PDA

View Full Version : snaren



cortjakje
14 mei 2003, 21:18
Wat is het voordeel van dikkere snaren 010?

Wilson
14 mei 2003, 21:36
-beter geluid dan .009

- sommige mensen soals ik vinden iets dikkere en dus iets zwaardere snaren fijner spelen dan die ultra dunne dingen die zo onder je vingers vandaan glippen bij het benden. maar ik heb zowieso liever grote dingen als het om gitaren gaat. Ik heb graag wat in mn handen. iK houd bijvoorbeeld van lekker dikke necks, ultra grote plectrums, en dus ook wel dikkere 010/011 snaren.

ben79
14 mei 2003, 23:01
vetter in distortion en overdrive en warmer in clean, iets moeilijker om te tappen en af te stellen vind ik persoonlijk .
Ik speel er op met en vaste brug, bij men fender met tremolo speel ik 09 ,ik zou ze niet op een gitaar met tremelo leggen trouwens

urezna
15 mei 2003, 08:54
Ik vind 010 helemaal geen voordeel boven 009.....
009 speelt lichter, en dat vind ik erg prettig, bovendien hoor ik nauwelijks verschil, sterker nog, als ik mn piezo-brug gebruik, klinkt 009 mooier..!
het beste kun je het gewoon eens zelf uitproberen, en zelf kijken wat je voorkeur heeft.

wietse
15 mei 2003, 08:59
Op 2003-05-14 23:01, schreef ben88:
vetter in distortion en overdrive en warmer in clean, iets moeilijker om te tappen en af te stellen vind ik persoonlijk .
Ik speel er op met en vaste brug, bij men fender met tremolo speel ik 09 ,ik zou ze niet op een gitaar met tremelo leggen trouwens

waarom niet?
ik heb 010 op al m'n gitaren zitten ook die met tremelo geen enkel probleem hoor.
hoef er ook geen veren bij te zetten e.d maar
ik weet ook niet beter heb nog nooit andere snaren geprobeerd deze voldoen me best.

Negative K3 fan
15 mei 2003, 10:00
Ik speel 012, zorgt voor lekker wat kracht in je vingers, zorgt er ook voor dat je wat in je handen hebt als je speelt, is beter voor je techniek en het klinkt beter. Toch denk ik dat wanneer ik ga optreden of in een band ga, weer terug ga naar 011 omdat dat toch wel redelijkv eel verschil maakt in bespeelbaarheid.

Electrical Storm
15 mei 2003, 13:42
Ach, je moet gewoon de overstap gaan wagen. Als je dan later terugwilt naar 0.09 zal het je alleen maar meevallen qua bespeelbaarheid. Qua techniek ga je er op vooruit en de klank is gewoon beter <PUNT>

Pickslide
15 mei 2003, 14:10
Betere techniek is dikke BS volgens mij...

ReinoutV
15 mei 2003, 14:24
Op 2003-05-15 14:10, schreef Pickslide:
Betere techniek is dikke BS volgens mij...


Volgens mij niet...

ReinoutV
15 mei 2003, 14:26
Das natuurlijk een beetje makkelijk he, dingen afkraken zonder het te onderbouwen. Ik denk zeker dat dikkere snaren beter zijn voor je techniek. Je moet meer moeite doen om de snaar te benden (je wordt sterker) en ook standaard partijen worden iets zwaarder. Wanneer je daarna weer terug gaat naar dunnere snaren, ben je veel sneller dan daarvoor. Ik speel zelk op al mijn gitaren met .011. Ook op mijn Blade met vibrato (het is geen tremolo, maar vibrato, tremolo is schommelen in volume, vibrato in toonhoogte), waarvan ik gewoon de veren wat strakker heb gespannen.

bas vincent
15 mei 2003, 16:55
Speel zelf met 0.10 op mijn Jem en met .012 op mijn Fender. .10 werkt perfect op de Jem. Net een iets vettere sound en nog altijd goed bespeelbaar. Wel een extra veer achterin, natuurlijk.
Die Fender klinkt gewoon veel vetter met .012! zeker de B en E, het is idd wel zwaarder, maar na een paar weken flink spelen heb je er geen last meer van en is je geluid super.

Jesus_etc.
15 mei 2003, 18:09
Ik speel met .010 snaren op mijn Fender Jazzmaster, eigenlijk vooral omdat de brug niet erg goed geconstrueerd is en de zadeltjes wat gaan trillen als de spanning van de snaren met de tijd vermindert, is overigens een bekend probleem bij Jazzmasters.

Speelt best lekker, klinkt goed en houdt m'n brug op z'n plek, ik heb eigenlijk geen redenen om dunnere snaren te proberen, misschien dat ik nog eens .011 probeer, maar ik heb weinig zin om met de hals te gaan klooien.

Negative K3 fan
15 mei 2003, 18:13
van 010 naar 011 hoef je neit veel te klooien en die brug problemen kun je oplossen door er een mustang brug in te bouwen.

Jesus_etc.
15 mei 2003, 18:17
Weet ik, kan ook een TOM brug op, wat me overigens niet echt mooi lijkt, maar ik heb geen last van rammelen met .010 snaren, dus ik laat het maar lekker zo. :smile:

Overigens speel ik nog niet zo lang, en ik ben een beetje met solo's aan het klooien, en met .011 wordt benden moeilijker, dus ik wacht er nog effe mee..

Negative K3 fan
15 mei 2003, 18:19
TOM brug is neit echt aan te raden vanwege het verschil in spacing.

Jesus_etc.
15 mei 2003, 18:21
Oh, ik ben bij Vox Humana geweest en daar stelden ze het wel voor. Wat houdt spacing precies in?

Negative K3 fan
15 mei 2003, 19:31
afstand tussen de snaren, bij een tom is dat wat smaller.

Jesus_etc.
15 mei 2003, 22:22
Ah, oke. Weer wat geleerd, bedankt.