PDA

View Full Version : Even voorstellen..



DOG_Carel
28 januari 2011, 20:14
Hoi allen,

Ik ben Carel en ben zanger van DOG. Ik speel een beetje gitaar ook en ik verdiep me van tijd tot tijd flink in gitaren/ versterkers/ e.d., dus ik bezoek ook dit soort fora.

Ik bespeel 'n heerlijke Gretsch G6129 Silverjet uit '92 en over een week verwacht ik mijn nieuwe versterker, een Vox AC30HW2 te ontvangen. Thuis tokkel ik op mijn Yamaha FG-110 Nippon Gakki Red Label uit '71. Die heb ik voor 260 euro gekocht op ebay en is toen verscheept vanuit Peru naar Nederland. Hier heb ik 'm door gitaarbouwer Vincent uit Hoorn laten afstellen en dat kostte mij ook weer een paar honderd euro. Maar nu heb ik dus voor ongeveer 500 euro een akoest die klinkt als een Martin van 4000 euro... Die gitaar doe ik nooit meer weg, zelfs niet voor 4000 euro ;-)

Tenslotte: dit is de website van mijn band : www.dog-music.nl

piezo
29 januari 2011, 00:22
Welkom en doe je tegoed aan ons,
dan doen wij ons tegoed aan jou.

Duhsjaak
31 januari 2011, 06:11
Goeiemorgen
Sinds dat drs. P. de Hickory Dickory uit Engeland heeft gekaapt, ben ik daardoor gefascineerd.
De NL versie van die versvorm (want dat is simpel gezegd een Hickory D.) heet een Olleke Bolleke.
De opbouw is globaal:
- 1e vers met 4 regels waarvan minimaal de laatste woorden van regel 2 en 4 op elkaar rijmen
- 2e vers met 4 regels, waarvan de 2e regel één woord is van 6 lettergrepen dat rijmt op laatste woord van de 4e regel

De verdere details zal ik je een beetje besparen, maar in een van mijn tekseten komt als 2e regel voor:
Investeringsbankiers

Aan deze olleke moest ik even denken toen ik je post zag. Ofwel je bent investeringsbakiuer die niet in Van Goghs investeert, maar in gitaren. Ofwel je bent zoveel met geld bezig, dat je wel overal geldbedragen aan toekent en vergeet te melden wat je doet met die gitaartjes. En laat ik in dat laatste nou uitgerekend (!!!) veel meer interesse hebben?

Een aardig lange manier om je te vragen eens wat over je muziek te vertellen hè? Maar misschien voel je daar niet voor. In dat geval:

Hartelijk welkom. We waren tot dusver verstoken van lui uit de financiele dienstverlening, dus ik vermoed dat je een waardevolle nieuwe forummer bent!!!
Vriendelijke groet, Gus

PS Dit is uiteraard alleen een beetje melig. Het ziet er cynischer uit dan het is bedoeld hoor!!!