PDA

View Full Version : Sovtek Mig 100-h



Madcow
27 januari 2011, 12:40
Hallo vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben een beetje klaar met mijn rack en staat daarom ook te koop. (ik ben er toch te lomp voor) En ik wil weer naar een head toe. Nu ben ik een sovtek 100-h tegengekomen en een maat van mij heeft de 50 watt versie en hij is er zeer over te spreken. Wat zijn jullie ervaringen met de sovtek versterker? Waar moet ik op letten?

groetjes!
Sammy

interessander
27 januari 2011, 12:59
Ik heb er een gehad, geweldige amp die erg goed werkt met pedalen. Verder vond ik hem erg solide op de plastic on en stand-by knopjes na, en hij is zwaar! Hou hij zich verhoudt tot de Mig 50 weet ik niet, ik ken wel de Mig 60 maar dat is weer een andere versterker qua opbouw geloof ik.

Zoals je vaker leest in reviews is hij qua klank behoorlijk Marshall-achtig, maar toch weer anders van karakter door de 6L6 eindtrap.
Maar als ik zie dat je nu een ENGl 530 hebt dan heb je wel een pedaal nodig want echt high gain is hij niet.

guitarguru
27 januari 2011, 13:16
Waar staat die H voor? Is dat een versie met Master volume? Ik heb een non mastervolume Mig-50. Lekkere niet al te subtiele rockbak. Doet het goed met al mijn pedalen. Lekker lomp en kneiterhard, veel ballen ook. Heb er ooit 2e hands 300 gulden voor betaald. Is de enige amp die het al meer dan 15 jaar bij me volhoudt. Gaat nooit meer weg. Speel er niet zo vaak op, vanwege die lompheid, en omdat hij een beetje te stug is voor cleanere songs.

interessander
27 januari 2011, 14:29
Bij google kom je dit lijstje tegen uit een the gear page topic:

Mig 30 = 2x6L6 no master
Mig 50 = 2x6L6 no master
Mig 50H = 2x6L6 with master
Mig 50 B Bassov
Mig 60 = 2xEL34 with master
Mig 100 = 4x6L6 with master
Mig 100h = 4x6L6 with master
Mig 100u = 4x6L6 with master
Mig 100 B Bassov Blues = 4x6L6 with master

De huidige eigenaar van mijn 100H heeft ook zo'n bassov, ook erg leuk!

Edit: ik heb de mijne ooit bij die Carvin zaak die tegenover rock palace in Den haag nieuw gekocht voor 800 gulden.

guitarguru
27 januari 2011, 14:34
Mig 100 zal ook een non-master zijn denk ik...

interessander
27 januari 2011, 14:41
Er staat me iets van bij dat de H wat meer gain had dan de normale versie, geloof wel dat ze allebei een master hebben.

Sarco
27 januari 2011, 14:46
Ooit eens eventjes gespeeld op zo'n mig 100h. Het exemplaar in kwestie stond al een jaar of zeven te rotten in de kelder van het gebouw waar onze repetitieruimte is. Ik kon het toch niet laten om efkes m'n gitaar in te pluggen, ook al zaten de buizen onder 15cm stof en ontbrak de power knop (maakte niet uit want stond blijkbaar in de "on" positie).

Ik moet zeggen dat ik vanaf het eerste akkoord al serieus onder de indruk was. Qua layout en karakter toch wat JCM800-achtig, maar een iets donkerder/lomper geluid (Instant oude Mastodon/Baroness eigenlijk). De Marshall 6100LM die ernaast stond werd volledig weggeblazen!

Ik had veel zin om die bak mee te nemen, maar het was tegen m'n principes. Uiteindelijk de eigenaar gevonden, maar die wou niet verkopen (verder laten rotten is blijkbaar fijner). Als ik er nog eens ééntje tegen kom in de buurt koop ik die zeker!

Jimwoud
27 januari 2011, 17:32
Ik heb de 50 watt versie ervan. Deze gaat nooit meer weg, vooral met een boost ervoor, hele gave gain sounds. Wel donker inderdaad, vind het eigenlijk meer mesa dan marshall.

Ik zag hem ook al staan, maar blijf bij mn handzame 50 watter.

Madcow
27 januari 2011, 19:01
Verder schijnt deze ook heerlijk pedalen te pakken, klinkt goed. :seriousf:

Wat hij moet kunnen:

Ranzig blues geluid (check!)
Jaren 80 Thrash metal gain (check?)
Pure satanistische teringherrie metal (met pedaal dus?)

Hij moet dus over een 'loose' gain geluid beschikken en een best wel 'tight' geluid. Dit is wel in te stellen met een gainpedaaltje denk ik. :) Gelukkig ben ik vandaag jarig (Mooooneeeeeeeeey) Dus ik ben al meer dan halverwege de vraagprijs. Nu nog mijn rack zien te verkopen hehe. Tuner en multi fx hou ik wel.

Overigens moeten er wel nieuwe buizen in. Hoeveel kan zon geintje gaan kosten?

interessander
27 januari 2011, 19:45
Nou minder dan de 200 in de advertentie denk ik...;)

Wat betreft je wensen moet het met een goede booster/tubescreamer of een wat meer high gain pedaal wel lukken.