PDA

View Full Version : Kitty Hawk Junior vraagje



flo123
27 januari 2011, 19:09
Ik heb een Kitty Hawk Junior 50W top, gemaakt in Duitsland.
Deze heeft 2 kanalen, een kanaal toggle schakelaar op de versterker en een kanaal voetpedaal jackingang.
Vreemd is dat de kanaal toggle schakelaar op de versterker 3 standen heeft i.p.v 1: Clean, midden stand ?, Lead.
Waar zou die midden stand voor zijn?

Volgens mij is dit het schema maar daar staat het niet op:
http://www.kittyhawkamps.com/schaltplaene/junior_prepower.jpg
Handleiding heb ik niet kunnen vinden.

guitarnijboer
27 januari 2011, 19:28
Ik zou me kunnen voorstellen dat de middenstand de uit stand is en bedoeld is voor als je de footswitch gebruikt en de footswitch in de beide andere standen overbrugt wordt door de schakelaar en dus niet werkt. Maar goed het is jou versterker; jij zou toch kunnen proberen wat er gebeurd?

signsofzodiac
27 januari 2011, 19:44
Volgens mij moet je de schakelaar in het midden zetten om de footswitch te gebruiken.

EDIT: inderdaad, zoals guitarnijboer zegt :)

flo123
27 januari 2011, 21:02
Helaas, hij doet het niet meer en ik probeer hem te fixen.

Ik heb hem laatst 2e hands gekocht voor 200 euro, toen deed ie het nog prima.
Nu heb ik hem thuis geprobeerd, 1e keer deed ie het ook nog goed.
2e keer: Niets meer. :( Tja, zo kan dat gaan ... blijft 2e hands hè.

Ik zit nu de versterker door te meten en vroeg me dus af hoe het zit met de kanaal schakeling.

Ik open wel een nieuw topic voor de werkbank ... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=143114

flo123
28 januari 2011, 02:08
Omdat de Junior zichzelf net spontaan hersteld heeft, waarschijnlijk tijdelijk, heb ik de werking van de Channel toggle schakelaar op de versterker en de voetschakelaars Channel & Boost goed kunnen bekijken.

Channel toggle schakelaar op de versterker (geen voetschakelaars aangesloten) doet het volgende:
Lead (boven), Clean (midden), Lead+Boost (onder).

De werking van de voetschakelaars Channel & Boost is afhankelijk van de channel toggle schakelaar op de versterker:
- Lead (boven) => Alleen Boost voetschakelaar werkt. Channel voetschakelaar doet niets. Lead signaal op de uitgang, optioneel met Boost.
- Clean (midden) => Beide voetschakelaars Channel & Boost werkten.
- Lead+Boost (onder) => Geen van de voetschakelaars Channel & Boost werkt. Lead+Boost op de uitgang.

signsofzodiac
28 januari 2011, 09:09
Ah kijk, mooi dat je er uit bent! KH heeft nogal een aantal verschillene footswitch-mogelijkheden gehad. Geloof dat de M1 op de amp zelf 2 keuzemogelijkheden (clean en lead) had en via een vage footswitch wel 3 of zelfs 4 leadvoicings. Ik weet (zo goed als) zeker dat er ook Juniors zijn gebouwd waarbij die channelswitch in het midden de footswitch mogelijk maakte zoals wij opperden.

Ik heb zelf als eerste buizenbak een KH Supreme Counterpoint gehad (16 jaar geleden of zo) en ik weet nog dat ik er bij die ook niet helemaal uit kwam hoe de switching helemaal in elkaar zat :)