PDA

View Full Version : epiphone les paul



mohawk
14 mei 2003, 21:57
Stel ik haal een epi les paul(ik heb geen geld voor een gibson)en ik pleur dr andere betere elementen in,hoe klinkt dat dan??aangezien volges jullie als je dat niet doet hij nergens na klinkt

Wilson
14 mei 2003, 22:01
dat klinkt goed

mohawk
14 mei 2003, 22:03
Dus als ik et goed begrijp...als je dr andere elemeten in doet komt ie kwa geluid aardig in de buurt van een echte lp?

Wilson
14 mei 2003, 22:03
nee flauw, het klinkt erg goed, je krijgt een beetje blauwe toon, met een geelachtige basondertoon. De hoge tonen zijn vooral vrij bruin, dat is wel een nadeel. Met veel gain wordt de toon wat feller en een beetje roder.

Wilson
14 mei 2003, 22:03
nee dat was nog flauwer

Wilson
14 mei 2003, 22:05
ja komt aardig in de buurt ja, maar je blijft houden dat een epi geen massieve maple top heeft, is minder sustain en holler geluid, maar holler geluid vind ik persoonlijk juist mooier.

Als ik het geld heb zet ik ook gibson elementen in mn epi,

trouwens, iedereen zegt hier dat zon epi zo verschrikkelijk kut klinkt, maar vind het bij mijn exemplaar wel meevallen, alleen brugpickup is niet echt fantastisch

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilson op 2003-05-14 22:07 ]</font>

mohawk
14 mei 2003, 22:07
Dus hij is dan wel geschikt voor punk hardcore metal?

mohawk
14 mei 2003, 22:09
Wat zijn goeie dan voor et zwaardere werk?

Wilson
14 mei 2003, 22:09
ligt eraan watvoor elementen je erin zet

Wilson
14 mei 2003, 22:10
ik gok zo dat je voor die muziekstijlen hoge output nodig hebt, nou dan pleur je er wat leuke gibson 500T tjes in of wat tommi iommi signature dingen, of een of andere seymour duncan, en dan kan je dat spelen ja

Wilson
14 mei 2003, 22:11
seymour duncans weet ik niet bar veel van, moet iemand anders me ff aanvullen

mohawk
14 mei 2003, 22:15
Ok toch bedankt!k denk dat ik voor een epi les paul gothic ga ofzo...die vink dr nog wel mooi uitzien

Wilson
14 mei 2003, 22:17
gatver, die zijn juist ranzig, die zien eruit alsof ze van plastic zijn, neem een met mooie flame top! een translucent amber ofzo, of een cherry sunburst, een blauwe is ook wel stoer, en als perse je zwart wilt, een gewone ebony, die glimt tenminste ook

mohawk
14 mei 2003, 22:21
Haha ja smaken verschillen he!Die ebony Lp's zijn ook wel mooi daar niet van,maar ik vind die gothic's juist iets aparts hebben.is niet zo standaard

sunday violence
14 mei 2003, 22:22
pleur er dimarzio paf pro's in en je hebt een lekkere gitaar met goede sustain die ontzettend lekker rockt. heb ik ook namelijk
:smile:

Wilson
14 mei 2003, 22:30
is ook optie, maar pafs hebben wel minder ouput als bijv 500t of tommi iommi en mohawk wilde lekker scheuren....

mohawk
14 mei 2003, 22:43
Jup ik moet lekker kunnen raggen :smile:

ben79
14 mei 2003, 22:55
seymour duncan invader

sunday violence
14 mei 2003, 22:56
dimarzio x2n is wel helemaal de top, dat geeft me toch een superlead!
ik denk niet dat je beter kunt krijgen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sunday violence op 2003-05-14 23:14 ]</font>

henksjaak
16 mei 2003, 11:52
Ik heb eenvragie ik wil ook een epiphone les paul kopen, maar waar moet ik naar kijken of luisteren of het een goede gitaar is?

echt alles specifiek alsjeblieft alvast heel erg bedankt

niekb
16 mei 2003, 15:13
De nieuwere Epiphones hebben veel betere elementen dan de oude. Persoonlijk vind ik het onzin om er andere elementen op te zetten, die nieuwe zijn ok en erg vet

BLOK182
16 mei 2003, 15:27
Ik heb er van die Gibson-designed elementen in, klinkt wel ok, maar licht ook een beetje aan je versterker. Hoorde laatst een opname van onze band toen ik mun Yamaha versterker nog had, oei...... nu klinkt het wel aardig.

Wilson
16 mei 2003, 15:59
Op 2003-05-16 15:13, schreef niekb:
De nieuwere Epiphones hebben veel betere elementen dan de oude. Persoonlijk vind ik het onzin om er andere elementen op te zetten, die nieuwe zijn ok en erg vet


Hmmm nou, ik heb zon nieuwe epiphone, en de elementen zijn wel ok, maar lang niet zo goed als gibson elementen. Die klinken toch wel wat beter

FragDaddy
16 mei 2003, 20:36
Ik heb eenvragie ik wil ook een epiphone les paul kopen, maar waar moet ik naar kijken of luisteren of het een goede gitaar is?

echt alles specifiek alsjeblieft alvast heel erg bedankt


tja. waar moet je op letten? geen idee, of ie fijn speelt en goed klinkt. gewoon wat jij fijn vindt.. let er ook op dat ie goed gestemd blijft (nogal eens een klacht van epi bezitters, te verhelpen door andere tuners, maar dat is niet gratis)

maar nogmaals. verwacht geen gibson.. een epi is geen gibson en zal dat ook nooit worden (ook niet met andere elementen, andere tuners, andere brug, andere topkam, andere snaren en een ander plectrum)

het prijsverschil is daar ook naar. zolang je de epi niet vergelijkt met een gibson is het gewoon een verschrikkelijk fijne gitaar voor het geld! kun je je bijna geen miskoop aan doen.

