PDA

View Full Version : strat: air norton S / tonezone S



scabiosa
28 januari 2011, 12:38
vrienden, ik wil mijn strat graag wat pimpen om harder mee te blazen!
ik speel een fijne mix van grunge, stoner, lompe blues, psy-shit... :blast:

dus ik zou mijn nekelement willen vervangen door een humbucker, nu twijfel ik tussen de DiMarzio Air Norton, de BC-1 en de Tonezone.

Puur op het gevoel zou ik gaan voor de Tonezone, heeft wat meer output en meer laag, donkerder dus... maar ik vrees dat dit een beetje té zal zijn, want ook de strakheid is belangrijk uiteraard (en ik speel al op een bassman... hehe), dan lijkt de air norton me ook wel fijner in het clean
en dan heb je er nog iets tussen, de BC-1 (Billy Corgan), hiervoor hebben ze zich gebaseerd op de air norton maar hebben ze nog wat laag toegevoegd zonder dat het modderig zou klinken met veel gain...
Misschien is deze laatste wel nog de meest interessante...

Maar heeft iemand ervaring met deze elementen?

op de site van DiMarzio vond ik dit
Air Norton S: Bass: 6,5 / Mid: 7 / Treb: 4,5
Tonezone S: Bass: 8 / Mid: 8,5 / Treb: 5
BC-1: Bass: 7 / Mid: 6,5 / Treb: 4,5
U zijt vriendelijk bedankt! :B
e

Bram+
31 januari 2011, 08:42
In principe kan alles zolang jij het goed vind klinken, maar een stelregel is wel dat je neckpickup niet veel meer output heeft als de brugpickup. Dat voorkomt dat je bij het schakelen tussen pickups een enorme volumeboost krijgt of dat je tussenstandjes gewoon niet zo bruikbaar zijn. De Tone Zone S is een redelijk heet beestje.

Ik weet dus niet wat je nu al in je Strat hebt hangen en of je überhaupt je andere pickups gaat gebruiken, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.

Speeddemon
31 januari 2011, 21:53
Ik zou de ToneZone S niet doen!

Ik heb zelf in 2 verschillende superstrats een Air Norton S en een Super Distortion S (welke een vergelijkbare eq heeft met de Tone Zone). Die Super D is waarschijnlijk goed/geweldig als brug-element, maar te zompig als hals-element, en de Air Norton S is eigenlijk nét goed.
De Fast Track 2 is van hetzelfde hout als de Super D en Tone Zone.

Ik heb zelf de Super D te koop staan, om er een Chopper (of evt. een Pro Track) in te gooien, omdat ik juist meer hoog en een meer single-coil achtige sound wil.
Ik zou ook aanhouden om onder de 250mV qua output te gaan zitten, en mocht ie in een Strat met single-coils midden en brug komen, zou ik een hele slag minder output nemen (<120-140mV).

jutter
31 januari 2011, 23:35
Tone Zone S is erg lekker in de brugpositie maar zou hem niet in de neckpositie doen.