PDA

View Full Version : Maxon phase tone en EHX Holy grail nano



Toaster
28 januari 2011, 16:36
Zo das echt abnormaal. Bij twee verschillende zaken een pedaaltje besteld. Ik vandaag thuis vol verwachting aan de brievenbus gekluisterd. Belt TNT aan. Mooi pakketje 1 Komt UPS ook om de hoek met pedaaltje 2! Hoe krijgens ze het voor elkaar!

Maar goed.
EHX Holy grail Nano. € 100,- Crush the button

Ik had een reverb nodig die op mijn board kon. Ik heb hier een echte Fender Blackface Pro Reverb dus was wel wat reverb gewend.
Eerst een teleurstellende ervaring gehad met zon roze chicklet... Dat ding klonk niet goed en had de vervelende eigenschap om een harde PLOK te laten horen als je hem aanzette.

Nee de Holy grail Nano maakt mij vanaf de eerste seconde meteen blij! Een pedaal van normaal formaat een knop die normaal werkt. (niet zoals bij die chicklet waarbij je maar een paar sweetspots had)

En zowel de hall als de spring reverb maken me echt blij! Het is geen Fender. Maar het maakt me echt blij. Het klinkt gewoon goed en het werkt zoals het hoort. REVERB die klinkt als REVERB.

Tweede doosje:
Maxon Phaser Tone € 109 Rock palace
Ik heb weinig ervaring met phasers. Paar gehoord van MXR in zo'n kek oranje kleurtje. Toch maar even wat lopen zoeken op youtube en flink vergeleken. Moeilijk. Toch maar voor de Maxon gekozen.

Ja lekker simpel effect. Kan je je solo's heerlijk mee opkrikken. Geen distorted geluid. (schijnt dus bij de MXR's wel zo te zijn) (en wat ook zo schijnt te zijn is dat deze beter klinkt... maar dat is internetpraat want ik heb ze niet vergeleken met elkaar)

Ik dacht ook dat ik deze nog wel kon gebruiken voor onder mijn reggae slagjes. Maar dat wordt dan denk ik toch een univibe.

Maar goed wat een lekker speelgoed!

http://i73.photobucket.com/albums/i218/pauel_photos/IMG_0034.jpg

onrust nv
28 januari 2011, 22:16
Wauw Maxon is goed he? Dit is een reïsue die ze in de jaren 70 voor ibanez maakte, alleen is de kwaliteit erop vooruit gegaan. Maxon daar heb ik echt wel een zwak voor gekregen sinds ik de FL-9 ervan heb.

Toaster
29 januari 2011, 11:23
Ja ik zit eigenlijk, nog te gassen op de Maxon ROD 881

Dat lijkt me ook een geweldig apparaat.