PDA

View Full Version : vraagje



G2G
14 mei 2003, 21:25
Hey,

ik heb momenteel een kleine 15 Watt versterker van Fender. Er zit behoorlijk wat ruis op.
Nu ik vroeg me af of die ruis weggaat als je een grotere betere versteker koopt. Een verkoper zei dat het minder zal zijn omdat die minder ruis opneemt. Andere zeiden dat je de ruis blijft behouden, weer anderen zeggen dat betere versterkers een kanaal hebben om de ruis af te leiden ofzo.
Graag goede raad.
Alvast bedankt,


Caio

Wicked Willy
14 mei 2003, 21:54
Ik heb niet zoveel verstand van electronica e.d. maar een grote versterker kan net zo veel ruis produceren als een kleintje, maar sommige versterkers hebben een ingebouwde noisegate, minder ruis en een minder geluid. Soms hoort die ruis bij de versterker....en kan ie alsnog fantastisch klinken. Maar goed.....correct me if i'm wrong.....

Nocki
14 mei 2003, 22:08
ruisen hangt van een hoop dingen af.

van een slechte aarding (ruist het als je je snaren niet aanraakt en anders niet of anders omd??) slechte kabel (niet afgeschermd) en een slechte amp. en een slechte aarding van de amp.

probeer eens wat dingen zoals een ander stopcontact. een kabeltje van metaal van de amp naar de vrwarming. een andere kabel
en een andere gitaar.

een goede amp zal minder ruisgeven. ook al zijn er bij die best veel ruisen.

meestal ligt het aande goedkope dingen.

als je gitaar ruist blijft ie dat doen op elke amp. en als je een slechte kabel hebt dat zal dat altijd zo blijven. totdat je een goed koopt.

nocki

nicoverduin
14 mei 2003, 22:35
is het een buizenbak?
Nico

skabouter
15 mei 2003, 09:19
neej, als je een betere versterker koopt zal de ruis uit die fender nie weggaan.

maar meestal hebben duurdere/betere amps wel minder ruis enzo ja. als je er erg last van hebt kan je ook een antiruispedaaltje (bijv. van boss) kopen. die zijn er wel, dacht ik

Ibanez RuleZ
15 mei 2003, 13:17
en die dingen vermoorden je geluid, t is maar dat je dat ff weet.

Harrald

lagwagon_81
15 mei 2003, 16:42
Op 2003-05-15 13:17, schreef Ibanez RuleZ:
en die dingen vermoorden je geluid, t is maar dat je dat ff weet.

Harrald


Het is maar hoe je je pedaal instelt. Ik heb er ook een en ik vind het prima werken!

G2G
15 mei 2003, 16:47
Als ik mijn handen op mijn snaren leg dan is de ruis minder, en het is geen buizenversterker

Negative K3 fan
15 mei 2003, 18:04
Op 2003-05-15 16:47, schreef G2G:
Als ik mijn handen op mijn snaren leg dan is de ruis minder, en het is geen buizenversterker


Dat hoort zo.