Mitch
16 mei 2003, 21:22
De eeuwige tweestrijd....

Met een paar dingen ben ik het eens en voor de duidelijkheid: alles wat ik ga zeggen is puur uit eigen ervaring, niet uit verhalen van anderen waar hier nogal eens uit geput wordt. (No offence boys, maar de tweedehands meningen storen me nogal eens)

De nieuwere humbuckers waar (verkooptechnisch gezien slim) Gibson-designed op staat zijn absoluut beter dan die van vroeger. Het is echter niet te vergelijken met hb's als de originele Gibsons, DiMarzio's of Seymour Duncans.
Zeker qua definitie, als er al wat overdrive aanwezig is, zijn deze stukken duidelijker.
Maar het is maar net hoe kritisch je bent.

Qua constructie: de Gibsons en Epi's worden nogal anders in elkaar gezet, maar beide hebben met wisselende houtkwaliteit te maken. Laten we het er op houden dat de kans op een slecht klinkende Gibson een stuk kleiner zou moeten zijn dan een slecht klinkende Epi. (Pure toon bedoel ik dan, dus onversterkt)

Het is allemaal maar net hoe kritisch je bent en wat je wil of wat je gewend bent.

Eerst was ik tevreden over mijn Epi, daarna nam ik andere elementen en had het licht gezien, daarna een betere versterker, zag het licht opnieuw, daarna een betere gitaar en vind de Epi nu weer wat minder....
Daarna nog een goede gitaar erbij en de Epi wordt weer iets verder gedegradeerd :wink:

sleep_to_saturate
19 mei 2003, 10:18
Volgens mij zijn de elementen het laatste wat je moet vervangen. Het belangrijkste zijn de tuners en de brug. Vooral de tuners zijn van crap-kwaliteit.

henksjaak
19 mei 2003, 10:30
Op 2003-05-19 10:18, schreef sleep_to_saturate:
Volgens mij zijn de elementen het laatste wat je moet vervangen. Het belangrijkste zijn de tuners en de brug. Vooral de tuners zijn van crap-kwaliteit.



Even snel tussen haakjes.

Wat is een Tuner?

Okay dan zal ik wel blij zijn met die Epi Les paul. Ik bezit nu een Squier ifinity Strat met een K0rg ax 1500g pedaal en een Peavy bandit 65 watt (oudere uitvoering).

Dus ik denk dat ik die epi les paul wel goed ga vinden.

maar hoe kan ik weten dat als ik die epi onversterkt test of het goed hout is. hoe weet ik dat ie goed klinkt want over dat onversterkt testen heb ik vaker gelezen dat je dan echt weet hoe een gitaar klinkt ofzo

please help me :smile:

Matsvansanten
19 mei 2003, 14:19
misschien heeft dit er nix mee te maken, maar ik was tijdje geleden opzoek naar een epi les paul(ik kan ook geen gibson betalen) en toen heb ik in verschillende winkels er verschillende uitgeprobeerd. Eigenlijk was er geeneen bij waarvan ik het geluid goed vond, bij de ene was hij clean erg mooi maar met distortion erg vaag, en bij de andere weer andersom. Toen ik een epi SG uitprobeerde klonk hij erg goed in beide standen(clean en distortion), dus heb ik die SG gekocht.

sleep_to_saturate
19 mei 2003, 15:50
Tuners zijn je stemmechaniekjes. Die zijn fabrieksgeleverd al gaar. Het eerste wat ik erop heb gezet zijn locking tuners.

Als beginner is het meestal vrij lastig om onversterkt te beoordelen of een gitaar goed klinkt. Als een gitaar een goeie sustain heeft, hoor je echter duidelijk een groot verschil in volume en toon t.o.v. een mindere.
Versterkt beoordelen blijft maar relatief, want het hangt er vooral af wat voor versterkers ze daar hebben staan. Als ze bv Crate hebben staan klinken alle gitaren bagger. En op een kwalitatief betere versterker hoor je de verschillen ook beter onderling.
Als je al een gitaar heb, is het ook een idee die mee te nemen, en te vergelijken met de keuzes. Immers ken je het geluid van je eigen gitaar al goed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2003-05-19 15:53 ]</font>

bert k
19 mei 2003, 15:56
Volgens mij zit het grootste verschil in het hout. Een Gibson LP is van mahonie, daarom is hij ook zo zwaar, en daar komt die sustain vandaan. Nou weet ik niet zoveel van Epi's, maar dat kan nooit mahonie zijn voor die prijs. Weet iemand waar hij dan wel van is?

Wilson
19 mei 2003, 16:01
hmmmm ik dacht dat die sustain door die dikke massief maple top kwam? Die een epi overigens ook niet heeft en daardoor lichter is.

lars
19 mei 2003, 16:58
van dat zelfde hout waar ze sinasappel kistjes mee maken.

ofzo



Op 2003-05-19 15:56, schreef bert k:
Weet iemand waar hij dan wel van is?