PDA

View Full Version : Gigomania via Ebay



Lonac
27 januari 2011, 12:20
Ik heb gisteren een Electro-Harmonix POG2 besteld via Ebay - Gigomania (VS).
Stom tot mijn verbazig kwam ik er te laat achter dat er geen belasting op de prijs zit, dus ik moet straks invoerrechten en al die rompslomp gaan betalen (KUT! Denk je een goede deal te hebben gevonden is het weer te goed om waard te zijn :(.) Maarja, het zij zo.
In ieder geval, heeft iemand hier ervaring met dit? Niet per se effecten, maar ook andere ''kleine pakketten''. Want ik hoor ook dat je er soms onderuit de invoerrechten kan komen door een kwestie van geluk (met een kleiner pakketje), klopt dit?

En natuurlijk, voor degene(n):
Heeft iemand nog bevindingen met Gigomania?

Lonac

zjanke
27 januari 2011, 12:37
Ik heb wel eens wat te maken gehad met invoer (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130288) maar ik heb verder geen ervaring met Gigomania ;)

Simonvanwijk
27 januari 2011, 12:40
Er zijn al flink wat topics over volgens mij.

Ga er maar vanuit dat je pakketje niet ongemerkt de douane voorbijkomt. Als niet, drink dan een lekker biertje omdat je flink wat centen uitgespaard hebt.

Ik heb twee jaar geleden een Line 6 DL4 laten overkomen uit de Staten. Kostte in euro's volgens mij ongeveer 200 euro en ik moest 50 euro lappen.

Maar op de site van de douane moet je een stuk wijzer kunnen worden.

Lonac
27 januari 2011, 13:11
Maar op de site van de douane moet je een stuk wijzer kunnen worden.

Ik heb mijn research al gedaan hier en daar maar ik heb daar niks over kunnen vinden, op de site van de douane staat ook niet in een bepaalde zinsvorm ''soms is het zo dat wij een pakketje missen''. Vandaar dat ik overweeg om mijn bestelling te annuleren, en hem gewoon hier in de NL of bij de Musicstore koop. In plaats van 3 weken wachten op de douane. En een evil koerier die aan mijn deur denkt van; ''Ja kom maar op met de poen!''

jaywalker
27 januari 2011, 13:59