PDA

View Full Version : Ernie Ball Volume Pedal Junior Modden



}{Metalmaster}{
28 januari 2011, 08:31
Hey,

Weet iemand of het mogelijk is om de Ernie Ball VP Junior iets wat te wijzigen om de overgang van het volume meer te verspreiden? Is dit bijvoorbeeld mogelijk door een ander potmetertje te plaatsen erin? Nu is het zo dat hij in het begin al meteen erg op volume is.

Groeten,
Wieger

LordRiffenstein
28 januari 2011, 08:44
Hey,

Weet iemand of het mogelijk is om de Ernie Ball VP Junior iets wat te wijzigen om de overgang van het volume meer te verspreiden? Is dit bijvoorbeeld mogelijk door een ander potmetertje te plaatsen erin? Nu is het zo dat hij in het begin al meteen erg op volume is.

Groeten,
Wieger

Dan heb je het verkeerde model, er is een hoog- en een laag-ohmig model en afhankelijk van je situatie moet je het juiste kiezen. Laag-ohmig model moet je gebruiken bij actieve pickups, na een buffer of in de meeste loops. als je passieve pickups hebt en geen buffer of gebufferede pedalen, dan moet je het hoog-ohmig model nemen.

bluegate
28 januari 2011, 10:01
Er zit een klein zwart schakelaartje in het volume pedaal.
Deze is om een gelijkmatiger verloop te krijgen.
Heb je die al geprobeerd?

Bernardduur
28 januari 2011, 17:16
Niet alle Ernie Ball pedalen hebben zo'n schakelaartje!

Joene1988
29 januari 2011, 15:13
Die van mij lekker wel!:rockon:

}{Metalmaster}{
29 januari 2011, 16:36
Op de Musicstore site staat dat hij er inderdaad in zit. Ik ben nu eventjes ergens anders, dus ik zal maandagavond eventjes erin kijken. Waar precies zit dat schakelaartje? Vlakbij het potmetertje ofzo? Valt er makkelijk bij de komen?

Sowieso beter nieuws dat ik hem niet hoef te modden dan. Want ik weet nu wel zeker dat er dan een schakelaartje in zit. Had hem gekocht bij de Music Store, bij de beschrijving staat dat er 1 in zit.

Ash ketchum
29 januari 2011, 16:42
Ik heb ergens eens gelezen dat ze wel eens een treble bleed op de potmeter solderen net zoals bij de volumepotmeter van een gitaar. De exacte waarden weet ik niet meer, maar het wekte wel mijn interesse. Helemaal omdat ze zeiden dat het verloop iets gewijzigd was, iets meer vloeiend. Ook toonden ze aan dat de potmeter van de moderne EB's een ander verloop hadden dan potmeters uit de jaren 80.