PDA

View Full Version : VNGD; Gibson SG Faded 2006



Fender75
27 januari 2011, 20:15
Eindelijk!! Vrolijke Nieuwe Gitaar Dag voor mij! Een Gibson SG faded is de gelukkige geworden. Ik kon hem voor een mooi prijs overnemen, zeker de moeite waard. Er zit geen krasje op, ding is echt nog nieuw! De gitaar moet wel een afstelbeurtje hebben, de hals staat á la banana een beetje omhoog, de actie is ook niet je van het...maar het geluidje via mijn 50 watt plexi..JUMMIE!

Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
September 18th, 2006
Production Number: 80

Genoeg geluld, eerst een crappy foto!

http://i1022.photobucket.com/albums/af342/Fender75/gibsonsg.jpg

Zo, en nou speulen! :metal:

Fuhgawz
27 januari 2011, 20:20
SG's zijn vet.

SPEULUH!!

:rockon:

macwilliams
27 januari 2011, 22:12
Gefeliciteerd, gibsonfan75

The Running Man
27 januari 2011, 22:23
Toffe gitaar,
Heel veel plezier ermee:blast:

Rutger Molenberghs
27 januari 2011, 22:25
Zijn geweldige dingen hé. Ik hoop dat je er evenveel plezier gaat aan beleven als ik aan de mijne.

TDZH
27 januari 2011, 22:51
Gefeliciteerd!

Exi
27 januari 2011, 22:55
SG's zijn vet.

SPEULUH!!

:rockon:
+1 Niets aan toe te voegen:)

losjansen
27 januari 2011, 23:05
Wel ff je sig + naam aanpassen! :grouphug:

nickofzo
27 januari 2011, 23:42
gans geile plank

ooit komt die er ook

Fender75
28 januari 2011, 08:56
Naam aanpassen...crap, dat wordt lastig denk ik...:seriousf: Je kunt ook van beide houden toch, of moet ik een kamp kiezen?

De hals is vrij stroef, zelfs na 2x poetsen. Kun je daar nog iets aan doen?

Rutger Molenberghs
28 januari 2011, 09:25
Als je doelt op de matte, ietwat ruwere structuur dan is het antwoord: ja. Veel spelen. Na een tijd begint je hals een glans te krijgen van de vele wrijfbewegingen.

Fuhgawz
28 januari 2011, 13:29
Als je doelt op de matte, ietwat ruwere structuur dan is het antwoord: ja. Veel spelen. Na een tijd begint je hals een glans te krijgen van de vele wrijfbewegingen.

+1 Na een aantal jaren spelen is de mijne ook een stuk gladder geworden.

guitarkid
28 januari 2011, 23:14
Als je doelt op de matte, ietwat ruwere structuur dan is het antwoord: ja. Veel spelen. Na een tijd begint je hals een glans te krijgen van de vele wrijfbewegingen.

Dit is iets dat je zelf wel wat sneller kunt doen door te polijsten o.i.d.
Speel je een paar jaar eerder met plezier.... ;)

Gr. C.

HUESSEN
28 januari 2011, 23:19
Schuren met staalwol. 0000 schijnt ook een goed en glad resultaat te geven.

Rutger Molenberghs
28 januari 2011, 23:37
Dat heeft bij mij echt geen jaren geduurd... want ik heb hem pas van vorig jaar en toch is mijn hals al glad. Maar dat kan ook met intensief spelen te maken hebben :hippie:

Tankman
28 januari 2011, 23:43
Ik heb toevallig deze week zo'n stroeve hals met een glanzende laklaag bewerkt. Ik heb bij de Karwei schuurpad gekocht. Dit lijkt erg op het schuurdeel van een schuursponje, maar dan zonder de spons. Dit moet je lichtjes, maar voor langere tijd (10-15 minuten) over je hals wrijven. Niet te hard drukken, anders maak je grote krassen. Gewoon rustig en geduldig te werk gaan. Bij mij heeft het perfect gewerkt!

http://www.youtube.com/watch?v=dxGz6IZ9BFI

Hier heb ik het van.

Fender75
29 januari 2011, 10:12
Dank! Ik zal vanmiddag eens naar de karwei gaan... :) Dat een stukje staalwol kan werken heb ik ook al eens gehoord. Bedankt allemaal!

macwilliams
29 januari 2011, 10:16
Dank! Ik zal vanmiddag eens naar de karwei gaan... :) Dat een stukje staalwol kan werken heb ik ook al eens gehoord. Bedankt allemaal!

Knip een stuk van een oude spijkerbroek en gebruik dat. Duurt iets langer maar werkt wel gladder

HUESSEN
29 januari 2011, 10:21
Knip een stuk van een oude spijkerbroek en gebruik dat. Duurt iets langer maar werkt wel gladder


Gaat dat niet veel te hard met al die spijkers??Zou eerst voorzichtig met schuurpapier of stahlwoll beginnen.

macwilliams
29 januari 2011, 10:27
Nee hoor , dat valt wel mee. :seriousf:

HUESSEN
29 januari 2011, 10:31
O, dacht dat je de broek van Kerry King bedoelde...:chicken:

macwilliams
29 januari 2011, 11:29
Nee, maar ook niet die modieuze blauwe panty's die tegenwoordig voor spijkerbroek moeten doorgaan. Ik bedoel de wat dikkere, ruwere spijkerstof.

Omdat de hals van de faded volgens mij hetzelfde is als van mijn worn brown zou ik zelf geen staalwol gebruiken of schuurspons. Ik heb die twee van mij in ieder geval met jeans stof opgewreven.

Fender75
30 januari 2011, 08:43
Hij ligt nu bij de gitaar-afsteller, die schrok van de iets te hoge afstelling... :) Volgende week heb ik hem weer, en zullen we hem eerst eens gaan poetsen met een spijkerbroek...bedankt!

Fender75
6 februari 2011, 10:58
Ik heb hem gisteren opgehaald, helemaal piekfijn afgesteld, setje nieuwe snaren erop....

GEWELDIG! Dit is echt een toppertje, ik heb geen andere gitaar aangeraakt gisteren. Rechtstreeks in een TS-9 en daarna in de Plexi...Woohooo!!!

Ik ben weer gelukkig. :)

guitarkid
6 februari 2011, 11:46
Ik heb toevallig deze week zo'n stroeve hals met een glanzende laklaag bewerkt. Ik heb bij de Karwei schuurpad gekocht. Dit lijkt erg op het schuurdeel van een schuursponje, maar dan zonder de spons. Dit moet je lichtjes, maar voor langere tijd (10-15 minuten) over je hals wrijven. Niet te hard drukken, anders maak je grote krassen. Gewoon rustig en geduldig te werk gaan. Bij mij heeft het perfect gewerkt!

http://www.youtube.com/watch?v=dxGz6IZ9BFI

Hier heb ik het van.


Hallo Tankman.

Op zich werkt dit heel erg goed, maar 10-15 minuten...?
Ik heb dit gedaan met al mijn gelakte halzen en ik denk dat ik, heel licht schurend met een schuursponsje, een halve minuut nodig had voor één hals om het verschil te maken. Dan behoud de hals nog wel genoeg glans, maar is hij aanmerkelijk gladder dan daarvoor en speelt echt prettiger, zeker als je handen wat zweterig worden. Voordeel is ook dat je de hals weer spiegelend kunt maken als je dat wilt door 'm ouderwets weer echt te hoogglans te polijsten.
In het filmpje duurt het ook nog geen minuut, zag ik!



Ik ben weer gelukkig. :)

Was je dat dan niet.....??? ;) Nou ja, hoe dan ook, fijne gitaar!

Gr. Coos