PDA

View Full Version : Jessica Lewis speelt een potje gitaar



beruk
27 januari 2011, 20:35
Kan wellicht best eens gepost zijnhier (http://www.youtube.com/watch?v=bVYAxDwzq80&feature=feedu) een wicht van 16 dat effies een stukkie gitaar speelt. :crazyhappy: Het stuk heeft een hoog muzak gehalte als je het mij vraagt maar wél knap gedaan!

arjanb01
27 januari 2011, 21:18
Leuk gespeeld inderdaad, lekkere strat tone, toch ?

Plant
27 januari 2011, 22:25
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=pWoZyeW9ndU&feature=channel) gerelateerde filmpje is muzikaal al duidelijk spannender. Als je dat op je 16de al kunt, ben je goed bezig :cheerup:

aaronstonebeat
27 januari 2011, 23:46
Verbluffend goed, ontegenzeglijk :ok:

Maar als ze bij mij les had, zou ik haar aanmoedigen om het te proberen zonder naar haar linker hand te kijken. Ik bedoel het niet kwaad.

Nu zie je heel af en toe één oog tussen dat haar door gluren; ik wil oogcontact met de muzikant die voor me speelt.
En ik weet zeker dat ze nog meer zou gaan luisteren naar wat ze speelt als ze niet de hele tijd kijkt naar wat ze speelt; van oog-handcoördinatie naar oor-handcoördinatie.

peter_heijnen
28 januari 2011, 09:43
Ik vind het juist mooi om te zien, één met je instrument.

EuroCinema
28 januari 2011, 10:21
Ik ook. Een muzikant moet gewoon mooie muziek maken zoals hem/haar dat het beste lukt. Sommige van de mooiste concerten die ik heb gezien waren van een paar lelijke, in zichzelf gekeerde ouwe mannen, half verscholen achter hun orgel, piano of drumkit. Als ik wil kijken ipv luisteren, ga ik wel naar een striptent. ;)

peter_heijnen
28 januari 2011, 10:38
Als ik wil kijken ipv luisteren, ga ik wel naar een striptent. ;)
Amen!
.....

wireman
28 januari 2011, 11:50
Damn!!.. Ga lekker met je barbies spelen ofzo!!.. dit is niet normaal.. Zo speel je niet als je tussen je huiswerk en het winkelen door een beetje oefent.. Dit is een grietje dat ervoor gaat!! hulde en respect!! erg knap.. maar ik vind het nog steeds absurd... Fokking kids!!! Ik wou dat ik dat talent had!!

barno
28 januari 2011, 13:22
toffe clip.
via dat filmpje dit gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=h_4KCZAOLvM&feature=channel

en dan verder gesurft op die alex hutchings: wat een gitarist! in een interview legt ie uit waarom hij E A D G C F tuning speelt: interessant.
http://www.youtube.com/watch?v=l-0F0A6Du-k&feature=channel

Heb het gisteren ook es geprobeerd en verbaasd dat dat heel vlug went.
zijn er nog mensen die in die tuning spelen?

aaronstonebeat
28 januari 2011, 13:50
Nondeju die vent is goed.
Ik ga het ook eens in die stemming proberen. Ben benieuwd.

RoelSmoel
29 januari 2011, 20:51
Verbluffend goed, ontegenzeglijk :ok:

Maar als ze bij mij les had, zou ik haar aanmoedigen om het te proberen zonder naar haar linker hand te kijken. Ik bedoel het niet kwaad.

Nu zie je heel af en toe één oog tussen dat haar door gluren; ik wil oogcontact met de muzikant die voor me speelt.
En ik weet zeker dat ze nog meer zou gaan luisteren naar wat ze speelt als ze niet de hele tijd kijkt naar wat ze speelt; van oog-handcoördinatie naar oor-handcoördinatie.

Ik krijg juist altijd de tip van mijn leraar om naar mijn linkerhand te kijken, met als doel.. FOCUS!:chicken:

aaronstonebeat
29 januari 2011, 21:03
Ik wil ook helemaal niets ten nadele van het meisje zeggen, integendeel; ze speelt geweldig.

Maar noem het een opvatting. Ik heb zelf ervaren dat ik veel meer ben gaan luisteren naar wat ik speel naarmate ik minder kijk naar wat ik speel. En ik ervaar het als bijzonder prettig dat ik minder afhankelijk ben geworden van oog-handcoördinatie.
En ik kan de mensen aankijken voor wie ik speel; mensen vinden dat leuk, dat merk ik gewoon; iets met wisselwerking, denk ik.

ShredTallicA
29 januari 2011, 21:34
Ik wil ook helemaal niets ten nadele van het meisje zeggen, integendeel; ze speelt geweldig.

Maar noem het een opvatting. Ik heb zelf ervaren dat ik veel meer ben gaan luisteren naar wat ik speel naarmate ik minder kijk naar wat ik speel. En ik ervaar het als bijzonder prettig dat ik minder afhankelijk ben geworden van oog-handcoördinatie.
En ik kan de mensen aankijken voor wie ik speel; mensen vinden dat leuk, dat merk ik gewoon; iets met wisselwerking, denk ik.

Hou ik IMO zelf ook van, die interactie met je publiek, hoewel het wel moeilijker is door de zenuwen van een optreden en het feit dat je niet ziet wat je doet (maar dat is wennen). :) En nondeju zeg, wat kan dat meiske spelen, ik wou dat ik zoveel talent had! Ik vind het alleen een beetje vreemd ogen, maar dat komt vast omdat ze niet de grootste is ;)