PDA

View Full Version : Rebel Pickups?



VanDiekum
28 januari 2011, 20:28
Kent iemand deze Piezo pickup fabrikant uit ons eigen landje ?
Dit is de site : http://www.rebelpickups.nl/map%20rebelpickups/REBELPICKUPS.htm wordt gemaakt in Purmerend

Ik ben eigenlijk toch wel opzoek naar een Piezo element aangezien ik dat geluid kwa karakter beter bij me vind passen zie het andere onderwerp over "brug of klankgat element ? " ik heb beide uit geprobeerd niet de Piezo pickup van Rebel maar een van L.R.Baggs en vond het beter "naar mijn smaak dan " dan een klankgat element ook van het zelfde merk
Enigste wat je zelf moet verranderen aan de gitaar is een gat groter te boren van de strap holder bij deze Piezo elementen een klankgat vind ik gewoonweg niet mooi staan en ik ken mezelf en zou me eraan gaan storen ;)

Heeft iemand hier verstand van hoe je zo iets zelf in kan bouwen ik doe liefst alles graag zelf ;) of kan ik het beter overlaten aan prof ?
.

Groeten en alvast bedankt

Bert Gitaar
28 januari 2011, 21:23
Dit soort elementen hebben ze bij conrad.nl te koop voor 75cent per st.
Links naar conrad gaan slecht. Tik bij www.conrad.nl piezo element in en er komen er 5 ofzo te voorschijn. Probeer er een aantal. Plugje er aan en uit proberen.

Flipkoos
28 januari 2011, 21:36
Ben wel benieuwd wie al die reviews op die site bedacht heeft...

aaronstonebeat
28 januari 2011, 22:24
Het zijn inderdaad piëzo-speakertjes; ik heb er een heel stel voor 30 cent per stuk van Conrad. Maar ze werken prima als akoestische pickups.

Als je zoiets zelf in elkaar zet, kan het uiteraard een stuk goedkoper. Maar op de foto's ziet het er uit als netjes gemaakte systemen die je zo kunt installeren; inclusief bruikbare handleiding. Voor minder dan de hoofdprijs, lijkt me.

Ik heb er eens een stel op een experimentele gitaar gezet en rechtstreeks, zonder preamp, op mijn versterker aangesloten:

http://www.youtube.com/aaronstonebeat#p/u/10/peV1YfnRYvQ

hadv
1 februari 2011, 19:13
Geven een prima geluid. Wel even experimenteren met de plaats. Wellicht twee gebruiken om met name het laag selectief te kunnen regelen.
Het nadeel van Conrad is dat de verzendkosten hoog zijn als je voor minder dan 30 euri bestelt/niet met Ideal betaalt.

boney
2 februari 2011, 21:49
voor mijn martin heb ik het laten doen.
durfde daar niet zelf in te gaan boren

later heb ik zelf geboord in mijn baby taylor
ging prima, als je weet wat je doet kan
het zelf, anders zeker laten doen!! er zijn
genoeg winkels en bouwers die dat prima
kunnen, stukje service bij de aankoop van
een element ook!