk is de gitaar zoals we hem kennen al nearly perfect maar dat betekend niet dat je er niet wat variaties bij kunt hebben. Zo ben ik gek met mijn Gibson maar als ik alleen mijn Gibson zou hebben zou ik diep ongelukkig zijn :)


Ik denk dat je deze gitaar niet zozeer vanuit het conservatieve zeurpietenstandpunt (dat zo typisch is voor gitaristen) moet zien, maar meer als synth met snaren.

apekop
30 januari 2011, 12:00
nauwelijks mensen Parkers kopen, .

dat valt zat mee, er zijn genoeg gitaristen die op Parker spelen.

Ik vind het wel een toffe gitaar, maar die prijs!
je kan natuurlijk ook een gewone gitaar kopen met een sustainiac element en een wah pedaal. Dan heb je zo'n beetje hetzelfde toch?
Gitaristen zijn toch best een conservatief volkje. Ik kan dit soort experimenten best waarderen.

budje
30 januari 2011, 12:03
Zo ben ik gek met mijn Gibson maar als ik alleen mijn Gibson zou hebben zou ik diep ongelukkig zijn :)

Dat wordt tele gas :cheerup:

toneblo
30 januari 2011, 12:06
moet je dit nu serieus op een podium zien??:(

budje
30 januari 2011, 12:38
ik wil t graag eens serieus op n podium zien, ik zie voornamelijk filmpjes ervan van mensen die ermee spelen. Ik wil weleens zien wat je er in een band mee kan!

budje
30 januari 2011, 12:41
want dit vind ik dan zeer zeker wel boeiend klinken (http://www.youtube.com/watch?v=vF2OwtdlTaM)moet ik eerlijk bekennen!

guitarkid
30 januari 2011, 13:46
Ik denk dat je deze gitaar niet zozeer vanuit het conservatieve zeurpietenstandpunt (dat zo typisch is voor gitaristen) moet zien, maar meer als synth met snaren.

Wat doet-ie dan op dit forum....? ;)
Snel verplaatsen naar een ander dus!

Gr. C.

GravyTrain
30 januari 2011, 13:50
Dat is wel een gaaf filmpje, Ik kan toch wel wat leuke dingen bedenken om er mee te doen, maar ja die prijs he.

Dreverhaven
30 januari 2011, 16:26
Inderdaad, het is gewoon veel te duur. De looks zijn mij ook te metal. Vind ik ergens ook vreemd, want je gaat niet snel metal spelen op zo'n ding lijkt mij. Het lijkt me wel een gave gitaar om wat ambient soundscapes mee te maken. Toch, waarom niet gewoon voor dat geld een of twee mooie analoge synths kopen? Dat klinkt lekkerder, heb je zat mogelijkheden en kun je met je gitaar andere geluiden toevoegen.