PDA

View Full Version : ac30c2/ac30 handwired/ac30c2x?



thomasdebruin
28 januari 2011, 18:20
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe versterker kopen!
Ik heb verschillende versterkers geprobeerd en kwam uit op een vox ac30c2.
Deze versterker had precies het geluid en de mogelijkheden die ik zoek.
Nou had de verkoper erover dat vroeger de versterkers met de hand bedraad werden en dat ze tegenwoordig voorzien zijn van een moderne printplaat.
Tegenwoordig worden er nog steeds handwired ac30 versterkers gemaakt maar kosten aanzienlijk meer.
In de gewone c2 en de handwired zitten dezelfde green celestion speakers maar voor dezelfde prijs als de handwired kun je de c2x kopen met celestion blue alnico speakers.

Wat is het verscheel tussen deze 3 versterkers; kwaliteit/geluid/etc..?

Groetjes Thomas

Mitch
29 januari 2011, 22:04
Het hete hangijzer printplaat versus handbedraad (in afkortingen PCB vs PTP) is er één met veel factoren. PCB kan prima zijn, het hangt gewoon vooral van de onderdelen af of het heel veel beter of slechter is. In beide versterkers (de C en de HW) zit niet bepaald het duurste van het duurste maar ook niet de meest verschrikkelijke rommel. Tenminste, in de vorige series was dat zo en ik heb nog geen vermoeden om aan te nemen dat dat met de huidige serie ineens wel zo is. Het belangrijkste verschil in deze serie zit 'm in o.a. de gelijkrichting. Die is in de HW serie met buis, C met diodes. Buizengelijkrichting geeft een iets softere feel en iets sustain, diode gelijkrichting is wat directer met hardere attack. Allebei prima, maar buizengelijkrichting is iets meer 'puur' Vox.