PDA

View Full Version : London City de nieuwe Squiers?



Rich69
28 januari 2011, 20:46
Beste gitaarvrienden,

Ik lees en hoor tegenwoordig veel over de London City gitaren, die zoude kwalitatief best te pruimen zijn...Ik zie ze op Marktplaats wel aangeboden worden tweedehands duurder dan dat ze nieuw in de winkel kosten. Zijn die eerste lichtingen LC's dan zo goed, bijvoorbeeld vergelijkbaar met de oudere Squier series?

Zo'n LC Comet lijkt me wel wat, en voor de nieuwprijzen waar ze nu voor aangeboden worden, kun je er geen buil aan vallen, toch? Of denken jullie er anders over?

Graag jullie mening.

Richard

Misery Signals
28 januari 2011, 20:47
Squier?

Ik heb er zelf één gehad. Die situeert zich moeiteloos tussen een Mexicaanse en een Amerikaanse Fender. Vind ik...

MS

Omag
28 januari 2011, 21:05
Ik dacht dat de London City verdeler failliet was... Geen idee of het merk verder gaat.

Onlangs ene band zien spelen met deze gitaren ( tele + thinline). Speelden Stones covers en klonk bijzonder lekker!

Ik heb zelf net een tele gekocht, maar ben voor een Baja gegaan. Die LC's zouden een totaal andere gitaar zijn. Maar best lekker denk ik. Misschien dat ik ooit eens een thinline opsnor ofzo... in de verre toekomst...

thomas_lc
28 januari 2011, 21:05
helaas is lc al pak hem beet 3 maanden failliet

Rich69
28 januari 2011, 21:08
Klopt dat ze failliet zijn, maar er worden nu hier en daar restantpartijen met LC's aangeboden voor weinig...is het waard om een LC aan te schaffen of beter links te laten liggen?

Flipkoos
28 januari 2011, 21:27
Klopt, wellicht heeft Gert Nijkamp (Apeldoorn) nog een paar. Die had ze voor belachelijk lage prijzen in de aanbieding. Als-ie ze nog heeft...
Best oké spul hoor. Verwacht geen topklasse, maar wat wil je voor die prijs.

The Running Man
28 januari 2011, 21:56
Ik heb een Japanse Squier Strat uit '81 (SQ serie) en die is angstaanjagend goed. Daarnaast vorige 2 Comets van de firma uit Apeldoorn gekocht en een Osprey.
De LC's zijn verrassend goed; vooral de Comets zijn erg goed.
Veel beter dan nieuwe Squiers (Affinity's en zo) die ik in mijn handen heb gehad.
Maar het afwerkingsniveau/toon haalt het zeker niet bij mijn SQ squier.

LesPas89
28 januari 2011, 22:09
Als je nu (nog) zo'n London City Comet kan scoren, dan zou ik het altijd doen. Toen een vriend van me op zoek ging naar zijn eerste gitaar heb ik verschillende Squiers getest, ook Mexicaanse Fenders, maar de Comet vond ik heel goed voor de prijs. Het enige wat ik er minder aan vind zijn de stemmechanieken. Maar die zijn makkelijk te vervangen.
Voor de prijsklasse gewoon een zeer degelijke gitaar.

josan
30 januari 2011, 14:41
Ik heb twee Fender Teles en die LC doet niks onder voor de Fenders. Ik heb er meerdere gespeeld en wat je nog aan die gitaartjes moet doen, dat moest ook bij die Fenders nog gebeuren, namelijk: fretrandjes hier en daar ontbramen, intonatie afstellen en stuk geaard aluminiumfolie onder de slagplaat tegen statische tikjes. Ik heb er bij Nijkamp een stuk of 6 in m'n handen gehad en er was er maar 1 die een slechte toon had, de rest allemaal mooi helder geluid, goede sustain, goed lakwerk, geen ratelende frets, goede action, 100% goede schakelaars en potmeters. Wie kan dan de verleiding weerstaan om voor 147,50 een tele te kopen waarvoor je bij Fender 600-700 euro kwijt bent?
Dus, nieuwe huiskamersetje (http://dl.dropbox.com/u/17078867/LC.jpg).

Rich69
30 januari 2011, 16:59
Ziet er goed uit, Josan! :ok:

Greenhobbit
30 januari 2011, 19:06
Ik heb dezelfde kleur josan :)

Mitch
30 januari 2011, 20:01
Als je nú pas hoort van London City ben je er een beetje laat bij :D
Gebruik de geavanceerde zoekfunctie eens en zoek op London binnen de topictitel binnen dit subforum, vind je genoeg interessants.

den titten
31 januari 2011, 09:07
Zelf heb ik ook onlangs 2 LC gitaren gekocht. En ben er heel tevreden mee. Ze spelen leuk en klinken goed. Ze krijgen nu zelfs meer aandacht dan mijn LesPaul. Heb andere gitarist (lees iemand die wel kan spelen) er ook al op laten spelen en die was er ook vol lof over. Zelf speelt die op een Usa Fender.

munkie
31 januari 2011, 19:25
Ben zelf tevreden gebruiker van een Comet en een jazzbas. Wel een heel ander halsprofiel dan Fender, vrij plat en breed. Koop de laatste restanten op zou ik zeggen.