PDA

View Full Version : Humbuckers les paul studio



Lesyouri
28 januari 2011, 12:03
Hey, Ik heb een jaar of 2 geleden een les paul studio gekocht van gibson, 2de hands.
Het bouwjaar is volgens mij 1998/1999 (ik zal thuis het serie nummer nog eens checken).
Klopt het dat hier geen gibson humbuckers in zitten? Lijkt mij wel logisch aangezien ik m 2de hands voor 600 euro heb gekocht. De nieuwe prijs van de meeste studio's met gibson humbuckers zitten een prijsklasse hoger.
En als dat het geval is is het dan ook de moeite waard om ze te laten vervangen door betere humbuckers?
Aangezien ik deze gitaar nooit zal weg doen zou het nog wel eens de moeite kunnen zijn.

Hopelijk weten jullie hier meer van af en hopelijk hebben jullie wat tips voor mij!

Mvg youri.

Maleco
28 januari 2011, 12:13
Als eerste, bevalt het geluid wat je nu hebt je niet?
En zo ja, wat bevalt er niet aan? :)

Rembull1980
28 januari 2011, 13:04
Lijkt mij dat bij een Gibson Studio, dat je de echte pickups erin hebt zitten tenzij ze door de vorige eigenaar eruit zijn gehaald.

Nek: 490R
Brug: 498T

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Studio/Specs.aspx

Zelf vind ik burstbuckers lekkerder klinken of de SD alnico's ook. Je kan eens in de winkel dit bekijken en luisteren. Neem je eigen gitaar mee ter referentie.

Owja.. 600 euro voor een 2de hands Les Paul Studio (non faded) is echt wel gangbaar hoor, wat ik zie op inet.
Heb je de echte Gibson.. zeker houden! Ligt het lekker in de hand en ben je alleen maar ontevreden over de pickups, hups vervangen die boel. Maar tis mijn mening.

Wiellem
28 januari 2011, 14:12
Als je veel highgain speelt zou je ook kunnen kijken naar aktieve elementen. Heb zelf Blackouts in mijn LP en ben er zeer tevreden over.